Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
1/35 11CV CitroŽn Traction Avant. (Tamiya) [DONE]
Pagina 1 van 16 1234511 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 229

Discussie: 11CV CitroŽn Traction Avant. (Tamiya) [DONE]

Bijna Goddelijke forum Lid GUnit's schermafbeelding

Standaard 11CV CitroŽn Traction Avant. (Tamiya) [DONE]

Hallo collega's-bouwers,

Omdat er nog slechts een paar details aangebracht moeten worden aan mijn gesculpteerde Duitse stormtroeper, begin ik alvast met het openen van dit nieuwe topic.

Het was na enkele huizen toch weer eens tijd voor een voertuig en jullie inspirerende werk heeft terdege z'n uitwerking gehad.

Dit is het project waar ik de rest van het jaar mijn tijd aan wil besteden :

Geen bruut geweld voor de verandering, maar een burgervoertuig dat ik weliswaar een WOII kantje wil meegeven via een plezante camouflage.

Hoewel ik daar nog niet helemaal uit ben, zou ik hem graag in een zandkleur steken, met wat subtiele serpentines in groen en/of bruin. Maar ik ga niet te veel vooruitlopen op de zaken want ik zit hier natuurlijk zonder camera, op foto's is het dus even wachten.

In die zin zal het ook, sorry, geen echte build log worden.

Ik probeer het iig. naar omstandigheden zo boeiend mogelijk te houden.

Vriendelijke groeten ! GUnit.

Standaard

We hopen toch en niet alleen in stilte dat je er een mooi project van maakt en zeker alle details met ons deelt GUnit, ik kom zeker af en toe eens een kijkje nemen bij dit project, veel succes maat.

kurt
    Gast

Standaard

veel plezier ermee guy, ben razend benieuwd wat het word

Standaard

Zal wel reporter ter plaatse spelen
    Hij ontsnapt niet aan een buildlog

Erik.
    Grtz Erik.
    Bezig aan een treintafel en hier en daar de diepvriezer uitladen.

Standaard

laat maar komen guy

jou projekten zijn altijd om naar uit te kijken
    volg ze allemaal

grtz

peter

alias hugemikus

Standaard

Pantani : ik heb zonet ons Modelbouwerke nog gezien op het werk en hij is bereid om me zelfs even z'n reservecamera te lenen. Van kameraadschap gesproken !

Kurt : ik heb ondertussen alweer zitten brainstormen en (oops) het roer inzake kleur omgegooid. Maar het is wel definitief !
    Het wordt een zwarte en ik ga er niettemin toch iets heel plezants mee aanvangen, waardoor het dan ook goed in het diorama zal passen als zijdelings 'verhaaltje'.

Erik : hoe meer build log ik erin kan verwerken, hoe liever.

Peter : dank u, het is alleen altijd lang wachten eer ik iets afrond, zelf word ik er soms compleet onnozel van.

Alvast even de zijdelingse plotlijn mbt. het diorama :
    De CitroŽn werd zojuist ontdekt in de garage van een burgerwoning en aangeslagen door de aanwezige officieren. Hij heeft een hele tijd gedeeltelijk onder een zeil gelegen en is half onder het stof gaan zitten. De plaats waar het zeil lag, is proper gebleven.
    Als ik nu een Duitser zou kunnen aanschaffen/sculpteren die op de straat reeds de eerste airbrushwerken heeft aangevat met donkergeel...

Zo snel mogelijk meer !

Vriendelijke groeten van GUnit.
    Laatst gewijzigd door GUnit; 28-11-09 om 00:38

Standaard

G, een mooie kit. En van jou hand met het in gedachte te volgen diorama moet dit weer een juweeltje worden. Dankzij Erik zullen de pics wel snel volgen zeker?

Grtz,

Swa

Standaard

Dag Guy,

Heb er onlangs ťťntje gemaakt omdat een collega gaat probreren om er voor- en achteraan verlichting in te monteren.

hier zie je hem voorlopig afgewerkt:

en zo zou hij moeten worden na verloop van tijd

Zoals gezegd dit is een proefwagen om te kijken of we er verlichting en een geluidsmodule kunnen in monteren.
    zoals je ziet komt er ook nog een beetje scratching aan te pas voor de vlag de jerry cans en het bagagerek.

Standaard

Hoewel ik wat betreft "militaire" voertuigen al lang geen fan meer ben van Tamiya, ben ik toch echt benieuwd naar de plezante camouflage.
    Dany
    Op de werkbank : Cn2t "Las"
    In de koelkast : Revell 1/400 AÔda

Standaard

Yoooo Guy, long time no see en wat zie ik hier ! een leuk tuffertje
    Ik zou zeggen : laat je maar eens gaan ť (zoals gewoonlijk)

If you want to save a few horses, drive a Famo

Standaard

Swa : ik ga proberen om toch zo snel mogelijk een fotoreeks te plaatsen.

Dikkie Dik : het is een heel eenvoudig kitje, weinig onderdelen, maar toch is er iets van te maken. Als ik de door jou geplaatste foto zie met de zandkleurige versie en leuke toevoegingen, begin ik alweer te twijfelen !

Dany : ach, zal ik dan toch maar gaan voor de camo ?

Famo : ik wil me wel laten gaan, maar ik heb zoveel keuze om hem af te werken dat ik me suf zit te twijfelen. Wellicht zal ik er nog eentje aankopen !?

Standaard

UPDATE stap 1 :

De bodemplaat vergde tamelijk veel opkuis, nadat het uit het raampje werd verwijderd. Het gaat hier om gietnaadjes die in het schilderstadium roet in het eten zouden gooien. Vooral chromekleurig geverfde delen verraden gebrekkig poetswerk.
    De punten waar later de bumpers bevestigd dienen te worden, vragen aandacht. Deze zouden immers gemakkelijk kunnen afbreken tijdens het 'scheren'.

Morgen stap 2, uitlaat en wielen.

Cheers ! GUnit.

Standaard

Eerst foto's want Erik is langsgeweest met z'n camera.

Stap 2, uitlaat en wielen zijn ook achter de rug. Vanavond wat verder kunnen werken.

Tot nu toe heb ik nog geen noemenswaardig probleem gehad, er moeten enkel twee grote openingen gesloten worden in de wielkasten achterop. Dat doe ik met dun plastic card.

Morgen ga ik eens zien wat ik eventueel kan verbeteren qua details aan de carosserie.

Een vlekkeloze test fit =Tamiya kit !

Tot morgen ! GUnit.

Standaard

Dag Guy,

Heb er nog eentje met een leuke camo.

Hij staat ergens in Frankrijk.
    via deze link ASPHM - Vťhicules FranÁais
    Je vind allerlei voertuigen van verschillende landen uit WWII.

Grtz,
    Dikkie dik

kurt
    Gast

Standaard

je gaat guy helemaal van zijn stuk brengen de twijfel zal toeslaan.

Pagina 1 van 16 1234511 ... LaatsteLaatste

Soortgelijke discussies

1. Citroen B11 [DONE]
    By Droop in forum RC Auto's / Vrachtwagens
    Reacties: 4
    Laatste bericht: 28-12-08, 11:54

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten