Hoofdsponsor

1/16 sculpt Friedrich 1/16 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik dacht, wanneer ik invulling geef aan de verhoudingen waar ik wat moeite mee heb met potlood, kan ik zeggen of zo'n houding iets met me doet, de moeite waard is om uit te kleien.
Denk ook wel dat het gebruikelijk was, tenminste bij beeldhouwers vroeger.
Wil ook niet vervallen in 'maniertjes' bij het aanzetten van plooien.
Per geval bekijken, desnoods trek ik zelf een kleedje aan wat ik met een timer op de plaat zet.
Goede tips kreeg ik, op voorraad aanmaken van 1/16 bekkens en torso's zodat je die alvast hebt bij het ontwerpen.
Ik ben eigenlijk, net als toen ik ooit begon met figuurschilderen, nog op zoek naar wat standaardizatie in mijn proces.

Zittend is wel leuk he Guy...misschien moet ik er gewoon een aantal tegelijk maken, werkt niet zo krampachtig.

groetjes,

René
 
Hoi Rene, wat jij daar zegt over die torso's en bekkens, dat was ik ook al van plan met mijn 1/35 figuren.

Maniertjes aankweken is volgens mij niet echt een te vermijden iets hoor Rene, want als je plooien bestudeert zie je telkens toch weer de zelfde 'anatomie' tevoorschijn komen. Maar ik begrijp wel wat je bedoelt. Je mag niet repetititef gaan werken, wat saaiheid veroorzaakt in je werkstuk.

Succes maatje ! GUnit.
 
Inspiratie genoeg Rene ! Nu ene kiezen en gààn he vriend !
 
jah Guy :$...

maar goed dat ik wat aan het schetsen sloeg.
Heb het idee dat de proporties nu wel goed zijn en ik begin enige plooival al te 'snappen'.

Eigenlijk zijn sculpten en tekenen onderling niet zo heel veel anders.
Heb toch een voorkeur voor de laatste tekening.

Heb nog zo'n popje 1/35 van Dragon ergens, deze heeft dan een Zeltbahn om zijn lijf.

René
 
een voorlopige opzet die ik momenteel bijsnijd en aanzet.

afbakken in fimo maar wel alvast rekening houden met extra ruimte voor miliput voor plooitjes.

DSCF0464.png

DSCF0462.png

DSCF0461.png

groeten,

René
 
René, dat is een ongelofelijke goede start dat je hier gemaakt hebt.
Dit word weer smullen.

Erik.
 
Mjam mjam, ik smaak het ook al, lekker smullen ;)

Grtz,
Beyond
 
Goed dat je rekening houdt met diepte-plooien, daarvoor heb je inderdaad de nodige ruimte naar binnen nodig. Een prachtige aanzet Rene, ik kijk al uit naar de op punt gezette basis.
 
aleen aan het jasje gewerkt.
Alles is grof aangezet in fimo om met miliput straks wat banen te 'voelen'.

toch alweer drie keer in het overntje geweest vanavond... :)


DSCF0467.png

DSCF0468.png

DSCF0469.png

DSCF0472.png

DSCF0474.png

DSCF0475.png

komt veel uitrusting aan de riem te hangen, hangt iets lager en heb ruimtes gecreëerd voor de Y-strap.

groeten,

René
 
Grappig zicht, nu nog een broek op zijn enkels, en het lijkt of hij betrapt werd tijdens het sch***en..
;)

Begin ziet er goed uit...

Grtz,
Beyond
 
Tegen wat voor razendsnel tempo jij kan werken, daar kan ik alleen maar jaloers op zijn. De pose vind ik heel leuk gedaan, zeer overtuigend.
 
Is ook mijn valkuil, Guy.

Ik kan vrij snel tekenen en in bepaalde stijlen fixeer je dan het hoogstnodige.
Nu is alles belangrijk maar probeer toch zo snel mogelijk een geheel op te zetten om het erna bij te werken.

en dan heb je nog de flow, soms heb ik een opdracht en gewoon geen goesting, niks.
Zo tegen het eind gaan de radartjes werken, daarom zal ik nooit professioneel gaan met de tekenhobby.

de ovenmethode is trouwens wel fijn.
Met fimo kan je toch eindeloos aanpassingen maken, afbakken en weer wat aanbrengen.
Eigenlijk voelt het meteen als die gesteven miliput.
Voor het 'schetsen' is fimo echt ideaal Guy.

groetjes,
René
 
Die Fimo wordt bij mijn weten enkel door jou gebruikt om zo mooi te sculpteren. En zo heeft iedereen z'n eigen truken en da's gewoon genieten, telkens opnieuw.
 
breng me nu niet op ideeën....:sleep:

Het zou anders wel een zeer originele pose zijn hé ;)

Die Fimo lijkt inderdaad wel een interessante materie.
Zal die ook eens moeten aanschaffen voor de kinderen :nowink:

Grtz,
Beyond
 
Ziet er heel goed uit. Ik zou ook eens een figuurtje willen sculpten, maar ik zal eerst nog maar wat ervaring opdoen met het werken op een kleine schaal met voertuigen.
 
Dank je Wouteb,

jouw tijd komt nog wel.

Ander beentje vorm gegeven en kraagje gemaakt.
Ook alvast schouderpartij straps verzonken.

DSCF0490.png

DSCF0493.png

DSCF0494.png

DSCF0496.png

DSCF0498.png

zijn kontje is wat platter, komt een broodzak tegenaan ( en jaaah, die maken we zelluf :) , een beetje ingedeukte zak, wat leger lijkt me wel leuk en dat je kan zien dat er ook scherper gekante voorwerpen inzitten.

groetjes,

René
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan