Hoofdsponsor

1/35 11CV Citroën Traction Avant. (Tamiya) [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
heb deze ook half afgewerkt staan, ik ben erin geslaagd om de voorruit te breken, duuuh,

lekker à la Guy, smullen :)

met het vergrootglas :)
 
Schoon bakske. :laugh:

Komt al goed op dreef. Ben benieuwd naar het kleur ;)
 
Amai GUnit, ge vliegt er hier weer in ;)

Het ziet er al goed uit hé.
Voor de kleur zou ik kiezen voor blinkend zwart, met mooie chrome op subtiele plaatsen.
Dit zou lekker vloeken met het oorlogsmaterieel die op je dio komt te staan.....

Anyhow, doe maar je ding, je kent de stiel beter dan ik ;)

Grtz,
Beyond
 
Altijd leuk die extra toevoegingen, daar houik wel van.

Maar misschien een domme vraag, als dit een civiele uitvoering word staat hij dan niet verkeerd gepost :laugh::laugh::laugh:

Kom maar maar snel naar de dark side van de glimmende modellen Gunit :P

Grapje uiteraard want het zal mij een zorg zijn waar dit karretje gepost staat.

Ron
 
Pit : da's toch niet zo'n probleem, ga naar de slager, bestel 150 gram preparé, als de vliegende bliksem naar huis, boterhammeken met véél preparé naar binnen werken, leeg transparant potje goed afwassen en ontvetten, nieuw raampje uitsnijden en er een strip loodfolie rond kleven, klaar !!!

Djs : de kleur, wel, ik heb voorlopig stand gehouden, ondanks de verwoede pogingen van collega's hier om toch overstag te gaan voor een camo uitvoering. Het wordt dus zwart.

Beyond : ge slaagt spijkers met koppen over dat vloeken met het oorlogsmateriaal ! Zo bekeek ik het exact hetzelfde, zwart en blink blink chromé !

Ron : ik heb inderdaad getwijfeld of ik hem niet beter bij de auto's zou posten, maar de schaal 1/35 en het feit dat ie op een oorlogsdiorama komt te staan, deden me besluiten hem toch hier te zetten.
Ik zal in de toekomst zeker eens tot bij jullie afdeling komen met een kit van een auto, ik geraak steevast verleid door de topics daar.
 
Zoals ik al aangaf maakt het mij niets uit waar hij staat want ik hou het toch wel in de gaten wat je uitspookt 8)

Ron
 
Zoals ik al aangaf maakt het mij niets uit waar hij staat want ik hou het toch wel in de gaten wat je uitspookt 8)

Ron

Dan is het goed Ron, bedankt om tot hier te komen mate !
 
Hey, :)

Ja jong, ge doet er ook aan voort he, en weeral goed.:wacko:;)
Ge hebt gelijk dat ge hem in het zwart gaat steken, is het meest bekend ook zo. 8)
Is dit voor op uw Willkomen-dio, of voor iets anders???:huh:
 
Hey, :)

Ja jong, ge doet er ook aan voort he, en weeral goed.:wacko:;)
Ge hebt gelijk dat ge hem in het zwart gaat steken, is het meest bekend ook zo. 8)
Is dit voor op uw Willkomen-dio, of voor iets anders???:huh:


Inderdaad Swaken, daar is hij voor, zoals Beyond al zei, zal dit goed uitkomen tussen al dat bruin, geel en groen geweld.
 
Een zwarte !! zo moet het zijn.
Zo'n citroën moet zwart zijn.(vind ik)
Zeg guy, waarom geen 2 gestapo's maken en erbij plaatsen, tis maar een idee. Die paljassen passen daar perfect bij, of nie ? als ik aan de gestapo denk, denk ik aan die wagen en vice versa. Echt waar.
 
:laugh::laugh: ..... goed Erik.

Ja Guy, een leuk idee voor een dio, die café van Renee met alles erop en erin.
Ge kunt goed gebouwen maken en figuurtjes, dus.......
 
Aan ideeën ontbreekt het jullie natuurlijk niet, maar het wordt toch echt wel eentje voor op het grote diorama. Zopas aangeslagen en...
 
Nadat de subonderdelen ontvet waren in een badje heb ik het schilderen aangevat. Een beetje een raar gevoel was het om een burgervoertuig te bouwen, en dat is nu niet anders. Maar het is wel erg prettig om na lange tijd weer eens de airbrush te zien werken, de 98 decibellen te laten knallen uit de compressor.

Ik heb besloten om eerst het interieur grondig aan te pakken.

Eerst heb ik de bodemplaat helemaal in een Revell's Aqua mat zwart gezet, hierop kan ik later goed verderwerken.
Vooral in de wielkasten ga ik hiervan gebruik kunnen maken, de pigmenten nestelen zich gemakkelijk in de getande verf.

Met een mix van enkele kleuren heb ik een basis bruin gemaakt. Dit wordt het vloertje. Later heb ik deze wat lichter gemaakt en aangebracht in het midden. Van de vloer ga je trouwens weinig tot niks meer terugzien, het is slechts het idee voor mezelf dat het ook daar in orde is, en mocht ik besluiten om een portier open te zetten...
Als in een later stadium de zetels helemaal op kleur gebracht zijn en klaar, zal ik zien of er een goede match met de kleuren onderling is, en kan desgevallend de vloer nog wat bijgekleurd worden.

De zetels werden na bewerking met semi gloss zwart in een donkerkleurige basis gezet. Nu wil ik van donker naar licht werken, zo werk ik het 't gemakkelijkst. Ook de twee portieren zijn bekleed en komen in dezelfde kleur. Het interieur wil ik erg graag zo licht mogelijk hebben, zodat er toch veel van te zien is.

De binnenkant van de carosserie heb ik net als het 'dashbord' subonderdeel eerst semi gloss zwart gespoten. Daarna bewerkte ik het interieur van de body met dezelfde kleur als de zetels en de portieren.

5-9-1.jpg

Tot later !
 
Beyond : het prille begin he, nu kan de pret stilaan beginnen.

Modelbouwerke : ik heb een nieuwe camera aangeschaft. Ik wip een dezer dagen even binnen om uw toestel af te geven. Alvast dikke merci voor de depannage maat.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan