Hoofdsponsor

1/35 11CV Citroën Traction Avant. (Tamiya) [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ok, deze uitleg heb ik moeiteloos begrepen, maar 1 ding heb ik niet besproken gezien.

Worden deze pigmenten dan nog gefixeerd? En zo ja, hoe?

Bedankt voor deze mooie uitleg, Guy.
 
Hallo Dominiek, de pigmenten fixeren is iets wat eigenlijk gebeurt tijdens het watergebruik, maar het is een zwakke fixatie. In dat geval is het afblijven (!) en om te verplaatsen een plaatje gebruiken dat je onder het voertuig door kan schuiven, tussen de wielassen, zodat het niet kan vallen. Maar ik ga een heel zachte mist over het voertuig heen spuiten op basis van brandalcohol (dat blauwe spul waar je zo dronken van wordt bij inademen !). Dit is heel vluchtig maar het zou een tamelijke fixatie teweeg brengen. Wel ga ik dit eerst op een testvoertuig nagaan want ik wil dit niet verknoeien. White spirit zou ook gaan mits heel fijne verneveling zonder druppelvorming op het voertuig.
 
Indien interesse, ik bezit MIG fixer.
Dat zou ideaal zijn om je pigmenten te, logisch dus:8, fixeren.
Heb hetzelf nog niet gebruikt, maar het zat bij een setje dat ik heb aangeschaft om mijn BR52 te weatheren.

Erik.

P.S. en dan kan jij je ervaring delen met ons.;);)
 
Wordt dat met een airbrushpistool aangebracht maat ? Enkel dan zou ik het overwegen want een andere mogelijkheid zie ik niet lukken.
Alvast bedankt voor het aanbod Erik !

Het stofhoofdstuk is (eindelijk !) achter de rug, ruitenwissers zaten er niet in, ik heb m'n hele hobbykamer gepoetst want dat was dringend nodig.

Een stoffige foto :

50-1.jpg

Toedeloe, GUnit.
 
Dit is een juweeltje, Guy.... werkelijk man.
 
Wordt dat met een airbrushpistool aangebracht maat ? Enkel dan zou ik het overwegen want een andere mogelijkheid zie ik niet lukken.

Ik denk het wel.

Erik.

P.S. Mooie stoffige auto die je hier laat zien maat.
 
Ja man, dat is weer een knap staaltje wat je hier toont Applaus
 
Zeer mooi gedaan!! Dit is werkelijk Kunst met de grote K!!! Hoe je er toch in slaagt om telkens zo'n realistische modellen te produceren!! Hoedje af, RESPECT!
 
Hey, :)

Miljaar, 't is just nen echten die daar staat. 8)
Zeer schoon werk geleverd Gunit. Dat zal schoon staan op uwen Wilkommen. ;)
 
Echt topwerk wat je hier laat zien GUnit, prachtig gewoon...

Voor het fixeren van pigmenten heb ik eens haarlak gebruikt.....
 
Mannen, dit is een update die jullie in de ogen zal doen wrijven, want mijn Traction Avant is niet meer...

Door een bewerking met white spirit en pigmenten is de zwarte verf van mijn model helemaal blauwig geworden daar waar ik deze combinatie gebruikte.

Een reddingsoperatie waarmee ik uren bezig geweest ben, mocht niet baten, het was vechten tegen de bierkaai.
Het model was, geloof me, definitief om zeep.

Een nieuwe Traction Avant dringt zich dus op, want ik ga gewoon opnieuw beginnen, zo simpel is dat.

Toch wil ik ondertussen gewoon bouwen aan mijn Opel waarvoor ik reeds een topic heb geopend. De bouw van de nieuwe Traction is iets waarmee ik jullie niet langer zal belagen via een topic.

Het idee zal gans hetzelfde blijven, omdat ik het zo voorzie in mijn grote diorama "Willkommen !". Hij zal er dus praktisch hetzelfde gaan uitzien.

Vergeef me dat ik van deze ellende geen foto's wil plaatsen, ik kan het zelfs niet, het is eventjes een vreselijk moment !

In diepe rouw maar ook vol nieuwe moed, GUnit.
 
amai:ohmy: wat een slecht nieuws, maar ik weet zeker dat er een nieuwe versie komt. al is dit nu een magere troost:huh:
 
G,

Dit is om echt ziek van te worden, maar "sh#t happens" zullen we maar zeggen. Ik ben blij dat je toch positief blijft en ik kijk dan ook uit naar de nieuwe versie.

Leef met je mee, Swa.
 
:O auch, dat zuigt serieuze ezelb*llen. Al ben ik zeker dat TA 2 nog beter zal worden :) Succes !!!!
 
Wat een medeleven, dat doet deugd. Ik ben al blij dat jullie niet vinden dat ik jullie tijd heb verdaan door dit topic op deze manier te moeten afsluiten.
 
Damn, dat is spijtig!

Zelfs ik had hier al enkele dingen gezien die ik nog zou kunnen toepassen op mijn 1/8 modellen.
 
Ai, wat jammer!! Mijn innige deelneming.

Misschien valt er toch nog iets van te maken... Een ideetje: slopen die handel en verschillende stukken (bv. zetel, deur, spoiler, grille, enz.) op een rekje in de garage leggen waar Fritz net de Citroën heeft gevonden.
Ofwel maak je er een uitgebrand roestig voertuig van die ergens in een hoekje van het dio komt te staan.

Hope! Yes we can!
 
Guy,
Het gene dat je tot nu toe hebt laten zien, getuigt van veel vakmanschap! Een mislukking behoort tot het experimenteren (vallen en moeizaam weer opstaan). Laat in elk geval de moed niet zakken en ik hoop dat je geleerd hebt uit het gene wat voorgevallen is.
Ik hoop dat je de moed hebt om het geheel te herbeginnen en vergeet niet: 'een ezel stoot zich niet tweemaal aan dezelfde steen'...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan