Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
Nieuw figuur tutorial [DONE]
Pagina 1 van 9 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 121

Discussie: Nieuw figuur tutorial [DONE]

Standaard Nieuw figuur tutorial [DONE]

Gegroet,

Ik heb besloten om eens te laten zien hoe een figuur tot stand komt van A tot Z.Ik ga me nu niet direct aanpassen omdat de markt wordt overheerst door militaire onderwerpen, dus het zal een fantasiefiguur worden.De reaper buste is redelijk populair onder de verzamelaars en ik ga dan ook een poging ondernemen om een volledig figuur te fabriceren.
    Ik kies voor de schaal 1/12(150 mm).Waarom?Het lijkt mij een goed compromis: Niet te klein voor verzamelaars en niet al te groot voor modelbouwers.

Stap 1: Een armatuur bouwen.

Anatomische tekening, geplastificieerd + plooibare ijzerdraad van 1,5 à 2 mm

Plooien 1ste kant

Plooien 2de kant

Kanten samenvoegen met dunne staaldraad + volledig met staaldraad omwinden(houvast klei)

Aanduiden gewrichten(knieen, ellebogen, schouders)

Geplooid in de gewenste pose
    Laatst gewijzigd door Interceptor; 14-11-12 om 00:55 Reden: typo in de titel toturial i.p.v. tutorial

Standaard

Dit gaat leuk worden...En leerzaam.

Standaard

Kijk hier is zeker een vaste kijker voor je. Echt leuk dat je dit zo eens stap voor stap laat zien.
    Met vriendelijke groet, Rik ----------mijn site, www.furioza.nl

Standaard

Dit zal met heel veel aandacht gevolgd worden, en ik ben zeker dat het niet alleen door mij zal zijn....

Ik zit op de eerste rij

Grtz,
    Beyond

Banned

Standaard

aha, nu moet ik wel blijven volgen.... ik ben gewoon véél te nieuwsgierig hoe dit in zijn werk gaat.

Bijna Goddelijke forum Lid GUnit's schermafbeelding

Standaard

Zeer interessant om te zien hoe anderen tewerk gaan. Ik werk zelf heel af en toe eens in de schaal 1/35 mbt sculpting en gebruik dan een 'standaard pose' figuurtje ter referentie. De getoonde werkwijze lijkt me betrouwbaarder.

Standaard

Ja hoor, terug een klant en volger op dit topic erbij , zal zeer leerrijk worden, bedankt om te mogen mee volgen.

kurt
    Gast

Standaard

ik ga me ook op de eerste rij zetten

Standaard

hahaaaa eindelijk ik ga dit ook volgen zeker weten
    en proberen ook
    ten einde iedereen goed te bedienen is het noodzaak bestellingen te plaatsen via een pb
    http://www.what-ever.be/

kortijkse steenweg 367 9800 Deinze open van 10 tot 18 zondag en maandag gesloten
    nieuw afhaal punt te oostende zandvoord straat 151 8400 oostende op afspraak

Standaard

blijkbaar zit de eerste rij al vol

zal op de tweede rij gaan zitten

ga dit zeker volgen

grtz

peter alias hugemikus

Standaard

Is er nog een leerstoel vrij hier ?
    Dany
    Op de werkbank : Cn2t "Las"
    In de koelkast : Revell 1/400 Aïda

Standaard

hewel waar is de prof naartoe
    aaaah ist speeltijd vlug om een kop koffie dan
    ten einde iedereen goed te bedienen is het noodzaak bestellingen te plaatsen via een pb
    http://www.what-ever.be/

kortijkse steenweg 367 9800 Deinze open van 10 tot 18 zondag en maandag gesloten
    nieuw afhaal punt te oostende zandvoord straat 151 8400 oostende op afspraak

wouteb
    Gast

Standaard

Dat ziet er inderdaad interessant uit.

Standaard

De eerste laag polymeer aangebracht.Opgelet,de proporties dienen behouden te worden.Zelfs indien het figuur van kleding wordt voorzien vind ik het steeds de moeite om de anatomische vormen uit te werken.1)De kledij valt natuurlijker en 2) Het is tevens een goede oefening.Deze stap legt de basis voor die uitwerking in de volgende fase.

Standaard

zeer interessant Jimmy!

waar kan je zulke platen krijgen?
    zoek een print voor 1/16 schaal.
    Vooralsnog meet ik figuren af aan bestaande, maar dit is het helemaal natuurlijk.

René

Pagina 1 van 9 12345 ... LaatsteLaatste

Soortgelijke discussies

1. Nieuw figuur tutorial II [DONE]
    By Jiver in forum Volledige figuren
    Reacties: 33
    Laatste bericht: 24-01-10, 12:01
  2. Eerste figuur [DONE]
    By Churchill in forum Volledige figuren
    Reacties: 9
    Laatste bericht: 15-11-09, 07:56
  3. grondje Duits figuur 1/16. [DONE]