Hoofdsponsor

1/64 Marseille 1764

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dank je wel pascal.

Hoe dun zijn die latjes tussen de ramen ? Ze lijken héééééééél klein.

Deze zijn ong. een mm dik. Het is van stroken fineer gemaakt. Dan op de kant om het maar zo te schrijven.
 
Zeer mooi en leerrijk.

Maar dat de volgende keer. Bij de Trinidat. Dan ga ik ze wel zelf maken.

En hierbij weet je wat Rik zijn volgend project gaat zijn.:D
 
die roosters heb ik gisteren ook gedaan :D is wel helemaal niet leuk als ze van slechte kwaliteit zijn. ik heb er even op gezeten om 60 van die dingen helemaal glad te schuren.

leuke update
 
En hierbij weet je wat Rik zijn volgend project gaat zijn.

mja, mijn mondje voorbij gepraat he. Ben idd al aan het voorbereiden. cute

Maar Pascal, volgens mij wist je dat al wel toch. (groepsbouw)
 
Ja, ik wist het al cute

Maar ik wou het niet verklappen :D

Groeten

Pascal
 
Als ik tijd heb ga ik dit verslag eens helemaal doorlezen om bij te leren. Het ziet er inderdaad puik uit maar ik had niets anders verwacht van u. cute
 
Ik ben echt een beetje jaloers op uw dek Rik.
Dit heb je zeer mooi voor elkaar, is een zeer mooie methode om die breewnaden te doen uitblinken, petje af :D
 
Pfff, er zijn toch al heel wat bootjes in deze werf hier,,,,,, :ohmy::ohmy: had ik niet gedacht deze op pagina 3 te vinden. ;)

Maar goed nu nog afmaken. Toch maar weer eens erbij gepakt. Dus uit de koelkast gehaald.

1_020920091570.jpg
Het boegbeeld. Tja, wat moet je daar weer mee.... koper?? Nee niet echt. Dit is altijd geschilderd. Dus gaan we maar lekker verder met schilderen.


1_020920091571.jpg
En natuurlijk wat ledenmaten.

1_020920091573.jpg
Alles schoongemaakt en in de primer gezet. En natuurlijk voor de oplettende kijkert.... de armen zitten er op. Deze met twee comp. lijm gelijmd en gepind.

1_020920091572.jpg
Het naam bordje. Dit is dus eerst schoongemaakt,,,, dan geprimerd, dan met goud de letters weer aanzetten. Hier komt nog een wash overheen. Dit volgt later.

1_030920091575.jpg
Dan de draagbalken voor de kanonnen, het is immers een kononboot. Deze kanonnen dienen om les te geven, dus er zijn er gewoon heel veel. Hier komt straks per steun een blok waar een kanon in gestoken kan worden. Hierover kom ik natuurlijk later weer op terug.

1_030920091577.jpg
En een beetje schilderen. Gekozen voor een gele streep.

1_030920091578.jpg
En dan natuurlijk het eerste berghout. Deze maken we mooi zwart. Geteerd voor bescherming tegen het schuren van de kade ertegen aan.

Til, next time.....
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zo nu mag ze weer even drogen. ;)
1_050920091585.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
En weer een beetje verder.

1_050920091586.jpg
Tijdens het drogen een mooie wash gelegd van flesch light inkt van Warhammer inkt. Best wel grappig tochm/.

1_050920091589.jpg
Dan als de tape is verwijderd.

1_060920091605.jpg
Ziet ze er zo uit.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Rik, kun je eens een foto van de zijkant maken dat we zo de waterlijn kunnen zien, ben eens benieuwd hoe deze er uit ziet, voor de rest zoals gewoonlijk weinig commentaar hoor, mooi gedaan.
 
ziet er weer netjes uit rik . ik moest eerst het draadje nog eens doornemen want dit had ik nog niet gezien , of kon het me niet meer herinneren.

wat me wel opviel was dat je dekplanken op de zelvde manier verspringen dan de mijne. wat voor mij dan tog een hele gerust stelling is :D.

over het boeg beeld word dit nog in een kleur gezet of blijft dat zwart ?

ook het wit vind ik wel erg wit. maar dat komt mischien met de flits of mischien hoort het wel zo te zijn maar hier zou ik presies een donkere schijn overzetten ( puur mijn mening natuurlijk )

voor de rest weer vakmanschap rik.
 
Dat de dekplanken net zoals die van jou verspringen is zeker waar. Maar als je goed kijkt. Dan zie je dat ik geen rolpaarden op het dek heb staan. Dat is niet nodig om dat het afuitkanon gewoon op de railing/verschansing geplaatst is. Dit doormiddel van een soort stut/versteviging. Deze stut zit dan weer vast aan een versteviging die is aangebracht tussen en op de spant. Hierdoor heb ik dus geen extra verspringende dek plank nodig. :dry: Wat dus weer om de drie betekend.

Verder het figuur word wel degelijk geschilderd. Het zwart is slechts de grondlaag. Dit omdat het harnas in een zilveren kleur word geschilderd. Dus de basis moet dan voor het juiste effect zwart zijn.

Door het wit zit een mespuntje blauw. Daardoor komt het wit erg koud over. Dit is loodwit ofwel white stuf.... vroeger was dit toch redelijk wit van kleur. Tja.... kleur he, daar kun je over blijven discussiëren. Maar let wel. Als je spier wit hebt steekt dit nog meer af en zal dan vergelen. Daarvoor een mespuntje blauw erdoor. Dan zal het minder snel vergelen.
 
dag rik,

misschien een domme vraag,ben nu eenmaal geen houtsnuiver

welke hout soort wordt voor de beplanking van de romp en het dek gebruikt

ik bedoel niet voor dit model, maar voor scratchbouwmodellen

grtz

huge
 
dag rik,

misschien een domme vraag,ben nu eenmaal geen houtsnuiver

welke hout soort wordt voor de beplanking van de romp en het dek gebruikt

ik bedoel niet voor dit model, maar voor scratchbouwmodellen

grtz

huge

Ikzelf heb goede ervaringen met mahonie hout en abachi hout.Maar nu bouw ik dan wel niet uit kitdozen,maar in full scratch.

Ron.
 
Hugikumus....

Voor schratschbouw?? Allereerst wat wil je bouwen.... daar begint het mee.
wil je een slag schip bouwen kan dit met alles. Zie mijn Kareldoorman. Dat is afval hout. ;)

Wil je een gallei bouwen. Dan zou ik toch perelaar, notelaar enz. Dit omdat deze vaak naturel gehouden worden. Daarbij moet je zien dat een galei gebouwd is van eiken. De notelaar/perelaar geven op schaal het zelfde effect. De struktuur van de houtnerf is lang en fijn. Daardoor goed buigbaar. Het afwerken gaat daarna ook bijzondergoed. Dit doordat het hout wat hard aanvoelt en fijn van structuur betekend dat je minder snel splinters hebt of scheuren/spleten in het hout.

Ben je wat van plan te maken?
 
Ziet er zeer mooi uit Rik die waterlijn, men complimenten.
Ik wilde dit namelijk ook zien omdat ik ook bij de bounty hetzelfde zal moeten doen, en ik wil uw voorbeeld volgen, bedankt voor de foto
 
Hallo rik

Heb je draadje ook eens even weer door genomen ,en kan niks anders zeggen vind het een pracht schip en omdat ik nu ook weer met hout bouw vind ik het zeer interresant om te zien hoe een ander zich bezig houd met hout bouwdt je bent nooit te oud om iets te leren.


gr ron
 
nee rik ben niet van plan om een schip te maken

maar ik heb contacten bij een invoerder van hout

als ik weet wat er gebruikt wordt , kan ik misschien iets op de kop tikken voor de mensen van het forum

maar dan wel in ruwe vorm

verwerken moeten de mensen dan maar zelf doen,maar gezien het vakmanschap hierz al dat denk ik geen probleem zijn hoop ik :8


zal al inlichtingen inwinnen over de genoemde soorten

laat nog wel iets horen

grtz

huge
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan