Hoofdsponsor

RC Skûtsje [DONE]

  • Onderwerp starter mijn-kotter
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
mooi interiuer ron en zo te zien allemaal volle eik muebels :laugh:

is dat een schouwmantel in de kajeut aan de voorkant?
 
ja dirk het is een schouwmantel daar komt nog een potkachel in en bij dat tafeltje komen nog stoelen en er komen ook nog lantarentjes in
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Interieur ziet er heel mooi uit ^^

En zo te zien heeft ze ook al een lading - in het ruim - aan boord ;)

Groeten

"Wet Sellery"
 
potkachel :nowink: is waarschijnlijk het zelvde als hier een duivetje een klein rond ding ongeveer 60x60 cm en je kan er van boven hout insteken ?
 
potkachel is waarschijnlijk het zelvde als hier een duivetje een klein rond ding ongeveer 60x60 cm en je kan er van boven hout insteken ?

een potkachel is een hout of kolen kachel met een platte boven kant waar je een koffie pot op kunt zetten en zelfs op kunt koken. je kunt ze tegenwoordig ook op gas krijgen
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ja ja je hebt gelijk dirk het is het zelfde de naam had ik nog niet herder gehoord8)
 
:D zo leert ge ook eens wat vlaams dialect :laugh:

en als je ginder zegt ik heb een duveltje in mijn skutse staan weet niemand wat je bedoelt 8)
 
Hallo dirk

Inderdaad wij friezen hebben ons dialect maar een staaltje vlaams er tussen door is altijd leuk dus vanaf nu heb ik mijn duveltje aan boord ;)
 
hier dan de foto's van ons duveltje in het skutsje;)

vandaag bezig geweest iets te bedenken om toch een zo goed mogelijk lijkend duveltje te maken

1_IMG_1711.jpg

1_IMG_1712.jpg

En hier dan het duveltje klaar met verlichting
Ik heb dit gemaakt van allemaal restjes plastic wat ik nog had liggen en de verlichting is een kaarsje wat je tegenwoordig bij de blokker kan kopen wat een brandend kaarsje moet lijken.

1_IMG_1715.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
woooooooooooooow heel knap gemaakt ron. en dan het lichje er in dat maakt het helemaal af.

wat zal de kapitein blij zijn als zijn vrouke met warme kofie afkomt op een koude dag als deze :D

de kajuit ziet er top uit ron en antje , het word een mooie schuitje hoor 8)
 
zeer knap gemaakt hoor, zeer realistisch zou ik zeggen.
 
Knap gedaan ,kan me zo voorstellen dat na een koude en natte roerbeurt de schipper zijn handen warmd^^
 
Ron, net als je vorige schepen. Het ziet er weer goed uit.

Leuk bedacht zo. De lampjes van de kachel zo heb ik het ook al voor St bedacht. Leuk dat je op het zelfde idee komt. ;)
 
olie lamp

Vandaag weer verder gegaan met de inrichting van het interieur
Ditmaal een olie lamp gemaakt voor op de schouw.

3_IMG_1732.jpg

4_IMG_1725.jpg

4_IMG_1722.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wow, dat ziet er goed uit. Ga je de wanden rondom de kachel nog verder schilderen.
 
ja rik inprincipe staat alles in de grondverf om een beeld te krijgen en zal straks alles nog eens geschildert gaan worden maar dat laat ik aan antje over
 
een mooi bloemetjes behang is ook niet lelijk :laugh:

het ziet er in iedergeval heel goed uit ron en als het schidervrouwtje is langs geweest zal het er alleen maar mooier op worden 8)
 
Dit ziet er netjes en gedetailleerd uit.
Ik zou toch voor het bloemetjesbehang gaan ;);)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan