Hoofdsponsor

Vlaams Bloed [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jiver

Sponsor
Registered
Lid geworden
2 dec 2009
Berichten
527
Locatie
Herenthout
Hier een voorbeeld van een stripfiguur in 3D: 'Vlaams bloed' of beter bekend als De Rode Ridder.
Ik heb dit figuur gemaakt omdat de reeks mij boeit en een oneindige bron van inspiratie biedt.En natuurlijk ook omdat de strip dit jaar 50 jaar bestaat.
De schaal is 1/9(200 mm), wederom in polymeerklei.Momenteel werk ik aan mijn persoonlijk exemplaar(na 5 stuks voor verzamelaars te hebben afgewerkt), dat zich onderscheid door een bijgemaakte mantel(in Magic Sculp) en enkele verbeteringen aan het haar.Later een foto hiervan.
RRF11.gif
RR12.gif
 
Laatst bewerkt:
Wie had ooit gedacht dat de Rode Ridder mij uit m'n sokken zou blazen ! Wat een fantastisch werk is dit ! Knap hoe je van het platte vlak die een stripfiguur is, zo'n ruimtelijke omzet hebt kunnen maken, hij gelijkt er warempel sprekend op, en dat is heus niet zo voor de hand liggend. Chapeau !
 
Wie had ooit gedacht dat de Rode Ridder mij uit m'n sokken zou blazen ! Wat een fantastisch werk is dit ! Knap hoe je van het platte vlak die een stripfiguur is, zo'n ruimtelijke omzet hebt kunnen maken, hij gelijkt er warempel sprekend op, en dat is heus niet zo voor de hand liggend. Chapeau !

Bedankt.Ik heb hem wel verkeerd geplaatst, moet eigenlijk bij figuren staan.Kan jij dat herstellen?
 
waw man prachtig hij is al heeeeeeeeeel lang mijn held
 
Deze is zeer knap gedaan, Jiver.

zie de persoonlijke hand van Vandersteen terug.
Neem aan dat deze ook voor reproductie is?


rené
 
Neem aan dat deze ook voor reproductie is?


rené

Nee, toch niet.Ik heb de voorziene 5 exemplaren volledig gemaakt en verkocht.Het afwerken van mijn persoonlijk exemplaar is de afsluiter wat betreft dit project.Ik ben trouwens bezig met de 2de in de reeks: Bahaal.
 
Eén van mijn jeugdhelden in 3D. Ik zit er paf van in mijnen bureaustoel... Schitterend mooi gedaan.
Niks dan lof. Als je dit kunt zijn er op figurinevlak geen grenzen meer.
Man, man, je doet mijn bloed opborrelen om dit ooit ook eens te proberen. Maar ik heb er geen flauw idee van hoe je hier aan begint en het verder uit- en afwerkt...
Je zou mij dus, en ik peis ook vele andere forumleden, een groot plezier doen om ne keer op beginnersniveau uit te leggen hoe en met wat je dit doet.
Je vertelde reeds dat je werkt met polymeerklei en magic klei. Deze materialen zijn mij totaal onbekend. Dus ook hierover graag een woordje uitleg aub.

Heligroeten,

Nick
 
Waaw, wat een mooi figuur :ohmy: :O

Zoals Blue Bird al schreef, wat meer uitleg is meer dan welkom ;)

Mooi mooi....

Grtz,
Beyond
 
Eén van mijn jeugdhelden in 3D. Ik zit er paf van in mijnen bureaustoel... Schitterend mooi gedaan.
Niks dan lof. Als je dit kunt zijn er op figurinevlak geen grenzen meer.
Man, man, je doet mijn bloed opborrelen om dit ooit ook eens te proberen. Maar ik heb er geen flauw idee van hoe je hier aan begint en het verder uit- en afwerkt...
Je zou mij dus, en ik peis ook vele andere forumleden, een groot plezier doen om ne keer op beginnersniveau uit te leggen hoe en met wat je dit doet.
Je vertelde reeds dat je werkt met polymeerklei en magic klei. Deze materialen zijn mij totaal onbekend. Dus ook hierover graag een woordje uitleg aub.

Heligroeten,

Nick

Kijk nick, dit zijn nu ook de woorden die ik wilde zeggen, je krijgt gewoon zin om er in te vliegen maar hoe begin je er aan idd.
 
Eigen citaat:

"en ik peis ook vele andere forumleden"

'k Dacht het wel da'k nie den enigen ging zijn die zit te popelen om de geheimen achter deze kunst ontsluierd te zien.

Jiver, indien je ooit ne keer ergens een demo zou geven, laat het hier dan tijdig weten aub. 'k Rezerveer nu reeds een zitje op de eerste rij tussen Pantani en Beyond ^^.

Heligroeten,

Nick
 
*momentje, eerst mijn kaak en bijhorende ondergebit van de grond oprapen...

Ik kan niet meer zeggen dan : formidastisch

En je volgende is Bahaal ? Ah de aartsslechterik (ik vraag me af of de naam toevallig gekozen is of niet), meer eerlijk gezegd zit ik meer te wachten op Galaxa dan op een figuur van Bahaal. (lol, al zal je misschien wat meer materiaal nodig hebben op de borststreek om Galaxa te sculpten).
 
Je vertelde reeds dat je werkt met polymeerklei en magic klei. Deze materialen zijn mij totaal onbekend. Dus ook hierover graag een woordje uitleg aub.

Heligroeten,

Nick

Met plezier.Polymeerklei is een plasticine op oliebasis die te verkrijgen is onderverschillende merken: Creall-Therm, Fimo, Super Sculpey en er zijn er nog wel een paar.Het grote voordeel van deze klei is het feit dat je kan blijven doorwerken tot het stuk klaar is om te bakken.Dat bakken zelf hoeft geen struikelblok te zijn, gezien het kan gebeuren met een gewone keukenoven op 130°C.Wat je eigenlijk doet is de olie uit de klei bakken waardoor er een hardere kunststof overblijft.
De eerder vernoemde Magic Sculp is van een heel andere soort.Dat is een epoxy putty, bestaande uit 2 componenten die je 1 op 1 met elkaar mengt.En daar zit ook de catch: Eens gemixt start er een chemisch proces die de putty doet uitharden.Na pakweg een 90 à 120 minuten werktijd is de kneedbaarheid zo goed als verdwenen en dient het werkstuk een nachtje uit te harden.Dus er is wel wat tijdsdruk.De voordelen zijn: Dit spul is zeer sterk eens uitgehard.Het kan gebruikt worden voor converties, verstevigingen, grondwerken enz.Je kan ook in lagen werken, dus je hoeft niet te proberen om een figuur te maken in 2 h, dat kan ik ook niet:)

Figuur uit polymeerklei
P12.gif
Figuur in epoxy klei
evolution13.gif
 
Alvast bedankt om zo rap een tipje van de sluier op te lichten...
Nu, geboeid en gefacineerd we zijn door jouw werk roept het antwoord op de éne vraag onmiddelijk nieuwe vragen op... zoals... waar haal je deze materialen (polymeerklei en magic Sculp) ?

Heligroeten,

Nick
 
:O........heb jij dat gesculpteerd ? sorry, maar nu weet ik echt niet wat te zeggen, ik zit in een club die voor 90% uit figuristen bestaat maar dat heb ik daar nog niet zien maken.
Begin je dat gewoon uit een ruwe vorm van die materie te maken of wa ?
Allez, sorry maar das toch nie normaal ? Aja voor jou misschien wel maar voor velen...........
 
Fimo ken ik, die haal je in de hobby winkel (let wel, niet echt goedkoop), maar je kan ze in zowat 1001 kleuren krijgen. (ik moet er hier ook nog ergens liggen hebben), de catch is dat ze in eerste instantie nogal moeilijk bewerkbaar lijken, je moet ze eerst een beetje kneden tot lichaamstemperatuur, waar ze echt zacht genoeg worden om mee te sculpten. Om de kosten een beetje te drukken, maat je niet het hele werkstuk uit pakweg Fima, maar maak je eerst een bol of een andere vorm uit een prop aluminiumfolie die je dan bekleedt met een laag van dat spul.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan