Hoofdsponsor

1/35 Sig33 op PzIII (met schilderproblemen) [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Goeie try out zou ik zeggen
 
ja mooie foto
Kan Je anders ons eens tonen hoe je je mini studio hebt gemaakt
 
De ministudio: In het uitstekende fotomagazine 'Shoot' (jaargang 1, nummer 3) heb ik een reportage gelezen 'bouw je eigen ministudio'. Ik hoop door hier het gebuikte materiaal te herhalen dat ik niet in strijd kom met het copyright...

Eerst en vooral: maak je partner gelukkig en ga naar een grote Zweedse winkelketen. Koop daar een plastieken bak met de naam 'Trofast' (42 * 30 * 36 cm). Die bak vraagt een ongelooflijke investering van 4 Euro! Zet die bak, volgens het artikel op WC rolletjes, volgens mij op vier glazen (die laten licht door en zorgen niet voor extra schaduwen). Ga dan naar de bouwmarkt (Ga**a in mijn geval) en koop daar twee bouwvakkerslampen van 400 Watt (16 Euro per stuk) en zet die naast de bak. De hoogte van de lichten regel je door boeken onder te leggen. In de bak leg je nog een stuk papier (zodat er geen 'horizon' is) van af de achterkant van de bak tot de voorkant.
Statief voor de bak, lichten aan, model erin en foto's maken (wel opletten dat de foto's wat 'overbelicht' moeten zijn...)
Een foto maakt meer duidelijk dan 1000 woorden:

_IMG_2987.jpg

Vragen? Opmerkingen? shoot...
 
Knap gedaan, maar hoeveel kost je camera ? :8 :laugh:
En we leren bij , .......bouwvakkerslampen !! aha !! ;) leuk eens te horen hoe de collegas die lampen noemen ^^ als we op een werf zitten noemen wij dat gewoon "ver-stralers" komt van "in de verte stralen" :)
 
De kost van de camera... dat laat ik in het midden, het is een 'standaard' spiegelreflexcamera. Maar denk eraan het is niet de camera die de foto maakt...

De naam van die lampen... ik heb handjes die meestal met een stylo (of Bic) werken, dus van de juiste benamingen van bouwvakkersmateriaal ben ik niet op de hoogte. Wanneer ik tijdens mijn werk behoefte heb aan dergelijk materiaal is dat één of ander overheidsdienst die met dergelijk materiaal afkomt...

Om terug te komen op de camera: het is de eerste foto die ik voor modelbouw met die camera neem. Ik heb nog een compactcamera (van hetzelfde merk, C*n*n) die over een macrostand beschikt en waar ik nog tot volle teveredenheid foto's mee neem. Ik heb geen 'zin' om 700 Eurootjes uit te geven voor een macro-objectief voor mijn andere camera...
 
Hier noemen we ze gewoon bouwlampen en soms halogeen lampen maar dat terzijde het is een goed idee.

Ron
 
Oeps vergeten te zeggen , Peter ge moet wel opletten dat ge je lampen niet te dicht bij je bak zet of hij zou wel eens smeltverschijnselen krijgen je bak.


Ik denk dat ik het ook eens zal uitproberen.
 
Famo,
Die lampen blijven geen uren branden, het is enkel de tijd die nodig is om de foto's te nemen (en dat gaat vrij vlug).
Ik vermoed dat het nog beter zou zijn om als ondergrond ook een wit vlak te nemen (er is dan nog meer reflectie naar de onderkant van de bak, zodat er minder schaduwen zijn). Ik probeer dat eens uit!
 
Dat ziet er niet verkeerd uit, meer foto's aub ?
 
Bedankt voor de uitleg Peter kan altijd van pas komen.
Want ben zelf wat aan het experimenteren met een eigen gemaakte mini studio.
 
Bedankt voor de uitleg Peter kan altijd van pas komen.
Want ben zelf wat aan het experimenteren met een eigen gemaakte mini studio.
DJs, kan je daar iets van laten zien? Ik leer ook graag bij ;)
 
DJs, kan je daar iets van laten zien? Ik leer ook graag bij ;)

PeterC het is een beetje het zelfde principe als van jou maar het is een kartonnen doos met bovenaan
en links en rechts een opening erin gemaakt. Op de openingen is er dan van da wit papier gekleeft dat ge
in schoendozen vind. En dan ook lampen erop gericht en binnen een vel blauwpapier gelegt.
 
Als je dat hier volgt is een eigen fotostudio een makkie.
Vind het idee van PeterC niet slecht en goedkoop ook nog.

Erik.
 
Terwijl ik nog enkele opnames moest maken in mijn 'mini studio' heb ik mijn Sig33 er nog eens in geplaatst om enkele foto's te nemen.
Het model is nog niet klaar (maar alle tijd ontbreekt mij momenteel om verder te werken). De uitlaten, krik en kleine detail moeten nog afgewerkt worden. Hebben jullie nog tips?

Een walk around:

_MG_8178.jpg

_MG_8179.jpg

_MG_8180.jpg

_MG_8181.jpg

_MG_8182.jpg

_MG_8183.jpg
 
zeg wat ge wilt maar ik vind dat ferm gedaan :)
 
Prachtig. Knap gedaan. Ik hoop dat ik het ooit ook zo mooi kan.
 
Wat je misschien een beetje kan bijwerken zijn de uitlaten. Als je je voertuig bekijkt mag je zeggen dat hij al een beetje "in de ronde rijd" dus zullen zijn uitlaten toch al een beetje geroest zijn.
Voor de rest : alle duimen omhoog voor onze PeterC.

Verd:@mme man ik sta er toch serieus versteld van de resultaten met je fotostudiootje. Ik zal me er ook ééntje maken. ;)
 
Ik heb er met veel plezier naar gekeken. Het viel me evenwel op dat de track links achteraan een omgekeerde "sag" heeft. Maw. de track vertoont een hang naar bouven toe. Dit kan je misschien verhelpen door met een haardroger zacht te verwarmen en kleine druk uit te oefenen naar buiten toe. Verder echt niks dan leuke dingen, zeg maar gerust loftrompetten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan