Hoofdsponsor

1/35 11CV Citroën Traction Avant. (Tamiya) [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat betreft die PE toestandjes, het hangt er ook een beetje van af wat je juist met je model wil bereiken, vind ik.
Is het om op een plankje te zetten, of op een dio, zonder meer (behalve een figuurtje ofzo), dan mag je best wel wat extra's aan een voertuig toevoegen (PE, Resin,...)
Maar als het, zoals in GUnit zijn geval, op een groter diorama komt te staan, en meer op de "achtergrond" (zijkant kan ook ;) ), dan hoeft het niet persé met extra detail voor mij.

En zoals gezegd, OOTB (out of the box*) of RUDD (recht uit de doos*), kan ook zijn charmes hebben...

*Sommige forumleden kunnen wel eens afvragen wat deze afkortingen bedoelen ;)
 
Ik ga erg graag aan de slag met pe en home made spul, maar soms moet je gewoon eens het gevoel hebben dat het lekker straightforward gaat. Deze kit leent zich daar echt wel voor, weinig onderdelen en toch fijne details.
Echt, het zal meevallen als ik klaar ben !
 
Er is geen haar op mijn hoofd die daaraan twijfelt hoor GUnit ;)
 
Op mijn eigen hoofd staat anders veel haar dat soms aan het eigen kunnen twijfelt hoor Beyond.

Iig. ik heb het dashboard wat verder bewerkt.
Eerst een paar mistjes acryl satijnglans-beige, daarna een dun laagje acryl glansvernis. Een heel lichte omber wash om het handschoenkastje wat af te tekenen...
Met Humbrol Chrome heb ik accentjes geschilderd, zoals de knopjes, het randje van de meter boven de stuurkolom. Verder heb ik de pedalen onderin voorzien van twee Humbrol metaalverfjes, een donkere en een wat lichtere voor de slijtage tijdens het rijden, via heel lichte drybrush.

9-5.jpg

De schakelpook moet ik nog verder afwerken, ondermeer thv. de bol. Enerzijds wil ik de vorm nog wat verbeteren, en moet er nog een beige glans op komen.

De decal werd op het metertje geschoven en veiligheidshalve met Set en Sol behandeld voor goede hechting. Een paar laagjes glansvernis eroverheen...

Morgen hopelijk weer wat prullen.

Vriendelijke groeten van GUnit.
 
Laatst bewerkt:
Op mijn eigen hoofd staat anders veel haar dat soms aan het eigen kunnen twijfelt hoor Beyond.

Geintje toch zeker....:) of je bent kaal natuurlijk.
Het ziet er goed uit, zover ben ik nog lang niet en dergelijke verslagen motiveren mij wel enorm.
 
of RUDD (recht uit de doos*), *Sommige forumleden kunnen wel eens afvragen wat deze afkortingen bedoelen ;)

Is dat een nieuwe om te onthouden ? Goed gevonden overigens :D

Geintje toch zeker....:) of je bent kaal natuurlijk.
Het ziet er goed uit, zover ben ik nog lang niet en dergelijke verslagen motiveren mij wel enorm.

Ahum iets tegen mensen wier cranium zo vol is met hersenen zodat er geen plaats meer over is voor waardeloze haarwortels, misschien ?
 
Oorspronkelijk geplaatst door Beyond Bekijk bericht
of RUDD (recht uit de doos*), *Sommige forumleden kunnen wel eens afvragen wat deze afkortingen bedoelen
Is dat een nieuwe om te onthouden ? Goed gevonden overigens

Jaja Dany er bestaan nog Nederlandstalige afkortingen in onze hobby ;)

Ron
 
Dat is hier weer een sterk staaltje modelbouw voor gevorderden aan het worden. Na de pluimen, ook een woordje van dank voor je uitleg telkens weer Guy :) Ik leer er veel van bij cute
 
Wim : dank je, als het eens een dagje wat minder is, volstaat het voor mij ook om even her en der te gaan kijken op het forum, snel inspiratie bijtanken en we kunnen weer verder !

Ron : we gaan proberen dat zo te houden he.

Dany : 'RUDD' het klinkt wel speciaal ja, maar het leest ook nog 'ns mooier dan OOTB.

Kurt : ik ben toch blij met je woorden hoor !

Tomas : het doet plezier te horen dat de uitleg z'n nut heeft. En als er iets niet duidelijk is mag je me altijd extra info vragen, doe ik ook hoor als ik weer 'ns iets niet begrijp van één of andere techniek.

Een kleine update nu, met dank aan Modelbouwerke voor het ter beschikking stellen van z'n BMF (blote metaal folie).

Omdat ik op enkele foto's reeds een binnenspiegeltje op het dashboard had ontwaard en er geen buitenspiegel op dit model zit, heb ik uit een stukje plastic card een rechthoekje gesneden, het voorzien van een steuntje en er de folie overheen gekleefd. Een matzwart randje eromheen en op de rugzijde en klaar, weinig werk en toch een ietsje leuker om naar te kijken denk ik.

10-9.jpg

11-9.jpg

Omdat ik op de achterbank toch nog een extraatje wil, dacht ik aan een opgevouwen deken oid. Iets roods met een streepje of zo, gewoon voor een subtiel kleuraccentje.

Ik hoop dat jullie het wat vinden.

Groeten van GUnit.
 
Laatst bewerkt:
Dat ziet er goed uit en dat spiegeltje geeft

toch dat ietsje extra's. Ga je het interieur nog

wat verweren?
 
het zal in orde komen zo te zien
 
Djs : ik heb enkel nog maar het dashboardje behandeld. Vandaag is het tijd voor de zeteltjes, eindelijk.

Famo : ik probeer het er zo leuk mogelijk uit te laten zien, meer heb ik niet in m'n mars bij dit project.
 
Hey,:)

GUnit, jong, dat ziet er weeral goed, het is een lust voor het oog om jouw topic's te volgen.
Goe bezig :D8)
 
Oké Swaken, dan zal ik nog een tijdje zo doordoen, hehe.

Anyway, ik heb een nonchalant weggelegde deken op de achterbank gedrapeerd, en een kussentje op de hoedenplank. Hiervoor gebruikte ik mijn nieuwe Milliput, ditmaal de Extra Fine, toch weer net wat anders om mee te werken.

Als je vanuit een zeer platgemaakt vierkant vlak vertrekt kan er eigenlijk weinig misgaan.

13-8.jpg

Ik wou eigenlijk nog wat extra kleur in het interieur brengen, en zo'n deken, hoewel niet direct zichtbaar, is toch iets leuks om als toeschouwer te ontdekken.

Het kussentje fleurt het achterzicht wat op straks.

12-7.jpg

Volgende keer een update van de zeteltjes.

Groeten van GUnit en bedankt om te kijken !
 
Guy, jongen....
Waar blijf je de inspiratie halen?
Subliem is dit!
 
Erg leuk die kleine details en juist dat maakt een model helemaal af als het geschilderd is.

Ron
 
Ha Dominiek, dat komt waarschijnlijk omdat dit een zwarte TA gaat worden, op zich best wel fancy maar te levenloos om op te vallen inzake kleur.

Ron, zo is dat zeker, en man, dit is echt zo leuk om te doen. Btw. dat Volkswagen busje ga ik zeker kopen, en ik ga een hoekje van een autokerkhof maken (na de lopende zaken !).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan