Hoofdsponsor

1/72 Douglas C118/DC6A Northern Air Cargo

L

liftmaster

Guest
Van de week kreeg ik uit de V.S. een brief met wel heel opvallende decals toegestuurd. Er zaten decals in van een Northern Air Cargo 1/72 Dc6/C118 cargo vliegtuig in. Ik heb hier nog eens tussen de voorraad gekeken en had nog een Heller C118 1/72 liggen. Wel al een oude, maar totaal ongebouwd.

Dit wordt het project na de Catalina:

1085788.jpg

bron: Airliners.net | Airplanes - Aviation - Aircraft- Aircraft Photos & News

Later meer.
 
De decals zijn ook al toe gekomen. Dus deze staat na de Catalina al op de planning.

Ondertussen via Everts Air Cargo, enkele foto's kunnen bemachtigen van enkele details. Zij hebben een groot deel van NAC zijn Dc6-en overgenomen. Dit voor onderdelen, testbank, enz.

Northern Air Cargo vliegt nu nog enkel met 3 Boeing 737-200's. De commerciële toekomst voor de Dc6-en komt aan zijn einde. Onderdelen en vooral de brandstof begint een probleem te worden.
 
Deze ga ik nog eventjes op on hold plaatsen. Er zouden resin Pratt & Whitney R2800 motoren zijn, om de kit nog beter kunnen te maken. Ik heb hier reeds een DC6B staan van Heller en heb me altijd gestoord aan het simpele van de motoren.

Eens kijken of ik deze ergens nog op de kop kan tikken, deze zouden al enkele jaren leverbaar zijn, maar of ze nog gemaakt worden is nog de vraag?
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan