Hoofdsponsor

1/35 11CV Citroën Traction Avant. (Tamiya) [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hey,:)

GUnit, da's goe gerief he, die superfijne miliput.;)8)
Ik heb deze ook gebruikt om de canvasdoek te maken op de bren. 8):$
 
Famo : ik probeer het er zo leuk mogelijk uit te laten zien, meer heb ik niet in m'n mars bij dit project.

?????????????????????????????????????????????????????
Ge hebt niet meer in je mars:O ? heb je al eens je details (niet de handvaten é) goed bekeken. Komaan Guy ! het model zal leven met je kleine details (spiegeltje , dekentje, vitessepook,......). Het zijn die dingetjes die het doen ;)
 
Ron, da's prima, ik ga veel referentiemateriaal nodig hebben om er een geroeste boel van te maken, àls ik rond ben met de lopende zaken.

Swaken, dit is zeer fijne inderdaad, ik had er in het begin zelfs even moeite mee, de Extra Fine werkt net iets anders dan de iets stuggere Standard van de reeks. Maar mits wat doorbijten komt het wel goed dan.

Famo, ik heb ondertussen onderzoek gedaan naar de handvatten bij de binnenkant en je hebt daarin gelijk. Met wat gericht schilderwerk zal ik echter proberen het onderste uit de kan te halen.
Ik ben iig. wel tevreden van die paar aanpassinkjes die ik gedaan heb.

Ik heb trouwens eindelijk een update van mijn zetels.

Aanvankelijk wilde ik (zoals ik al meldde), een licht interieur om om het allemaal zichtbaarder te houden voor de kijker.

Na de dunne satijnglansvernislaag die ik met de airbrush heb opgebracht, was het tijd voor de wash met in dit geval burnt umber (gebrande omber). Na het aanbrengen versnelde ik de verdamping van de verdunner (WS) met de haardroger. De zeer subtiele olieverfpigmenten gaven meteen een warme, lederachtige indruk op de zeteltjes. Met een zacht en stofvrij doekje en dat via een pincetje, heb ik dan de oppervlakken haaks over de stiknaden opgewreven. Om te eindigen nog een paar halen met een zeer zacht dik aquarelpenseel erover voor de optimale inblending...

Het dekentje op de achterbank heb ik in een zacht blauwtje gestoken, maar dit subonderdeel is nog niet helemaal klaar. Ik moet nog verder de kleurtonen uitbouwen. Het kussentje ligt klaar om van een kleurtje te voorzien.

En na de bla bla, foto's :

16-4-1.jpg

Met het koetswerk erop begint het er al wat op te gelijken mag ik hopen :

15-3.jpg

14-7.jpg

Morgen weer wat verder penselen.

Bedankt voor de interesse !
 
Ik de stoelen en bank goed gelukt hoor en later dat blauwe dekentje en kussentje erin...... helemaal toppie.

Ron
 
Zeer mooi GUnit,
Het interieur komt al aardig tot leven...
 
;)
geen commentaar bij dit vakmanschap

Een klein vraagje wat betekent " iig." ?
 
Hier leeft het topic over de Citroën, dat bewijzen de reacties telkens weer, en dat blijft plezierig. Bedankt !

Vandaag even tijd gevonden om een 'Echternach-processie'-operatie uit te voeren. Ik weet niet wat het juist was wat me deed besluiten om het dekentje op de achterbank opnieuw te maken, maar het is wel gebeurd. Ik denk dat ik het net iets te rommelig vond overkomen.
Dus heb ik een ander, iets strakker gedrapeerd exemplaartje gemaakt.

Ook heb ik voor het schilderwerk ervan een andere benadering gezocht.
Naast het eerder gebruikte blauwtje heb ik Revell Matt toegevoegd, voor een pluiziger uitzicht. Ook heb ik afgezien van contrasten in het dekentje en het ziet er nu veel beter uit, al zul je op de foto's daar niet echt veel van merken.

Je ziet er achteraf natuurlijk nog maar amper een glimp van, maar het is de idee voor mij dat het ook op de achterbank in orde is.

17-4.jpg

18-5.jpg

Jullie zal het waarschijnlijk worst wezen maar ik wou de wijziging toch even delen met jullie.

Morgen het kussen !

Oh ja, ik heb warempel toch het stuurtje ook wel al een eerste laagje gegeven zeker !!!
 
Oh ja, ik heb warempel toch het stuurtje ook wel al een eerste laagje gegeven zeker !!!

Dat is durven.:laugh::laugh:

Nee, effe serieus.
Goed bezig.
Maar dat rommelig deken had toch ook wat.
Het is trouwens oorlog, niet.

Erik.
 
Ik vond het nonchalant gedrapeerde dekentje ook wel iets hebben :8
Maar dit kan er zeker ook door hoor ;)

En dat is wel durven hoor, zo vooruit lopen op de zaken dat je het stuur al begint te verven :nowink:
 
Even een puntje van kritiek....
Als ik naar de pics kijk, dan krijg ik de indruk dat de achterbank "net iets meer" geweatherd is dan de voorbank. Of zie ik het verkeerd? Kijk eens goed waar de rugleuning bij het zitvlak aankomt. Hoe dichter daarbij, hoe donkerder. Maar dit zie ik niet zo duidelijk op de voorzetels.
 
Modelbouwerke, het is niet de eerste keer dat ik iets opnieuw afbreek om het meer naar m'n zin te maken. En gewoon het eigen mierenn**k*n tov. mijn werk, niet snel tevreden he.

Beyond, ik weet het vriend, ik ben een lefgozer, om zomaar al aan dat stuur te beginnen, heftéuuugh !

Excerco, goed gezien daar op die achterbank. Dit deel naar onder toe is iets donkerder om het dekentje er wat meer uit te laten springen. Wat meer contrast maw., ook doordat het dekentje waarschijnlijk ook wel wat schaduw legt op de rugleuning.

Maar ik ga de zetels nog eens bekijken, proberen ze wat meer lederlook te geven.
 
Je zetels zien er schitterend uit ;)

Het vorige deken vond ik toch ook niet slecht

dit dekentje ziet er (hoe moet ik het zeggen)

ietsje te braaf uit. Ge moet natuurlijk doen wat jou

het beste lijkt.

Zowiezo ziet het er prachtig uit ;)
 
Natuurlijk is de achterbank iets meer verweerd dan de voorzetels. Het is een achterbank, er ligt een dekentje,.... ik moet er toch geen tekeningske bijmaken? ;)


Knap werk weer Guy, ik ben benieuwd naar het vervolg.
 
dit dekentje ziet er (hoe moet ik het zeggen)

ietsje te braaf uit.

Yep, das juist. Maar uiteindelijk als je eens een beetje verder denkt, denk ik wel dat het zal juist zijn. Wie was in die tijd meestal eigenaar van een auto ? juist de betere burgers zoals dokters, notarissen, grote zelfstandigen enz....
Dat waren dan ook meestal mensen die deftig voor de dag wilden komen en daardoor alles geordend schikten, tot in hun auto toe. Allez, tis maar een feitje uit de geschiedenis dat zich ook uitte in een dorp. Enfin ,hier bij ons was dat toch zo. Ik denk trouwens dat dat eigenlijk aan de basis lag van "een auto als statussymbool" (Met een mooi gedrapeerd dekentje op de achterbank);)
 
Djs, het ging me voornamelijk om dat blauwe kleurmakertje, een opengevouwen deken geeft iets meer kleurvlak. Blij dat je het prachtig vindt.

Tomas, zover had ik nog niet eens nagedacht, maar vanuit dit perspectief krijgt het wel iets humoristisch misschien !

Famo, en zo had ik het ook nog niet bekeken, maar het is inderdaad zo dat deze auto's vooral verkocht werden aan de gegoede burger.
Een bescherming op de achterbank voor les petits enfants...want in die tijd waren ze nog fier op hetgene wat ze hadden.

Groeten van GUnit !
 
Laatst bewerkt:
Niet morgen, maar vandaag nog : het stuur !

Allez, niks speciaals natuurlijk, maar nu begint hij toch een klein, heel klein beetje te leven.

19-3.jpg

Ik moet nog één ringetje aan de stuurkolom veranderen van metaalkleur naar glanzend beige, maar dat is verder onbelangrijk.

Tot later ! GUnit.
 
Mooi stuur hoor GUnit

Ik weet dat dit een klein modelletje is en dat je toch wel weinig te zien krijg van het interieur du smet al je aanpassingen heb je straks een knap interieur in de Citroën zitten.

Ron
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan