Hoofdsponsor

Romeinse legionair - Andrea Minatures [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
S

siemenraets

Guest
goedenavond jongens ;)

ik kreeg vandaag zeer goed nieuws:
het figuur van Carl56, die Romeinse soldaat, is aangekomen. eerst wat huiswerk maken, en daarna meteen de doos opengedaan.

en het zicht wat ik toen kreeg, was dit:

P4040011.jpg

P4040012.jpg

P4040013.jpg

P4040014.jpg

ziet er goed uit hé :p

zeer mooi verzorgd, en perfect om mij mee te bekoren.
er is wel nog niet aans gedaan, maar dat komt nog ;)

in de doos zat een boekje met kleuren enzo in. deze gebruik ik echter niet!!
geschiedenis is mijn vak en de meeste kleuren ken ik al. en voor de rest gebruik ik de Osprey boeken, die geweldige boekjes over alles van de geschiedenis.

zo dit was em al voor nu

volgende keer in 'Romeinse legionair - Andrea Minatures':
het figuur wordt aan mekaar geplakt en er komt een witte basecoat over.

maar even over dat lijmen:
het is white metal, kan ik dat gewoon met PVA lijm lijmen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Siemen,
Dat huiswerk was vlug gedaan heb ik de indruk ;).

Voor white metal kan je best de twee componentenlijm gebruiken (bv die van Bison).
Voor zwaar belaste onderdelen, ik denk even aan die boomstronk, is het misschien
ook aan te raden een extra versteveging te gebruiken door middel van een pin.
Een gaatje boren in de boomstam en één in de grondplaat en de verbinding verstevigen
met behulp van een stalen pin.
Idem voor de benen en evntueel armen van de figuur zelf.
Twee Componenten lijm heeft namelijk na verloop van tijd de neiging 'door te gaan zakken'.

Groetjes

Carl
 
idnerdaad, dat hiuswerk was zeer snel gemaakt :D :p

bedankt voor de tips i.v.m. eht vastlijmen van het model. dat met die boor ga ik zeer doen
 
Hoi, siemen,

Mooi intro man. Ziet er verzorgd uit.

Dat pakketje is niet voor de poes. Echt een gaaf model. En nu maar oefenen. Carl. Bedankt ook namens mij voor dit prachtige gebaar. En nu maar oefenen Siemen.

P.s. je hebt een pb.
 
bedankt voor de complimenten ;)

dat word veel oefenen denk ik. maar dat zal wel in orde komen

PS: sorry dat ik die PB nu pas heb gelezen, maar het is ondertussen gecorrigeerd
 
jongens,
even een kleine vraag:
moet ik eerst schilderen of eerst plakken? welke van de twee kom het beste uit eigenlijk?
PS: ik ben nog altijd geen lijm gaan halen
 
Wat ik zou doen is eens goed nadenken over de manier waarop je gaat schilderen. Dus krijg je de verf overal op zonder dat je je zelf in de weg zit. Probeer je in te denken dat wanneer je een onderdeel ergens op plakt bij figuren, kan ik dan nog wel overal goed bij. Dan kun je zelf het antwoord al heel goed vinden. Meestal is het hoord en de armen geen probleem. Maar een cape bijvoorbeeld wel. Dan kun je niet meer onder de cape komen. En daar kan je vaak toch nog aardig wat details terug vinden omdat een cape vaak van het figuur af waait. :D Maar dat zelfde zie je met een schild of een wapen.

Kijk dus eerst kritisch naar jou eigen model. Dan zie je al meer dan je denkt. :)
 
bedankt voor de uitleg Rik
ik denk toch dat ik eerst zal schilderen. waarom? veel van het figuur gaat verborgen onder een lichaamsdeel of iets anders, en dan kan ik moeilijk aan die plekken. dan verlies ik detail en dat wil ik niet (en dan stel ik Carl teleur :D)
dus het wordt eerst schilderen denk ik
iemand bezwaar? laat het aub weten :D
 
Uiteraard klopt de uitleg van Rik volledig, maar het belangrijkste vind ik toch dat
je eerst een dryfit doet; past het perfect kan je in delen gaan schilderen, indien niet eerst lijmen;
zelfs als dat betekent dat je aan sommige delen moeilijk aan kunt!
Achteraf met putty aan de slag gaan is echt geen optie.

Groetjes

Carl
 
Siemen,

waar is de rest van het vervolgverhaal?
 
dat volgt nog, maar ik heb nog geen 2 componenten lijm gekocht
en eerst nog wat gewoon oefenen op wat mini's, voor ik hier aan begin
en dat valt de laatste tijd ook tegen, die mini's. ik heb het precies verleerd :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan