Hoofdsponsor

1/12 Nieuw figuur tutorial [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
@Maerlandt: kan je geen van die fibers gebruiken waar licht doorgestuurd wordt?
Of een doorzichtig buisje/rietje/... waar je langs de binnenkant verf kan laten inlopen voor het een kleurtje te geven...

Ik ben maar aan het luidop denken hoor....

Ziet er wel goed uit hoor...
 
De mijne was voorzien van ronde plastic rodjes die naar het einde toe in een punt waren geschuurd.Ik heb fluokleuren gebruikt.
Fibers en leds gaat niet, die geven enkel rechtdoor licht.Voor iets anders is het trouwens een te kleine schaal, vrees ik.

darth%20maul.gif
Maul2.gif
 
Hier een zicht op de verschillende onderdelen zoals ze gegoten gaan worden.Dit is de basis.Er komen nog een aantal stukjes bij voor detaillering

150%20mm%20Thing19.gif
150%20mm%20Thing20.gif
150%20mm%20Thing21.gif
150%20mm%20Thing22.gif
 
De mijne was voorzien van ronde plastic rodjes die naar het einde toe in een punt waren geschuurd.Ik heb fluokleuren gebruikt.
Fibers en leds gaat niet, die geven enkel rechtdoor licht.Voor iets anders is het trouwens een te kleine schaal, vrees ik.

darth%20maul.gif
Maul2.gif

zo te zien heb ik hem een andere houding gegeven.:$
 
Jimmy,

dat was een schitterende tutorial.
Heb er van genoten en het mijne ervan opgestoken.

Wanneer je een gezicht gaat sculpten begrijp ik dat een wat ruwer kopje met de juiste proporties een basis vormt.

Heb jij klompjes klei op voorraad waar je dan in gaat kerven, of bak je deze telkens speciaal af?

nog eens bedankt,

René
 
En alweer zien we prachtige dingen, wat een forum is dat hier !
 
Wanneer je een gezicht gaat sculpten begrijp ik dat een wat ruwer kopje met de juiste proporties een basis vormt.

Heb jij klompjes klei op voorraad waar je dan in gaat kerven, of bak je deze telkens speciaal af?

Helemaal niet, ik kan nogal wispelturig zijn wat betreft schalen en projekten.Dus ik maak alles op dat moment zelf.Het kan wel gebeuren, zoals in het geval van deze 150 mm's, dat ik aan 2 of meer projecten tegelijk begin.Maar een echte voorraad, dat heb ik niet.
 
Update van het 'The thing'-project: De laatste details zijn op de onderdelen aangebracht.Het gaat hier over aders etc.Moeilijk te zien op foto's, maar morgen zijn er de eerste castings in grijs en dat fotografeert beter.De stukjes zijn klaar om gemald te worden en daar ga ik me dan ook vandaag mee bezighouden.Dat vind ik nu eens het meest spannende aan het hele gebeuren: Die eerste casting van je werk, zelfs nog bij de honderdste.
Uiteindelijk wordt dit projekt een diorama, waarbij nog iets meer komt kijken dan de onderdelen die tot nu toe gemaakt zijn.Bij deze scene in de film komen er bvb een aanzienlijk aantal tentakels aan te pas, groot en klein.Daar wil ik iets speciaal mee doen...als het lukt.Deze tentakels hebben verschillende kleuren en hebben een bepaalde transparantie.Die wil ik verkrijgen door ze te gieten in getinte silicone.Dus niet alleen de mal is silicone, ook de tentakels zelf...als het lukt.
 
Dit is echt niet meer normaal, als je de laatste foto's bekijkt zou je echt zeggen dat dit een man is die verkleed is, zo echt komt het bij mij over, je bent een inspiratie voor tal van modelbouwers Jiver, ik ben dan ook zeer benieuwd naar de foto's, nog eens men complimenten met dit toch wel extreem mooie kunst, en bedankt dat we er mogen van meegenieten.
 
Dit is echt niet meer normaal, als je de laatste foto's bekijkt zou je echt zeggen dat dit een man is die verkleed is, zo echt komt het bij mij over, je bent een inspiratie voor tal van modelbouwers Jiver, ik ben dan ook zeer benieuwd naar de foto's, nog eens men complimenten met dit toch wel extreem mooie kunst, en bedankt dat we er mogen van meegenieten.

Is graag gedaan
 
Hier een snelle blik op de voorbereide stukjes.Bakjes er rond en gieten.Morgen zijn de mallen klaar.

150%20mm%20Thing23.gif
 
Waarmee heb je de onderdelen ingesmeerd? als lossingsmateriaal neem ik aan?
 
Voila, de mallekes zijn getest en goed bevonden.Ziehier de allereerste casting.Nochtans is het geen al te best weer voor gietwerk, mijn pomp protesteerde wat in het begin:laugh:
Vooral de dunne stukjes zijn wat moeilijker omdat de viscositeit van de resin verhoogt bij zo'n lage temperatuur.

150%20mm%20Thing24.gif
150%20mm%20Thing25.gif
150%20mm%20Thing26.gif
 
opnieuw prachtig!!!
en wordt deze nu voor verkoop gegoten?:wub:
 
Jiver, maak jij ook op verzoek figuren?
En wat kost zo iets? (Dit mag per PB zene).

Erik.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan