Hoofdsponsor

1/64 Marseille 1764

Status
Niet open voor verdere reacties.
Jammer, is toch een leuke bezigheid, Hugikumus. :P:P
Maar voor de genoemde houtsoorten ben ik altijd geïnteresseerd. :P:P:P:P

Ook een kleine update.

Wat we hier gebouwd zien worden is een kit. Dus ook in zo´n kit zitten van die dingen dat je je wenkbrauwen toch enigzins doet fronsen. Zie onderstaand.....

1_080920091629.jpg
Het onderdeel dus..... De klauw van het kanon.. Deze zijn meestal van staal in die tijd, maar ook nog wel een van hout versterkt. Let op de zichtzijde, hier dus de bovenkant. Daar zien we dat de maker hier een plaat op gemaakt heeft. Terwijl deze van metaal is. :huh: Twee bouten, onder en boven zou al goed zijn. ;) Maar goed, dat is muggeziften dat snap ik ook, maar dan het volgende. Dan kijken we naar het midden. Wat zien we daar?? Doorgegoten en niet eens netjes. Dus vlijlen..... Als we dan toch bezig zijn. Nemen we de gietnaden ook maar even bij. :ohmy:

Trouwens, dit zijn ready to use parts. Dus gewoon in steken zoals ze zijn. :O

1_080920091631.jpg
Dat moet dan eigenlijk zo in elkaar. Ik heb gezien dat de gaatjes van de kanonnen niet goed zijn geboord. Rafels en te klein. Dus ook dat moet opnieuw geboord worden. Dan past het asje, lees, messing draad er doorheen. ;)

1_080920091628.jpg
Dan beginnen we dus maar met vlijlen. :wacko:

1_080920091630.jpg
We zijn dus nog niet klaar..... dit dat twee keer, schepen hebben twee zijde´s. :tongue:

1_080920091641.jpg
Als het kwaad dan eens is geschied. Mag het in elkaar. :P En natuurlijk gelijk een mooi laagje primer over gespoten. Zien we wat we gedaan hebben, kanon en houder worden geheel zwart. Dus moet nog even een kleurtje op. ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ze zien er goed uit Rik, geen verdere comments :P
 
rik komt hier ook nog een soort split pen aan de buitenkant zitten of zijn de assen daar niet lang genoeg voor ?

ziet er anders wel goed uit . ga je nu helemaal zwart schilderen of komt er tog nog een versteviging van hout tegen ( geschilderd wel te verstaan )
 
Amazone,

Er komt geen split door de as heen. Dit zijn kleine afuiten, dus worden deze los gedragen. Hiermee werd zelfs uit de hand geschoten, dus ook geen touwerk erbij. :O

En verder weer dank voor de reactie´s.


Bijna optuig tijd.... :P:P:P
 
Jeee, vanavond het eerste deel van het staande want.... :P:P:P

Ja en ik weet maar al te goed hoeveel werk dit is, dus geniet ervan, en Rik een muziekje met Trance er op doet wonderen als men aan de want bezig is :D
 
Mwao,,, deze staande want is zo gedaan hoor. ;)

Tis maar een kleintje. 4 staande tuigen per mast, dus ach zo gedaan. Dan is het dus ook weer snel voorbij met de pret. Tja, ik vind dat gewoon leuk. :P
 
Natuurlijk Ron, maar ik wil wel wat te tonen hebben he.... Anders is het zo saai. :P

Maar ja,,,, ben ook nog met andere dingen bezig, moet ook weer werken omdat de vakantie voorbij is.... ;)
 
Wel,wel,wel..... eventjes weggeweest, in er is al goed gewerkt op de verschillende scheepswerven, zie ik.
Rik, 't ziet er zeer goed uit Applaus;
Groetjes
Ward





[mod] Wegens geen activiteit slotje er op gezet. Bij vervolg kan dit er weer af.[/mod]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan