Hoofdsponsor

Anders / onbekend Dead John (1/3)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jiver

Sponsor
Registered
Lid geworden
2 dec 2009
Berichten
527
Locatie
Herenthout
Goeiemorgen,

Deze bust is mijn nieuwste creatie, die ik intussen van een laagje verf probeer te voorzien.
Als materiaal maak ik veel gebruik van polymeerklei, een plasticine die in een oven kan gebakken worden.Ik maak meestal een mal, want polymeerklei is op oliebasis en dat kan soms problemen veroorzaken tijdens het schilderen.Dus voor mezelf maak ik dan eerst een resin exemplaar dat kan geschilderd worden.
De schaal is 1/3.

DJ6.gif
DJ5.gif
 
dat ziet er prachtig uit.
ga je ons ook tonen hoe je dit alle maal doet?
een mal maken voor het resin en dan het gieten er van8)

schaal 1:3 mooielijk in teschatten hoe hoog het is , kan je er een maat bij zetten want ik schat een 20 a 25 cm maar kan er ook totaal naast zijn. het is een pracht stuk hoor daar kan je terecht erg fier op zijn 8)
 
Impressive!

Mooie entree die je bij ons maakt. Ik ben blij dat we meer figuurmannen (vrouwen) krijgen hier.
 
Ja he, dit is van de bovenste plank hoor, wat ben ik benieuwd hoe dit project verder gaat.
Maak je dan ook bustes van personen die dit vragen??
 
groots! :ohmy:

iets zegt me dat dit inderdaad niet je eerste sculpt is..

gaaf!

René
 
ga je ons ook tonen hoe je dit alle maal doet?
een mal maken voor het resin en dan het gieten er van8)

Ik moet er wel bij vertellen dat ik hier een redelijk professionele uitrusting voor gebruik.Mallen maken en resin gieten met de hand geeft niet zo'n denderende resultaten wat betreft gedetailleerde stukken.Ik zal eens bekijken om in de toekomst een artikeltje te maken over de basics.

O ja, de Dead John buste is ongeveer 15 cm hoog.
 
Maak je dan ook bustes van personen die dit vragen??

Ik heb enkele jaren als prof gewerkt, vooral voor de stripwereld.Ik ben zeer kieskeurig wat betreft onderwerpen, en ik probeer zo veel mogelijk bij mijn leest te blijven:).Ik werk nog steeds in opdracht, maar nu voor privé-verzamelaars
 
Jiver, ik denk dat we met u een enorm groot talent in huis hebben, het doet me dan ook veel plezier van uw werk hier te kunnen genieten.

Het leidt geen twijfel dat je grondig geschoold ben in deze materie, het ziet er zeer professioneel uit.

Ik hoop stiekem dat je het schilderproces van deze gezellige jongen met ons zal delen.

Vriendelijke groeten van GUnit, enne...van harte welkom hier !
 
Bedankt voor de reactie, en ik ben het met GUnit eens, hopelijk kun je ons forum veeeel bij brengen wat schilderen en zo betreft, waar ik eigenlijk niet aan tweifel.
 
Dit is helemaal mijn ding 8)!!!

groet,

René
 
Mocht je MEER dan 1 exemplaar gieten, laat het me dan maar gerust weten. Dit figuur is werkelijk subliem en dan is hij nog niet geschilderd.
 
Mocht je MEER dan 1 exemplaar gieten, laat het me dan maar gerust weten. Dit figuur is werkelijk subliem en dan is hij nog niet geschilderd.

Ik heb niet de gewoonte om onmiddellijk te verkondigen dat ik kits verkoop en het is ook niet de belangrijkste drijfveer, maar van de meeste nieuwe figuren zijn er gelimiteerde castings.Op dit moment zijn er dat een zestal.
 
Hou me desnoods maar op de hoogte via pb.... ik wil namelijk meer figuren schilderen (op mijn werk).... daarvoor heb ik niet zoveel materiaal nodig dan om een model te bouwen
 
Jiver, je hebt pm. Prociat, deze jongen wil ik 's nachts liever niet op het vege lijf lopen !
 
Dit is warempel werk van de bovenste plank.

Chapeau!

Kun je me soms eens zeggen hoe je die vleeskleur voor elkaar hebt gekregen (mengeling)?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan