Hoofdsponsor

1/50 Le Santisma Trinidad 1:50 ( DONE )

Status
Niet open voor verdere reacties.
ja halo kroket,als dit niet prachtig is dan weet ik het niet meer.
zeer knap werk newbie.
we gaan eens een bootje bouwen zeggen ze dan.
is verd#$@e monikenwerk dat ge hier toont.
groetjes,ronny
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Idd Newbie, ziet er netjes uit. Wel even een stukje advies. Eerst nu de berghouten en de huidlagen gaan aanbrengen. Dan weer verder met alle andere zaken. Dan kun je de buitenkant netjes lakken/schilderen om zo stevigheid te krijgen. Let je wel op de kanonspoorten. Deze volgen de berghouten wel bij de trinidat. Dus je kunt daar gebruik van maken met het kozijn dat er inkomt. :k

Verder met het licht dat er in komt ziet het heel mooi uit.

Wat je zou kunnen doen is een aantal gele ledjes nemen. Die grote van ong 6mm. Als je daar een metalen draad overheen rolt in de vorm van ringen enzo. Dan kun je daar gemakkelijk een hanglamp op kaars verlichting mee nabootsen, die ook nog eens heel weinig stroom afneemt. Deze op een eigen spanningsbron van twee penlite battarijtjes en je kunt deze ook als zijnde statisch schip laten branden. :k
 
WOW, prachtig zeg Applaus.

Eerste klas werkzaamheden Luc, doe zo verder en het komt helemaal in orde.
 
Bedankt allemaal voor de positieve reacties.

Wat je zou kunnen doen is een aantal gele ledjes nemen. Die grote van ong 6mm. Als je daar een metalen draad overheen rolt in de vorm van ringen enzo. Dan kun je daar gemakkelijk een hanglamp op kaars verlichting mee nabootsen, die ook nog eens heel weinig stroom afneemt. Deze op een eigen spanningsbron van twee penlite battarijtjes en je kunt deze ook als zijnde statisch schip laten branden.

ik wilde 2 of 3 lampen plaatsen bovenop de spiegel , jeweetwel zo van die kandelaars ,deze moeen ook verlicht worden en dan de bovenste overdekte gallerij moet
ook buiten verlichting krijgen. Willen wel of dat gaat lukken??

Idd Newbie, ziet er netjes uit. Wel even een stukje advies. Eerst nu de berghouten en de huidlagen gaan aanbrengen. Dan weer verder met alle andere zaken. Dan kun je de buitenkant netjes lakken/schilderen om zo stevigheid te krijgen. Let je wel op de kanonspoorten. Deze volgen de berghouten wel bij de trinidat. Dus je kunt daar gebruik van maken met het kozijn dat er inkomt

Ik dacht nu eerst de spiegel te maken dan de boeg af te werken .
Dan de berghoutenlijsten plaatsen. dit is 2/2mm hout.
Daarna alles insmeren met G4.
En dan pas de 2de huidlaag in karton leggen.
G4
verven
lakken


Ook wil ik de onderkant beplanken met koper of koperkatoen.Maar moet dit nog verder onderzoeken of dit gaat en om het waterdicht te krijgen.
 
tja van G 4 heb ik nog geen verstand. Dat is Laurent zijn ding, hij haal er mooie resultaten mee. Dus dat zou kunnen denk ik maar ik hoop dat hij hier zelf ook even op reageert. Ik kan hier echt geen advies over geven.

Verder denk ik dat je iig ledjes zou moeten gebruiken. Dit is echt in de energie die je gebruikt een aanwinst. Hoe groot zullen de lantaarns moeten worden?

Let wel dat je deze dan ook bij de kanonnen zult moeten gaan gebruiken he. En dus dat je er veel moet maken.
 
Hier ben ik !

ik zou eerder bij zo'n romp geen karton aanbrengen ...

- de romp mooi schuren totdat de huidoppervlakte mooi even is .
- berghout aanbrengen .
- alles die in hout is en nog tegen de rompsoppervlakte gelijmd moet worden --> aanbrengen .
- "G4" overal aansmeren , van binnen en buiten , totdat het hout niet meer "drinkt" en volledig verzadigd wordt

het hout moet volledig geimpregneerd worden , vooraleer er geplamuurd wordt .

In mijn geval , ik gebruik nooit geen polyster plamuur , maar wel kneedbaar hout ( in tubetjes ) , kneedbaar hout neemt "G4" op zoals echt hout ...

hieronder een fles G4 , met de uitleg ( in het engels )

image007.jpg

image010.jpg


de groetjes ,

Laurent
 
Newbie,
prachtig en die verlichting zal indruk geven.

Toch over die verlichting, vind ik dat deze ietsjes te helder is.
Als je zo realistisch wil blijven, ook qua verlichting, dan geeft het licht van kaars en olielampen (1600-1900) eerder een zwakke geel-rood kleur af.
Misschiens kun je je lampjes in een oker kleur schilderen, of afdichten met een transparante (brandvrij) pvc...of......:s

Groetjes
Ward
 
Toch over die verlichting, vind ik dat deze ietsjes te helder is.
Als je zo realistisch wil blijven, ook qua verlichting, dan geeft het licht van kaars en olielampen (1600-1900) eerder een zwakke geel-rood kleur af.

Inderdaad Ward ,je hebt gelijk.

Nu moet er nog plexiglas inkomen om het waterdicht te krijgen.Ik had kiervoor gewoon plexiglas gekocht maar als ik nu geel plexiglas koop dan ga ik dit effect ook krijgen,denk ik ??



Laurant ik heb 2 vraagjes ??

1. Ik had eigenlijk nu graag een tweede huidlaag gelegd met gekleurd karton.
Dit voornamelijk om de huidplanken op de juiste wijze verjongd en in verband weer te geven.
(dus eerst 3maal g4 erop tot alles verzadigd is en dan karton ,terug opnieuw
G4 en dan verven.)
Of raad je nu de de karton af ??

2. De eigenlijke vraag was:

Ook wil ik de onderkant beplanken met koper of koperkatoen.Maar moet dit nog verder onderzoeken of dit gaat en om het waterdicht te krijgen

heb je hier ervaring mee met G4 en koper/koperkatoen of een andere oplossing.????
 
Misschien heb je er overheen gelezen maar dit was de reden waarom ik de optie heb gegeven om een geel ledje te gebruiken en daar dan metaal draad omheen te maken, als het ware de kooi van het olie lampje. :D Het gele licht van het ledje is daar perfect voor.
 
Misschien heb je er overheen gelezen maar dit was de reden waarom ik de optie heb gegeven om een geel ledje te gebruiken en daar dan metaal draad omheen te maken, als het ware de kooi van het olie lampje

neen toch niet maar ik heb zo'n rond ledlampje gekocht met 3 heldere leds voor 5 euro en dit geeft heel veel licht.

Dit kon ik gewoon tegen de onderkant van het afneembaar rooster op het dek plakken. Het is compact ,geen bedrading. gemakkelijk aan en uit te zetten.
 
Dan kun je nu het beste even wachten of naar de kerstmarkt toe gaan. Deze hebben van die kerstboomlampjes snoertjes met daaraan 10 ledlampjes, en verschillende kleuren. Daar zit ook nog een battarijhouder aan. Ik heb er 7 in de Kareldoorman zitten. Gaat perfect. Kost ong. 1 euri per stuk. :k
 
1. Ik had eigenlijk nu graag een tweede huidlaag gelegd met gekleurd karton.
Dit voornamelijk om de huidplanken op de juiste wijze verjongd en in verband weer te geven.

Ok , had ik niet zo begrepen . Dan kan je inderdaad een beplanking simuleren met carton , waarom niet ...

(dus eerst 3maal g4 erop tot alles verzadigd is en dan karton ,terug opnieuw G4 en dan verven.)

in het geval je carton gebruikt , een laagje "G4" aan het hout brengen , alles mooi "matt" schuren , carton aanbrengen en dan "Gevieren" totdat de carton ook verzadigd is ...

2. De eigenlijke vraag was: heb je hier ervaring mee met G4 en koper/koperkatoen of een andere oplossing.????

ik zie niet echt goed in , wat je bedoelt met koperkatoen , een beetje uitleg zou wonderen doen ( ben nogal traag van begrip ...cute )

de groetjes ,

Laurent
 
sorry mijn schuld.

eventjes een foto geleend van pascal uit het topic allereerste houtbouw.
Gezien het nachtelijke uur geen toestemming gevraagd,sorry.

1_IMAG0639.jpg


Is een plakband waarvan 1 kant bestaat uit zeer dun koper.
Hiermee wil ik het koper mee simuleren.
Ik kan het ook maken uit karton en dan verven maar dan zijn mijn klinknagels niet in verhouding.

bedoeling is deze kleurcombinatie te krijgen

HCMS_STrinidad136.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Volgens mij is dat gewoon latoenkoper. Ik heb zelf de aluminium variant voor de Kareloorman. Dit heb ik als tip van Homeghost destijds. Dit heeft hij gebruikt voor zijn sub. Maar die is er ook in koper. Alleen dan moet je kijken bij de betere doe het zelf winke.
 
wacko Rik heeft gelijk. sorry verstand was aan het slapen. wacko
 
Nog wat bezig geweest met de wipzaag

verstand en gevoelens op nul en zagen.

voor de gevoelige kijker !!niet kijken!!

je ziet ook al dat ik het fundament heb gelegd voor de opbouw.

picture.php


picture.php


picture.php


om te bewijzen dat ik de spiegel bolvormig aan het maken ben

picture.php


spiegel passen

picture.php


geplakt en de 3de etage gedryfit voor de lol.
picture.php


fotoke van de zijkant.

picture.php
 
Heb je deze allemaal met een wipzaag gedaan, bangelijk brrrrrrrrrr
Als je uitschiet ben je bakker ;P

Maar het komt wel goed denk ik, als alles word zoals de rest van uw schip zal het zeker de moeite lonen.

Was het niet beter en makkelijker om eerst deze gaten te zagen en dan te monteren of heb ik ergens iets gemist??
 
Was het niet beter en makkelijker om eerst deze gaten te zagen en dan te monteren of heb ik ergens iets gemist??

mijn foutje .de vierkantige gaten zijn voorgeboord en uitgevijld
 
Dat gedoe met die wipzaag vond ik wel creepy. wacko

Ik blijf erbij: dit is vakwerk van de bovenste plank!


Eventjes >w: In een programma over marineschepen hebben ze vandaag op Discovery World rc gestuurde schepen -die op dit model leken- getoond.
Luc, die dingen varen MOOI!!!!!!

Ik moest direkt aan de Santisma Trinidad denken. cute




Droop
 
Ziet er al goed uit Newbie,

maar om toch wat kritiek te geven. Denk ik dat je je ramen die je hebt uitgevijld echt nog een heel stuk moet bijwerken. De ramen zijn niet allemaal even groot en even recht. Normaal zou je daar geen of weinig last van hebben, toch nu wel, omdat je er licht in gaat aanbrengen. Dat werkt als een vergrootglas. Ik heb dit zelf met een aantal schepen ondervonden. Je moet 10 X zo precies werken.

Verder niets dan lof.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan