Hoofdsponsor

1/12 Nieuw figuur tutorial [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
effe een persoonlijk vraagje, heb je eens iets niet gemaakt van star was , en van de "thing"? want ik heb geloof al eens wat bepaalde dingen moeten schilderen voor mensen ,en dacht dat deze van jou hand waren.

Een jaar of 10 terug heb ik Darth Maul van SW gemaakt.Ook van The Thing heb ik er toen 2 uitgebracht.
 
prachtige stukken , doe zo voort en ik volg je zoals de andere op de voet!!!
we leren veel bij.
:D
 
Effe zeggen dat de updates soms wat op zich laten wachten.Dat komt door 1)De dochters die mij opeisen 2)Het feit dat ik aan 3 figuren tegelijkertijd werk.Maar ik kan geen 3 tutorials doen:)

150%20mm%20American%20werewolf.gif
150%20mm%20Thing5.gif
 
dat onderste ken ik , deze heb ik eens moeten schilderen voor iemand.
 
Zeer mooi werk allemaal Jiver, maar belangrijker nog is je leerrijke topic.
 
Ik weet nog steeds niet wat te zeggen....... man man man.
Trouwens interressante vragen en antwoorden in deze topic.

Tis juist ik heb toch een vraagje Jiver (was het vergeten) , Doe je dat sculpteren voor je beroep of als hobby, of heb je van je hobby je beroep gemaakt
 
Laatst bewerkt:
Tis juist ik heb toch een vraagje Jiver (was het vergeten) , Doe je dat sculpteren voor je beroep of als hobby, of heb je van je hobby je beroep gemaakt

Ik ben ooit prof geweest(zelfstandig), maar nu is het gewoon opnieuw mijn hobby.Al wat ik maak is voor mijn eigen plezier.
 
Jim,

die laatste zijn ook monsterlijk goed zeg...

een paar vragen.

waar bestaat jouw sculpteergereedschap zoal uit?

is het zelfgemaakt misschien?

Breng je bij een basis van een kopje telkens klei aan, of verwijder je juist?

René
 
waar bestaat jouw sculpteergereedschap zoal uit?

is het zelfgemaakt misschien?

Breng je bij een basis van een kopje telkens klei aan, of verwijder je juist?

René

Hierzo de tools die ik op regelmatige basis gebruik voor te sculpteren.

Enkel de 2 lange looptools heb ik zelf gemaakt.

Ik gebruik de opbouwende methode.Ik werk in lagen van binnen naar buiten.

tools1.gif
tools2.gif
 
ik zou mijn blindedarm eerder aan jou toevertrouwen dan aan menig arts.

Ik vroeg het eigenlijk van de methode omdat het gezichtje in je tutorial er opeens 'was'.

Voor jou is het misschien doodnormaal, maar formaliseer het.
Tenzij je de anatomie goed wil laten zien van het figuur.
Snap dat het vervelend fotograferen is maar begrijp dat je goed gadegeslagen wordt omdat het speciaal is wat je doet.

tenminste, ik ben er zo éentje :)

René
 
Jiver, ik zie dat je een heel arsenaal penselen en borstels op de werktafel hebt, dan ben ik toch niet de enige. Maar ik zou dringend werk moeten maken van nog meer gerei, buiten dat en enkele bewerkte tandenstokers. Bedankt om dit te delen.
 
Jiver, I'm loving your step-by-step tutorial thread. I'm seriously thinking about sculpting a figure for myself. Never tried it so I'm gather as much reference as possible and I will be saving your thread. So, postal few more photos will ya! j / k.

A quick question regarding all those paint brushes. Does each one have a specific purpose? Or, Maybe you could not make up your mind while at the store? lol ...

Mike
 
A quick question regarding all those paint brushes. Does each one have a specific purpose? Or, Maybe you could not make up your mind while at the store? lol ...

Mike

Nothing special, small round and flat ones for fine work, big ones for bigger sculptures.:D
 
De tutorial van de Reaper is nu niet meteen geschikt om de progressie van een gewoon hoofd te tonen.Vandaar deze 'spin-off' fotosessie die in enkele stappen de progressie laat zien hoe een hoofd tot stand komt.Hier is enkel een half gezicht afgewerkt.Er zitten ongeveer 3 uren werk in.

Tutorial13.gif
Tutorial14.gif
Tutorial15.gif
Tutorial16.gif
Tutorial17.gif
Tutorial18.gif
Tutorial19.gif
Tutorial20.gif
Tutorial21.gif
Tutorial22.gif
 
Dit is mooi voor mij, tis idd een heel goed idee om eerst doodskopjes te maken en die dan als basis te houden. ik heb nu voor het eerst een koppie gemaakt en het valt toch tegen om het goed te doen, althans om er karakter in te krijgen. Ben zelf niet zo'n creature liefhebber dus rare figuren en koppen kijk ik niet zo graag na, maar de laatste foto's zijn zeker leerzaam voor mij. Ik ben er wel achter dat je het eerst moet doen voor je snapt wat er bedoelt wordt en hoe het aanvoelt, alleen van plaatjes kijken leer je niet zoveel
 
on..ge..loof..lijk!!!
machtig man! maarre heb toch nog een vraagje, snap nog altijd nie wa het matriaal is van de eerste vorm,lijkt wel soort hars waar je een gezicht in "kerft", of heb ik een deel nie gelezen.:ohmy:
 
maarre heb toch nog een vraagje, snap nog altijd nie wa het matriaal is van de eerste vorm,lijkt wel soort hars waar je een gezicht in "kerft", of heb ik een deel nie gelezen.:ohmy:

Is gewoon hetzelfde materiaal.Snel kopje gemaakt met de basiscontouren, gebakken en dan wat bijgesneden.Dit om te vermijden dat het buiten proporties gaat.
 
dit is zó inspirerend.....

er is een leven vóor deze toffe topic,
en erná :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan