Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
Marseille 1764
Pagina 1 van 8 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 110

Discussie: Marseille 1764

Standaard Marseille 1764

En dan nu door omstandigheden even iets heel anders voor mij. Kitbouw. wel hoe kom ik hier zo ineens op. Dat komt omdat ik dit model al heel lang op zolder heb liggen. Is een dootje geweest van iemand die het niet meer zag zitten. Ikke blij dus.

Wel ik had eigenlijk de bedoeling om de Trinidat te gaan bouwen. Daar heb ik nu net het volgende probleem mee. Het hout moet ik dan weg snoepen van de KD. En dat wil ik nu juist net niet. Dus moet ik naar een modelbouw boer. Dat is natuurlijk mogelijk, maar je kunt je centjes maar een keer uitgeven. Dit is nu net even mijn probleem. Hout is duur in de modelbouw winkel. Ik kom maar net tot een derde van de romp. Dan is het op.

Ik zou natuurlijk andere dingen kunnen gaan doen. Maar ik heb tot nader order te weinig zicht en dit is nog maar 60% Dat wordt opgelost maar duurt nog een maandje en iets. Er wordt hard aan gewerkt en dus voor mij even geen figuur schilderen enzo. Ook plastic modelbouw is voor mij even moeilijk, daar zitten vaak kleine dingen in. En dus moet ik mijzelf dan heel erg consentreren. Daar krijg ik dan erge hoofdpijn van. Maar volgende maand nog een paar weekjes krijg ik vloeistoffen in de pupil en de ogebol gespoten om zo de aderen te kunnen zien. Ook word er achter gekeken of er geen zenuw klem zit ofzo. Dit omdat ik geen sinus heb in mijn ogen. En dat betekend dat ik geen plus of min bril kan dragen om dat op te lossen. Alles blijft wazig.

Is even lastig. Maar het is gezegd dat het goed komt. Eerst de onderzoeken, dan de oplossing volgens de artsen.

Maar goed. Om het intro niet vervelend te maken mijn ongemakken. De foto's. Dat is waar het om gaat.

Ik wil jullie de doos niet onthouden natuurlijk. Dus heb ik deze maar even geplaatst. Het is een oldschool projectje dat door iemand is verklungeld.

Daarbij dus ook dit probleem. Dit is van de spiegel. Zou het mogelijk zijn om dit te lijmen. Er werd gedacht aan dat het whitemetall zou zijn. Alleen het is een bruisende metaal. En dus dacht ik aan gietijzer. Nu krijg ik dit met geen mogelijkheid gelijmd. Iemand sugesties.

Op de eerste foto staat het schip afgebeeld. Daarmee wil ik graag ook aan jullie vragen. Overnieuw beplanken of juist verder gaan. Ik heb genoeg fouten gezien. Maar twijfel toch over het overnieuw maken of juist verder gaan. Ik Heb gecontroleerd of ik hiervoor voldoende nieuw hout heb, en dat heb ik voldoende.

Nu eerst maar eens een bouw standaartje maken. De bouwhelling die ik heb van Billingboats, daar past ze niet in. Te smalle kiel.
    Laatst gewijzigd door Furioza; 13-08-08 om 22:48
    Met vriendelijke groet, Rik ----------mijn site, www.furioza.nl

Standaard

Wat zijn die vlekken op de romp,verf ?
    Laatst gewijzigd door newbie; 11-04-08 om 18:27
    Luc alias "newbie"

Werkbootje van 1820
    Colin archer van billing boats
    Santisima Trinidad (RC)

Standaard

Eerste gedacht :
    Dubbelklevende plakband gebruiken en metaal bevestigen op een stuk hout daarna bijwerken indien goed op de spiegel plakken ,niet goed afgietsel maken in resin en nieuwe maken.
    Luc alias "newbie"

Werkbootje van 1820
    Santisima Trinidad (RC)

Standaard

Dank je Newbie. Ik had het niet in de gaten. Toch kijk ik mijn antwoord altijd even na en is deze ertussen door geglipt.

Die vlekken zijn denk ik een houtvuller of zo. Maar ik zit er aan te denken om de huid er af te halen oz opnieuw te beginnen. Er zitten echte kieren in en ook nog een verkeerde lijn in de overgang naar de kiel.

Standaard

Nog even een reactie van mijn kant. Ik zal vanmiddag even nieuwe plaatjes maken. De oude komen dat te vervallen. Die heb ik net gecontroleerd en zijn te groot. De upload is op de een of andere wijze niet goed. Ik maak ze met een gewicht van 40 max en dan worden ze hier 180. Ben dus even aan het zoeken waar dat dus mis gaat. Zal intern zitten hier in de flaptop. :mad:

Standaard

Zoasl beloofd de foto's van het schip. Ik heb een aantal plaatjes gemaakt om jullie een indruk te geven over hoe dat het nu gebouwd is. Dat wil zeggen. Het zit in elkaar maar het is niet acht op de juiste wijze. Voor zover ik kan zien is het schip wel haaks enzo. Dus dat is wel goed gegaan.

Ik hoop dat jullie nu een goed beeld hebben van wat er nu aan moet gebeuren. Ik twijfel nog met uit elkaar peuteren of juist niet.
    Laatst gewijzigd door pantani; 01-03-10 om 01:58

Goede topic beantwoorder Droop's schermafbeelding

Standaard

Dit is een mooi projekt, Rik.

Daar zal je alvast een tijdje zoet mee zijn en daarom wens ik je alvast veel succes toe bij de bouw.

Wat het metaal van de spiegel betreft kan ik je zeggen dat dit zeker geen gietijzer maar toch een wit metaal is (als ik het goed heb gezien op de foto).
    Wit metaal heeft het nadeel dat het zeer fragiel is maar dat het zich gemakkelijk laat lijmen met dikke ca lijm. Ik gebruik steeds het merk Pacer. Het is zeker geen goedkope lijm maar wel kwalitatief zeer goed (te koop bij elke goede modelbouwboer).

Droop

siemenraets
    Gast

Standaard

foto's platsen is precies gebeurd

het lijkt precies op een oude Mamoli kit, ben ik juist? maar toch vind ik hem er heel leuk uitzien :p

ik kan je alleen maar helpen met beplanking, want ik ken niks van alle soorten metaal en dergelijke :confused: nu ik foto's zie
    de beplanking ziet er goed strak uit, dus ik zou het zeker niet afbreken. ik zou hier een laag fineer over doen ofzo iets

omdat ik dit een leuk schip vind, en ik er zeker kan van leren, ga ik dit natuurlijk volgen

Standaard

Vermits de boot niet krom getrokken is en je nog goed kunt zien waar de spanten zitten zodat je een heel juiste berekening kunt maken van de verjonging zou ik deze beplanking laten zitten.

Je weet wel dat je de beplanking wilt afbreken maar waar eindigd het. Spant breekt misschien af, sommige zijn te klein geworden fineer tegen lijmen, heeft hij duimspijkers (punaise ) gebruikt dan zijn als het maar dunne spanten zijn zoals bij billing boats deze "zwaar" beschadigd moeilijk om nieuw punaise in te steken voor uw eigen beplanking.
    + je hebt weeral een 40 tal latjes nodig om te beplanken ,latjes die je misschien best kunt gebruiken voor de KDM of de toekomstige trinidad.(want daar was het probleem hout te kort)
    Luc alias "newbie"

Werkbootje van 1820
    Santisima Trinidad (RC)

Standaard

Jongens dank voor de reacties. Ik zal het dus niet gaan slopen. Dan ga ik hem opnieuw beplanken met notenhout. Dat zat erbij in de kit en was bedoeld als tweede huidlaag.

Nu dus maar eens goed meten.

siemenraets
    Gast

Standaard

graag gedaan :d nu natuurlijk heel nauwkeurig zijn en dan komt alles in orde. amar daar heb ik het volste vertrouwen in

en veel succes nog

Standaard

En ik had een update beloods. Welnu, hier is ie dan. Wat heb ik gedaan. Eigenlijk alleen maar slopen. De houtenlatten die aangebracht weren als berghout enzo waren naar mijn mening niet goed. Dus alles terug afgeschuurd en met een mesje weggesneden. Ook de spanten die boven het dek zitten weg gehaald. Dan alles netjes geschuurd. Dan is alles netjes glad. En kan de nieuwe afwerking gebeuren. Zo gezegd. Is zo gedaan. En natuurlijk plaatjes.

De begin situatie. Deze foto is wat lichter dan de rest. Hierdoor is het goed zichtbaar wat er precies is.

Ik heb er maar een liniaal naast neer gelegd. Ik denk dat je dan kunt zien dat ze eigenlijk voor deze schaal veel te groot zijn. Ook ben ik van mening dat er niet genoeg zitten. Dus zal ik er meer maken die wel in schaal zijn.

Na enig hak een breek werk. Maar langs de huidlagen wel heel voorzichtig stukje bij beetje weg gesneden. Anders breekt deze huidlaag ook los. De stevigheid is weg als de spanten weg zijn.

Omdat er geen stevigheid is vanwege het ontbreken van de spanten. Dus moet hier maar een nieuwe verschansing aangebracht worden. Ik heb hier mahogany voor gebruikt. Dit is makkelijk er in te plakken. Ook heb ik volledige lengtes gebruikt. De spanten komen hier weer tegen aan. De stevigheid wordt hiermee hersteld.

Bij de boeg moeten er iets meer klemmen gebruikt worden. Dan pas blijft alles netjes op zijn plek zitten.

En zo plakken wij dus lekker verder.

Binnenkort weer een update, commets altijd welkom. Alsmede kritiek. Daar worden wij alleen maar beter van.
    Laatst gewijzigd door pantani; 01-03-10 om 01:58

siemenraets
    Gast

Standaard

ziet er al goed uit Rik,

ik heb natuurlijk niet veel te zeggen als beginner zijnde, maar je spreekt over die spanten die boven je dek uitsteken. je zegt dat ze veel te dik in schaal zijn. maar die zie je later toch niet meer? die van jouw is ook van Mamoli, dus ik denk dat de BB ongeveer hetzelfde is.

maar toch een vraagje:
    hoe snij je die spanten boven je dek juist los zonder de verschansing te breken?

ziet er erg goed uit hoor :p

Standaard

hoe snij je die spanten boven je dek juist los zonder de verschansing te breken?
    Net als twee egeltjes, HEEEEEEEEEEL VOORZICHTIG

Ahum,,,,,, okee, Ik heb van een juniorzaagje, dat is zon klein ijzerzaagje in zo'n beugeltje. De zaagblaadjes in stukjes geknip. Dan passen deze perfect in zo'n rond messenhoudertje. Het voordeel is wanneer je die hele goedkope koopt. Dat het metaal te buigen is. Onder een hoek gezet is het makkelijk met het dek mee af te zagen. Dan daarna met een scalpel de stukjes die overzijn er af gesneden en met een rondmesje geschraapt.

siemenraets
    Gast

Standaard

dus zo doe je dat

ik heb dit later ook nog te doen, en nu weet ik hoe en wat

Pagina 1 van 8 12345 ... LaatsteLaatste

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten