Hoofdsponsor

1/72 Mirage 2000C Tigermeet (Revell) [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.

B-art

Well-known member
Registered
Lid geworden
19 jun 2008
Berichten
202
Hallo,

Ik wilde jullie een nieuw projectje voorstellen:
De Mirage 2000 C "Tigermeet" van Revell op schaal 1/72.

Er zijn reeds wat vorderingen gemaakt met dit model maar ik wilde jullie dit bouwverslag toch niet onthouden.

Allereerst de foto's van de doos + inhoud:

1_1802-deckel.jpg 1_1802-19695.jpg

1_1802-19694.jpg1_1802-19699.jpg

Oorspronkelijk heb ik deze doos gekocht omdat de decals mij wel aanspraken maar gaandeweg (door referentiemateriaal te googelen) ben ik gaan twijfelen of ik deze "Tigermeet" - decals wel ga gebruiken. Op foto's vind ik deze jet mooier zonder.

Het model in elkaar gelijmd en klaar voor de verf:

2_IMG_1938.jpg 2_IMG_1939.jpg

Allereerst heb ik wat preshading gedaan van de paneellijnen met Revell zwart zijdemat.
Vervolgens het mat licht grijs (76) aangebracht met een lichte verwering van de kleur door een een extra druppel witte verf toe te voegen en daarmee de panelen in te kleuren.
Ik heb de verwering subtiel proberen te houden aangezien de meeste referentiefoto's niet echt veel verwering van de lak laten zien.
Het modelletje heb ik vervolgens een dag laten drogen en afgeplakt voor de camouflage:

1_IMG_1949.jpg 1_IMG_1951.jpg

De camo is inmiddels ook gespoten met hetzelfde mat licht grijs (76) + een paar druppels mat blauw (56)
Dit staat nu te drogen maar zodra het kan toon ik jullie daarvan het resultaat...
 
Laatst bewerkt:
Mooi vliegtuig ^^

Ik vind hem ook mooier zonder die "tijger-decals" (lijkt wel alsof er een insect op de rug van het vliegtuig zit).

Ben benieuwd naar de camo.

Groeten

"Wet Sellery"
 
Zoals beloofd: enkele foto's van de camo:

1_IMG_1956.jpg 1_IMG_1955.jpg 1_IMG_1954.jpg 1_IMG_1953.jpg

Als je goed kijkt zie je dat de preshading in het licht grijze gedeelte, vooral de linker vleugel, nog net wat te fel doorschijnt. Dit moet ik nog even bijwerken.

De volgende stap is om een laag vernis aan te brengen en daarop wordt dan een zeer sterk verdunde laag mat licht grijs (57) verneveld om de verschillende kleuren wat te blenden...

De vernis moet de lak beschermen aangezien die mistlaag zeer fel verdund wordt met Revell Color Mix en te veel van dit spul zou de lak kunnen aantasten. Beter voorkomen dan genezen hé ;)
 
Laatst bewerkt:
Even een update:

Na een laagje P+ werd het tijd voor de decals.
Uiteindelijk heb ik er voor gekozen om niet voor de Tigermeet uitvoering te gaan. De decals leken me iets te nep overkomen en bovendien vind ik dit model mooier zonder.

De decals werden geplaatst met behulp van "Daco Decal Solution". Ik heb dit jaaaaren geleden eens gekocht op een beurs en ik moet zeggen dat dit zeer goed werkt.

Na het plaatsen van de decals heb ik denk ik een foutje gemaakt. Ik heb namelijk de resten van het Daco produkt niet afgespoeld alvorens de decals te sealen met alweer een laag P+.
Hierdoor kreed ik wat "silvering" van de decals. :ohmy:

Ik heb erop gegokt dat een laag matte vernis het "blinken" van de decals wel zou oplossen en gelukkig bleek dit ook het geval te zijn. Oef! ;)

De foto's:

1_IMG_1962.jpg1_IMG_1961.jpg 1_IMG_1959.jpg 1_IMG_1958.jpg 1_IMG_1957.jpg 1_IMG_1963.jpg

Nu komt het vervelendste werk (mijn mening :angry:): het onderstel en de payload, een arsenaal aan bommen en raketten. Om de één of andere reden doe ik dit echt niet graag :sleep: Maar het hoort er nu eenmaal bij en ik moet toegeven: het geeft wel iets "extra's" aan het model...
 
Laatst bewerkt:
Vandaag heb ik de laatste hand gelegd aan de Mirage en ik moet zeggen dat ik niet ontevreden ben. :$

Aangezien het slechts mijne tweede vliegtuig is in jaren ben ik vooral blij met al hetgeen ik met deze kit weer bijgeleerd heb.
Ik hoop bij mijn volgende model alweer wat stappen vooruit te kunnen zetten.

Vooral het "netter" afwerken moet beter kunnen. Zo wil ik werken aan gladdere ondergronden, strakke afwerking, meer tijd steken in het afwerken en detailleren van raketten, wielbakken, landingsgestel, e.d....

Wat de kit betreft: een aanrader qua pasvorm en detaillering. Zoals jullie zien heb ik de decals voor de Tigermeet-uitvoering niet allemaal gebruikt. Deze waren om te beginnen lastig te plaatsen (door de antennes op de rug) en ik vond ze een beetje te speelgoedachtig overkomen.
Achteraf bekeken ben ik zeer blij sat ik ze weg heb gelaten al blijft één of andere Tigermeet-jet wel hoog op mijn verlanglijstje staan...

De eindfoto's:

2_Clipboard01.jpg

1_Clipboard02.jpg

2_Clipboard03.jpg

1_Clipboard04.jpg

1_Clipboard05.jpg

1_Clipboard06.jpg

En dan nu weer verder werken aan de Mig 21 + eventueel een Sr-71 Blackbird of een F-5 Tiger II om aan de gang te kunnen blijven :D

Zoals altijd: tips en/of opbouwende kritiek altijd welkom!
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan