Hoofdsponsor

1/35 German Railway Gun 28cm. K5[E] "Leopold" [WIP]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ziet er knap uit tot op heden, uit hoeveel onderdelen bestaat de Dragon versie? Ik zag trouwens ook dat je met Dragoncare bezig bent, ik heb ook eens een onderdeeltje via hun besteld. Maar ik heb daarvoor nooit een aankoopbonnetje hoeven overleggen. Is mijn inziens ook een beetje vreemd omdat het toch een foutje aan een kit van hun is?

Nu, na een paar maanden had ik het opgegeven, en had ik inmiddels het onderdeel maar zelf gemaakt. Krijg ik alsnog een mailtje dat ze het onderdeel opgestuurd hebben.

Een paar weekjes later lag heel de spreu in de brievenbus, dus misschien nog even geduld hebben en vragen waarom ze in dit geval het bonnetje nodig hebben.

Grtz,

Swa
 
Even een update.
Dragoncare laat weten dat ze geen onderdeel kunnen sturen als ik geen aankoopbewijs kan voorleggen.
Dat word dus scratchen. :O
Heb de bouw even op een laag pitje gezet, daar ik de remmen niet zie zitten en dus toch maar PE heb bestelt om dit een beetje op te leuken.
12 assen maakt 48 remblokken, dat valt toch op als het zo is afgewerkt als in de kit en persoonlijk vind ik dat het beter verdiend.
De PE-set bevat natuurlijk nog meer leuke dingen dan enkel voor de remmen. ;)

@Swa, de kit bestaat uit een 750 tal onderdelen. Valt dus wel mee.

Erik.
 
doe maar Erik, scratch zelf dat stukje ,want zie dat ze failliet gaan door dat stukje te leveren. Als er een stukje tekort of beschadigd is bij mijn kit doe ik zelfs de moeite niet om een nieuw te vragen, want ze komen altijd met die dingen af om er vanaf te geraken.

Ben nu reeds benieuwd naar het eindresultaat van je kanon en loco, het zal big zijn.
 
Binnenkort beginnen we weer.
Heb de bestelde PE ontvangen en dit word leuk.
Heb snel even gekeken hoe het word aan de remmen en dat ziet er goed uit.

Erik.
 
Vanavond even een test gedaan.
Met de PE bedoel ik.

Dit is dus de befaamde PE.
P3071647.jpg

P3071649.jpg

Remmen zonder PE.
P3071658.jpg

Eén rem bijgewerkt en met PE afgewerkt. Let ook op het (echt) kleine afdekplaatje op het oliereservoir van de asplaat.
P3071657.jpg

Foto's zijn niet 100%, maar ja moest met kunstlicht werken.
Wordt vervolgd.

Erik.
 
Erik,
Het verschil is nauwelijks te merken aan die remschoen ;)
Veel knip en plakwerk vermoed ik? Zitten al je remonderdelen al op hun plaats? En lukt het om die dan nog te bewerken?
Dat dekseltje op die smeerpot verandert er ook veel aan (in positieve zin dan).
 
Peter,

Het is inderdaad veel knip en plakwerk.
Eigenlijk snijwerk, het teveel aan plastiek snij ik (gewoon) weg.
Al de remmen zitten al op hun plaats omdat dit gewoon één onderdeel is.
Bewerken lukt nog, maar zal eerst alles aftekenen en afwerken en dan al de PE plaatsen om ongelukken met de PE te vermijden.

Erik.
 
Hey, :)

Erik jongen, da"s schoon gerief dienen PE.
Het zal meer "leven" brengen in de bouw en het model verfijnen, goe aan gedaan om met PE te werken.:$
 
Erik, die naad over die remschoen, zat die er ook echt ? Verwijder die desgevallend even, maar waarschijnlijk was je dat zelf al opgevallen.

Fijne toevoegingen iig.
 
Erik, met al die PE gaat het helemaal een knap model worden. De aanvullingen op de remschoenen zien er dan ook goed uit.
 
Eindelijk tijd gevonden om terug aan deze kit te beginnen.
Er zijn nog vele remmen te gaan met PE vooraleer ik aan iets anders moet beginnen.
Maar het loont de moeite, dus we gaan nog wat PE plooien en lijmen.
Foto's volgen.

Erik.
 
Toch minder tijd gehad dan gedacht.
Maar één zijde dan toch afgewerkt gekregen.
Allee, afgewerkt, de PE van het remhangwerk zit op zijn plaats.
Er moet nog een beetje PE aangebracht worden aan de zijkant.
En er is dus nog wel een beetje opkuiswerk aan vooraleer ik kan schilderen.
Enfin, foto's.

De beide hendels moeten nog vervangen door PE, de remmen zitten hier op zijn plaats.
P8292133.jpg

Hier is al meer PE aangebracht, let op het rooster, vind ik persoonlijk wel iets leuk. Hier werden de vervoerspapieren in gestoken. Ook al wat PE op de zijkant gedaan.
P8292134.jpg

En zoals je kan zien nog wat opkuiswerk van het schuren.
P8292135.jpg

En dan zonder PE, wat denken jullie, is er verschil?
P8292136.jpg

P8292137.jpg

Tot volgende update.

Erik.
 
Ja amai, groot verschil, die pe is zijn geld wel waard, heb ik al van vele pe setjes gemerkt :)
 
Hier is al meer PE aangebracht, let op het rooster, vind ik persoonlijk wel iets leuk. Hier werden de vervoerspapieren in gestoken. Ook al wat PE op de zijkant gedaan.
P8292134.jpg

Tot volgende update.

Erik.

"Worden", de hedendaagse wagens hebben nog steeds hetzelfde rooster voor de vervoersdocumenten (maar meestal worden ze ook gebruikt voor de keurings etiketten). De het oppervlak achter dat rooster is overigens niet plat, maar bestaat uit kleine pinnetjes die de documenten doorprikken en zodoende op hun plaats houden.

Mooi werk hoor, het lijkt wel alsof ik naar foto's zit te kijken in de voorbije bijscholing voor "Beperkte Schouwing" :D
 
@ Pantani: Dirk die PE is echt de moeite, zoals inderdaad de meeste setjes.
@ Dancooper: Dany met al die elektronische vrachtbrieven is het eigenlijk "werden", behalve de keuringsetiketten misschien.
@Bubblegum: ik hoop dat je veel plaats hebt om die te zetten.

Erik.
 
Erik ,,, je weet het bij me he !! in and out ...
 
@ Pantani: Dirk die PE is echt de moeite, zoals inderdaad de meeste setjes.
@ Dancooper: Dany met al die elektronische vrachtbrieven is het eigenlijk "werden", behalve de keuringsetiketten misschien.
@Bubblegum: ik hoop dat je veel plaats hebt om die te zetten.

Erik.

Hehe, weet ik, wat ik bedoelde was dat de roosters er nog aan hangen, niet dat er vrachtbrieven in gestopt worden :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan