Hoofdsponsor

1/72 Finemolds Y-wing [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jiver

Sponsor
Registered
Lid geworden
2 dec 2009
Berichten
527
Locatie
Herenthout
Af en toe zet ik mij eens aan een plastic kit om eens iets anders dan figuren in de vingers te voelen.
Dit is de 1/72 Y-wing van Finemolds.De Star Wars kits van dit merk zijn zijn stuk voor stuk juweeltjes, zowel qua bouw, afwerking en acuratie.
Hier was ik net begonnen met schilderen.Ik zit intussen al wat verder.Foto's later.

Ywing4.gif
Ywing5.gif
 
Af en toe zet ik mij eens aan een plastic kit om eens iets anders dan figuren in de vingers te voelen.
Dit is de 1/72 Y-wing van Finemolds.De Star Wars kits van dit merk zijn zijn stuk voor stuk juweeltjes, zowel qua bouw, afwerking en acuratie.
Hier was ik net begonnen met schilderen.Ik zit intussen al wat verder.Foto's later.

Ywing4.gif
Ywing5.gif

I love fine molds, ik zoek de Millenium Falcon maar deze is overal uitverkocht :((((

Ik volg deze build met argusogen ;)
 
Zeer mooie progress, weathering komt mooi door! Ga je er nog schade aan brengen? Blastholes, scratches, etc.?

Mag ik misschien een aanbeveling doen? Ik zou ook nog wat meer bruine tinten in je washes steken?

Succes en héél mooi werk geleverd!
 
Ik heb het al gezien, we hebben hier weer een toptalent in huis.....
 
Kom ik hier even binnenwippen krijg ik dit op mijn sherm...sterk werk, heel mooi gedaan. Ben ook benieuwd naar het verdere verweerwerk.

suc6
 
Ohhhhh boy,,

Man dat ziet er goed uit. Die schilder technieken heb je goed onder de knie. Blijf je zeker volgen. Kan ik veel uit leren. ;)
 
Thx voor de commentaren.
In het kort even de werkwijze, die eigenlijk simpel gehouden is.Waarom?Ik wil geen half jaar uittrekken om een model perfect te bouwen en te schilderen.Dan moet ik trouwens de figuren achteruit steken en dat is geen optie.Dus ik probeer om het er cool te laten uitzien in relatief weinig tijd.
Het basic spuitwerk bestaat uit, eerst volledig mat zwart en daarna met grijs.Ik meng mijn kleuren meestal zelf,dus ik kan geen nrs geven:)Op de cockpit zijn hier en daar paneeltjes gespoten om het geheel te breken.Gewoon met tape afplakken en het basisgrijs verlichten of verdonkeren.Een bordeaux plaatje mag ook wel.Het geel is een bijgeleverde decal.
De afwerking zijn quasi allemaal pastels, behalve enkele buizen die met olieverf zijn gedaan.Pastels vervangen eigenlijk heel fijn airbrushwerk.Met water zijn ze ook gemakkelijk te corrigeren.Door de hoge detailleringsgraad van deze kit kruipt er wel wat werk in, maar wel leuk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan