Hoofdsponsor

1/35 Shmira M151A1 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
De geheime wapens maar laten verdwijnen, want nu zijn ze niet zo geheim meer :).

Vandaag overdag maar even betere foto's genomen.
Het is duidelijk te zien dat ik even verder moet kijken voortaan.
Ik had nog meer op kunnen bouwen voordat ik met m'n verfjes was begonnen.
Dan mag je nu een beetje verf weer wegschrappen en andere onderdelen plaatsen.







Nog een aantal onderdelen plaatsen, dan die onderdelen schilderen, dan een laagje P+ en dan zien we weer eens verder.
 
ziet er knap uit wim. tog de beugel toont wel hoog zo mischien omdat hij nog niet geschilderd is .
 
ziet er knap uit wim. tog de beugel toont wel hoog zo mischien omdat hij nog niet geschilderd is .

Dirk, volgens mij hoort de beugel op deze hoogte te zitten. Alles past heel goed tot nu toe, ook de beugel.
 
Allez ,ik weet het niet é , maar is die antennevoet (of hoe noem je dat) dezelfde schaal of je voertuig ? hij lijkt nogal aan de grote kant vind ik .
 
ik zie dat de mg op een losse staander staat en niet op de rolbaar moet bevestigt worden dus dan zou het wel kunnen natuurlijk.
 
Dank je Davey!
Het geheime wapen komt inderdaad niet op de beugel Dirk, op een statief.

Famo, heb eens in mijn referentiemateriaal rondgesnuffeld en daar vond ik een foto van een antennestandaard die ook niet zo klein was, het is alleen wel een andere uitvoering.



Ik hoop dat het een beetje te zien is.
 
Inmiddels zoveel mogelijk onderdelen geplakt en geverfd. Na goed drogen heb ik er net een laagje P+ opgedaan. Daarna mogen de decals geplaatst worden en nog wat wassingen, drybrushes op de banden etc.

 
Ik kan me nog steeds niet van de indruk ontdoen dat dit een Ford is, ja toch ?
 
Netjes Wim, ben benieuwd naar de verwering.
 
Swa, ik heb een poging gedaan om mijn 2e voertuigje wat te verweren.
Hier en daar, onder andere de stoelen, met een sopje van afwasmiddel en een grijsgroen, wat streepjes getrokken. Met een donkere geel en een bruin wat verwering aangebracht. Daarna in de halfmatte lak gespoten. De banden mogen nog wel een drybrush hebben.
Ik zal nooit het niveau halen van sommige bouwers hier, maar daar ligt mijn ambitie ook niet. Dit vind ik gewoon leuk eens naast de houtbouw te doen.





 
Ik zal nooit het niveau halen van sommige bouwers hier, maar daar ligt mijn ambitie ook niet. Dit vind ik gewoon leuk eens naast de houtbouw te doen.]

Wim dat is het belangrijkste punt in modelbouw, zolang je er maar zelf plezier aan beleeft.

Ik vind het model er niet slecht uitzien hoor en je kan nog wel een enkel klein dingetje doen om hem nog wat beter te krijgen.
De stoeltjes een likje matlak geven en op de carroserie op enkelen plekken, hoofdzakelijk de randjes met een zwart potlood behandelen zodat je een metaal glans krijg op hetrandje.

Ron
 
"Ik zal nooit het niveau halen van sommige bouwers hier, maar daar ligt mijn ambitie ook niet. Dit vind ik gewoon leuk eens naast de houtbouw te doen."

Waarom ? je doet het toch goed, inderdaad nog enkele extratjes zoals Ron zei.
De stoeltjes zijn in mijn ogen het enige waar nog aangewerkt moet worden, that's it.
 
Bedankt voor de opmerkingen Ron en Davy.
Die stoeltjes glimmen inderdaad nog iets te veel, die ga ik matter maken.
Dat met dat potlood ga ik eens uitproberen, da's weer nieuw voor mij :).
Verder de banden nog een drybrush met grijs.
 
Hoi Ratticus, de enige oprechte ambitie is bouwen louter voor jezelf, én voor je plezier. En laat nu plezier net datgene zijn wat grenzen verlegt !
 
Hoi Ratticus, de enige oprechte ambitie is bouwen louter voor jezelf, én voor je plezier. En laat nu plezier net datgene zijn wat grenzen verlegt !

Daar ga ik niet tegen in :)
 
ja wim ik vind het tog wel knap voor een houtsnuiver hoor.

ik zou het niet kunnen dus zeker geslaagt dit model.
 
Dirk, als ik zie wat jij moet hout maakt, kun je dit ook :laugh:.

Heb ik vanmiddag de stoeltjes mat gemaakt en met een potlood wat accenten aangebracht hier en daar. Dat met dat potlood geeft wel iets meer aan je model, heel waardevolle tip. Bekijk ik mijn model vanavond nog eens goed, denk ik: alleen de wielen nog even en dan is ie af. Valt me opeens iets op :ohmy::ohmy:, het stuur vergeten :laugh::laugh:. Dat me dat nog niet eerder is opgevallen!! Heb ik dus nog even meer te doen dan ik had gedacht.

Foto van model met vergeten stuur (in kunstlicht):

 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan