Hoofdsponsor

1/72 Zentradi Standard Battlepod [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jadefalconguard

Well-known member
Registered
Lid geworden
7 jul 2008
Berichten
832
Hey jongens,

deze jongen heb ik in een tweede run kunnen aankopen : de Zentradi Battlepod van Moscato Hobby op 1/72. Een echt juweeltje van een resin kit.

Deze editie is de 5 jarige verjaardag van dit model en is beperkt gebleven tot 20 stuks :):

Meer info over de Battlepod : Robotech - Tactical Battle Pod [regault]

Origineel komt dit uit Macross wat door Harmony Gold is uitgebracht onder de naam Robotech, vandaar de link naar een Robotech database (Japans is neit dadelijk mij sterkste punt :):

Anyway, zo ziet het doosje er uit :

3_Doos.jpg

De euh... sprues ontbrekend dus... de zakjes met onderdelen :8

1_Sprues.jpg

Alles krijgt een badje met zeepsop om te ontvetten :

1_Badje.jpg

Om dan rustig te drogen :

1_Drogen.jpg

tot de volgende
 
dat ziet er toch zeer goed uit. Maar ik zou graag wat maten enz willen weten, hoe groot word dit beestje. :P
 
Geert,

Waar blijf je ze halen maat?
Weer een specialleke om te volgen.
 
erik, plezier zal ik er zeker aan beleven, let maar op de volgende foto's :):

Rik, beestje wordt om en nabij de 25cm hoog. Is in 1/72ste schaal gemaakt, maar gezien de Zentradi eigenlijk reuzen zijn zegt 1/72ste natuurlijk weinig. ik zal er later een foto van nemen met een 'menselijk' figuurtje ernaast :):

Dominiek, Macrossworld.com is het forum bij uitstek om deze te vinden. moscato maakt regelmatig een kitje, dus er is een zekere toevloed.

Anyway, on with the show

Het model komt met een volledige Zentradi sized cockpit :) Veel prularia om aan te brengen en ziet er zo uit :

1_inside.jpg

De 'pedalen' die je ziet onderaan de neus zijn om de mecha te bewegen, net als een fiets

Neus erbij met zicht op de radar

1_insidemet_front.jpg

Maar helaas heeft deze jongen een klein probleempje, wat vervorming door de eigenaardige vorm :

1_problem.jpg

Even met de haardroger erop, wat bijplooien en dan afkoelen onder koud water geeft dit :

1_problemsolved.jpg

Nog net niet perfect, maar dit kan getrokken worden met CA Lijm.

En als er een dryfitje wordt gedaan ziet dit er zo uit :

1_dryfit.jpg

CU
 
Man leuke maat zo.

En idd zul je daar nog wel even wat werk aan hebben.
Ik moet wel zeggen dat ik de binnenkant wat sumier vind qua afwerking, je ziet dat het styreen profielen voor gebruikt zijn enz. Jammer is dat.

Ach ik denk dat het wel door een bepaalde tijdsdruk komt. We moeten nu eenmaal snel werken en presteren deze tijd. Zo ook voor vorm gesproken.

Maar al met al, denk ik dat jij hier een plaatje van kunt maken. :P
 
Rik, toch niet, deze is vrij accuraat naar de inhoud/vorm toe, getuige deze scan uit het heilige der heiligdommen van "Macross Perfect Memories" :

reguld-cockpit.gif
 
Dat is niet wat ik bedoel, maar de aansluiting en afwerking van het geheel.

1_1_dryfit.jpg

Dit is meer wat ik bedoel. Kijk maar eens naar de pijltjes die ik gezet heb.
 
Ach zo, die ben ik momenteel aan het opkuisen :) Ik dacht dat je doelde op de vorm van de details...excuse me.
 
:sleep: Nadat de nieuwe Infinity uit het doosje is gehaald hebben we hem dan maar moeten testen al eens nietwaar :D

Aangezien de haarlakmethode best goed werkt heb ik alvast de binnenkant eerst voorzien van een preshading en dan het groen geel gespoten :

1_kleurtjes.jpg

1_kleurtjes3.jpg

1_kleurtjes2.jpg

Bedoeling is om dit nu terug in te spuiten met haarlak en daarna het eigenlijke kleur te spuiten. Eenmaal dat gedroogd zullen we op lokale plaatsen wat chippen en verweren...

stay tuned
 
Hoi Jadefalconguard, ik ga deze volgen. Goed dat je de onderdelen ondertussen zo goed passend hebt kunnen maken. De haarlakmethode is heel leuk om te doen, omdat het resultaat een tikje onvoorspelbaar is. Ik weet dat jij hier weer een masterpiece van zal maken, en ik ga dat nu eens rustig meevolgen.

Groeten van GUnit.
 
Het ziet er zeer goed uit Jadefalconguard die kleuren opbouw ,,, is dit nu ook resin ? , het ziet er zeer strak uit qua vormen .....

ga zo door ........
 
Leuke start.
Blijf volgen, ook al is het niet direct mijn ding.
Maar krijg steeds meer zin om eens iets anders te gaan doen in modelbouw.

Erik.
 
Dat ziet er goed uit hoor.

Dat kleur verloop is dit voor de verwering straks? En ga je ook de boel beschadigen om maar te schrijven? Dus krassen van gebruik enzo.
 
Rik, kleurverloop zal zichzelf duidelijk maken op de volgende foto's :): maar is idd om de verwering realistischer te maken.

Erik, voorzichtig man, als je aan deze dingen begint weet je niet waar je eindigt, kijk maar naar mij

Bubble, is idd Resine, speciale editie zorgt ervoor dat het smurfenblauw is ipv een grijze uitvoering die ik normaal van die kerel ontvang. Kwalititatief hoogstaand materiaal en zeer fijn gegeoten

GUnit, thx, een heel compliment als ik jouw werk bekijk !

Maar dan nu, eerst een waarschuwing

Ik hanteer nu toch al een tijdje de haarlakmethode en nog nooit problemen mee ondervonden, tot vandaag.

Ik heb terug goedkope haarlak genomen, deze keer uit de Colruyt, zie foto :

1_danger_2.jpg

Wat er allemaal inzit weet ik niet (te lui om het etiket te lezen), maar ze vreet gewoon verf los die niet beschermd is met vernis :O

1_danger_1.jpg

Dit is het resultaat van even het stuk op te rapen met de duim in het radarscherm !!! Ik vreesde even voor de volledige paintjob, maar bizar genoeg heeft ze geenr eactie gesteld met de vernis8)

Dus daarna een mengeling van German Grey met wit licht gespoten (deze maal verdund niet met water zoals normaal, maar met Iso Alcohol) en ingekrast met deze resutlaten :

1_scratch1.jpg

1_scratch2.jpg

1_scratch3.jpg

Hier op de deur zie je ook dat vernis alleen soms onvoldoende is om te beschermen, getuige de zetel en links daarvan het blauwe stukje, geen ramp, kan rechtgezet worden :)

En hier zie je ook duidelijk het voordeel van de grondlaag in verschilende variaties te doen, geeft direct een realistischer beeld.

Aangezien ik me niet kon houden, nadat alles droog was even een dryfit van de cockpit, begint er leuk uit te zien ;)

1_drfyfit1.jpg

1_drfyfit3.jpg

Dit is ondertussen terug afgedekt met een laag vernis en morgen doen we nog eens hetzelfde met een lichter grijs, kwestie van verschillende kleuren grijs door elkaar te hebben
 
Dat komt nog wel snor Rik,

vandaag de tweede laag grijs gespoten en afgekrabt en alvast wat detailkleurtjes aangebracht...

1_DSC07856.jpg

De radar wou ik een opvillend uiterlijk gegeven, dus ben ik alvast gestart met het gieten van Tamiya X32 Titanium in de uitsparingen. Zeer leuk resultaat vind ik het zelf.

1_DSC07857.jpg

De andere details ook alvast wat aangestipt en eenmaal droog wordt dit gesealed met vernis en voorzien van een wash
 
Jade, probeer die knoppen eens te voorzien van een nieuw laagje en dan met een bijna droge kwast dan. Je ziet dat de verf over de knop heen is gezakt. Ook straks als het dicht zit is dit door de schaduwen toch redelijk te zien.

Verder ben weer benieuwd naar het eind resultaat.
 
Rik, I know, moest nog een en ander aan gebeuren, nu noch trouwens :):

Vooraleerst de beste wensen voor het nieuwe jaar mensen, moge dit jaar jullie alles krijgen wat jullie wensen:)

Anyway, desondaks het 1/1/10 is hebben we het vandaag rustig gehouden en wat tijd genomen om te bouwen. Gisteren nog snel de zijconsoles voorzien van een laag vernis en vandaag een wash aangebracht. Het is nog niet volledig naar mijn zin, maar het komt er dicht bij :

1_zij2.jpg

3_zij.jpg

De haarlakmethode werkte ook vrij overtuigend hier, maar de combinatie van het groen geel/ Grijsgroen en lichtgrijs geft echt wel een afgesleten look.

Het frontpaneel hebben we ook aangepakt en hier en daar wat bijgewerkt en voorzien van een wash. Daarnaast alvast begonnen met de 'organische' lens dmv Tamiya Clear klerutjes (hier helaas niet meer te zien op de foto wegens licht :sleep:

1_frontconsole.jpg

Zoals je ziet moet het grote radarscherm nog wel wat hebben. Nadeel van deze kleuren zo te gebruiken is dat je heel snel meot werken of je krijgt strepen. Onderaan zie je dat er nog een laagje moet bijkomenb, maar dat kan pas als de rest is gedroogd.

Rugsteun die nog een of twee haartjes teveel heeft van de borstel :tongue: Meneer de pincet heeft ook nog wat werk.

1_achterdeur.jpg

En dan heb ik me bezig gehouden met olieverf :huh: Ik wou de zetel een lederen uiterlijk geven dus zijn we gaan experimenteren met olieverf : eerst lampzwart en dan burned sienna om het eindkleur te verkrijgen...wat vinden jullie er van ?

1_Zetel_voor.jpg

1_Zetel_boven.jpg

Als hij groog is mss nog een drybrush met geel
 
Zeer goed geslaagd, die zetel!
Ik zou het niet beter kunnen en heb dan ook je tip genoteerd over hoe leder aan te brengen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan