Hoofdsponsor

1/35 Shmira M151A1 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Met de motor bezig, waar later weer een motorkap over heen komt :( die snap ik nog niet echt!!

Anders hem maken met de motorkap open ;)
Dat is ook een uitdaging :)
 
@DJs
Is inderdaad nog een mogelijkheid ;)

:ohmy: Zou nog foto's plaatsen :ohmy:
Erg druk geweest en wat ik gedaan heb viel een beetje tegen qua pasvorm, dus nog even....
 
....... Met de motor bezig, waar later weer een motorkap over heen komt :( die snap ik nog niet echt!!)

Er is altijd een kans dat je een deel van de motor kan zien van de onderkant...
Als deze er niet zou inzitten is er een grote leegte daar waar de motor zou moeten zitten, en dat is ook geen zicht hé...
Tenzij je een Flintstone mobiel wil maken ;) :laugh:
 
@Beyond, ga er echt geen loopwagen van maken :nowink:

Na wat gepruts met de wielophanging toch al wat kunnen plakken. Of het de pasvorm was of mijn geklungel weet ik niet, maar die laatste maakt een grote kans ;).

De motor uiteraard wel ingebouwd, want zoals Beyond al aangaf, die is vanaf de onderkant te zien. Moet de bovenkant nog aantippen.

Ook goed te zien is dat ik dus nog wat te veel lijm gebruik :ohmy:



 
Laatst bewerkt:
Het is weer even geleden, maar ik ben de Shmira niet vergeten.
Zijn eerste verfje, olijfgrijs, zit er op. Stoelen hebben hun eerste khaki-laagje gekregen.

 
Laatst bewerkt:
Aha, de winterslaap is voorbij :laugh::laugh::laugh:
Nee serieus, we zullen verder volgen.
 
Famo, we zijn weer uitgeslapen hoor ;):laugh:

Vandaag voor het eens met Sol gewerkt om de piepkleine decals op het dashboard te bevestigen. En ook voor het eerst met styreen aan de slag gegaan. De jerrycan heeft een open achterzijde :angry: en dat zou je blijven zien als je hem volgens de handleiding achterop zou plakken.



 
Laatst bewerkt:
De decals zitten er goed op Wim. Staat die jerrycan op een houder achterop ? Wat me wel opvalt, zijn de achterkanten van de stoeltjes.
Ik weet niet hoe die er uit zien op dit voertuig, maar misschien kan je deze nog wat extra's meegeven ?
 
De decals zitten er goed op Wim. Staat die jerrycan op een houder achterop ? Wat me wel opvalt, zijn de achterkanten van de stoeltjes.
Ik weet niet hoe die er uit zien op dit voertuig, maar misschien kan je deze nog wat extra's meegeven ?

Met die decals ben ik ook wel tevreden.
Die stoeltjes staan er los op en die krijgen nog wel meerdere verfbeurtjes.
Die jerrycan is hol van achteren, via allerlei andere bouwverslagen zag ik dat dit op verschillende manieren is opgelost - de een doet het met een stukje styreen, de ander zet er een plunjebaal tegenaan, etc. Zelf vond ik het styreen wel een mooie oplossting, moet er wel wat aan bijwerken natuurlijk. Het mooie is dat ik die jerrycan alleen maar tegenkom bij de modellen en niet of amper bij het originele voertuig? Alle tips etc zijn daarom ook welkom.
 
Je decals zien er inderdaad goed uit.
Waarom probeer je niet gewoon een jerrycan houder te maken
en laat je de jerrycan weg. Een lege houder is altijd iets
speciaals voor een model. ;)
 
De jerrycan is misschien niet voorzien bij de Shmira maar wel bij de Mutt.



Wat de zetels betreft: deze staan op een buizenframe. Heb jammer genoeg geen foto van de rugzijde maar ik denk dat de zijkant wel genoeg verteld.

 
DJs, dacht zelf een randje aan de onderzijde te maken en de achterzijde wat bij te werken, zodat het meer een houder gaat lijken. Maar ben nog in de denk- en zoekfase, dus het kan nog alle kanten op..
Bedankt voor je reactie.
 
Erwin, dat buizenframe komt ook terug in de kit, zal er de volgende keer wel eens een foto van maken.
Die jerrycan zoals op de foto zit ook zo op de kit, maar dan kijk je in de holle ruimte van de can.....
Ga even verder proberen wat moois van die houder te maken, zit toch nog niet vast, dus als het mislukt is er geen man overboord.
Mooie foto's weer Erwin, bedankt!!
 
Waarom doe je de jerry can niet gewoon dicht met putty ? Vullen afschuren en gedaan. De banden die hem vasthouden maak je van Tamiya tape of zilverpapier.
 
Daar zeg je iets Erwin en het mooie is dat het in een laatje in mijn kamer ligt. Toch eens zoeken dan....
 
Ik schrok er even van hoever ik was weggezakt, na een plastic dipje (zullen we zo maar noemen) heb ik de Mutt maar weer eens tevoorschijn gehaald.
De jerrycan(s) gevuld met putty en zelfs van een riempje voorzien, gemaakt van een stukje Tamiyatape.
Ik had over het groen al een laagje viezigheid aangebracht.



Foto's zijn wat kleiner dan in het verleden , volgende keer eens nog dichter bij gaan staan.
 
ha Wim

wordt weer een mooi legervoertuig keurig hoor
ga zo verder
 
Ik zie daar voor de je Jeep een paar kanonnetjes liggen, ik denk dat deze niet voor het voertuig zijn :)
Mooi gedaan hoor anders.
 
Dank je Davey!
Dirk, je brengt me wel op idee :)
Het zijn de superkanonnen van de Chinese jonk..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan