Hoofdsponsor

RC Skûtsje [DONE]

  • Onderwerp starter mijn-kotter
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi Ron,

namens mij ook nog een gelukkige verjaardag.ApplausApplaus
Ik hoop dat je zeker blijft verder posten hoor!!:(
Het is een zeer een intressanten bootje die je aan het maken ben!
Alleen heb ik niet altijd de tijd dagelijks te kijken.:wub:
Mijn werk en mijn gezin heeft mij veel tijd van me gevraagd!>w>w
Nu genoeg geluld, je bent voor mij zeker een voorbeeld bouwer!8)
Maar ik heb toch weer een paar vraagjes:
-Die ringentjes in de mast met welke materiaal heb je dit gemaakt?
-Hoe heb je dit eraan gekregen?
Het eind restutaat is mooi met hoe je het gemaakt heb blijft me wat vaag!
 
hallo john

Maar ik heb toch weer een paar vraagjes:
-Die ringentjes in de mast met welke materiaal heb je dit gemaakt?
De ringen zijn gemaakt van messing in verschillende diameters.die heb ik dus gesneden van een lange buis.

-Hoe heb je dit eraan gekregen?
Ik heb ze er eerst om geschoven en het laatste stukje heb ik ze er op geslagen zodat ze op hun plek kwamen.

hopende je hiermee voldoende te hebben geinformeerd.
 
ron ,antje / het rc gedeelte is denk wel een van de minst bezochte topics hier op het forum. maar laat dat je niet weer houden om verder te posten want er zijn wel degelijk een hoop mensen die komen kijken. niet vergeten dat dit gedeelte enkel voor forum leden is. en wat je hier bouwt is exclusief voor voor deze forum ;) ik zou het dan ook heel spijtig vinden moest je deze bouw niet verder posten .

het ziet er weer piekfijn uit hoor 8)
 
Hoi Ron,

je heb zeker genoeg info gegeven man!!
En die oogje is eigenmakelei?!
Heb je lang moeten plooien om die kromming in het hout te krijgen?
Of heb je een mal gemaakt?
 
hallo john

ik een mal gemaakt om die giek zo krom te krijgen

en die oogjes had ik nog die kun je er zo indraaien
 
Volg je al een tijdje in stilte ,ben benieuwd hoe deze gaat varen ? voor de rest niets dan lof . Kan wel zijn dat julie minder reacties krijgen omdat we al zoveel moois van julie gewend zijn ;)
 
Hallo rene

Ook zijn wij zeer benieuwdt hoe dit zal gaan varen ,dit vereist een hele andere techniek dan een kotter.
Deze zeilt.

En bedankt voor je complimenten.
 
Hallo allemaal

Vandaag heeft het skutsje haar orginele kleuren gekregen en heb ik de voor steek erop gemaakt.

1_IMG_1690.jpg

1_IMG_1693.jpg


1_IMG_1694.jpg

1_IMG_1695.jpg

1_IMG_1700.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
:) deze boot zit voor mij vol verrassingen ron en al het fijne werk dat je er aan doed maakt het alleen maar mooier om naar te kijken 8)
 
bedankt dirk ben er zelf ook trots op hoe ze er tot nu toe uit ziet:$
ik heb nog even en foto gemaakt van het skutsje in haar geheel 1_IMG_1702.jpg
ik zal nu achter de naai machine gaan zitten en kijken of ik er ook nog goede zeilen voor kan maken,en ik neem aan dat antje daar vast een foto van zal gaan maken:)
 
daar mag je zeker trots op zijn


tog nog ff een vraagje / de mast lijkt me wel heel lang .
ik twijfel er geen sekonde aan dat het juist gemaakt is maar het valt me nu wel op als ik ze zo in zijn geheel zie staan.
is hier een reden voor of is het zo gewoon, en ben ik aan het zagen :laugh:
 
de skutsjes kunnen ook bij weinig wind goed varen en hoe hoger het zeil hoe meer wind ze vangen het waren in die tijd vracht schepen die voor namelijk op de binnen water vaarden door sloten en kanaalen als de wind het liet af weten dan moest het schip getrokken worden iedereen kan de trek schuit wel de skutsje werd ook op de zelfde manier getokken door de schipper of de vrouw van de schipper of zelfs de kinderen die trokken het schip en hoe groter het zeil is hoe meer het wind vangt dus ook bij weinig wind kan er nog ge varen worden en bij veel wind kun je een deel van het zeil weg laten dit is nog een standaard zeil later werden ze nog hoger voor de wedstrijden

een sneller schip kan vaker heen en weer varen met goederen en kan sneller leveren dit is het zelfde als bij de klippers
 
Hallo allemaal

zoals belooft hier de foto's van een naaiende ron
Hij heeft vandaag het grootzeil van het skutsje gemaakt.

1_IMG_1703.jpg


1_IMG_1704.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ron aan de stikmachine !! Prachtig die foto's ^^

Zijn de zeilen ook werkend ? Of kan het scheepje enkele met de motor gaan varen ?

Groeten

"Wet Sellery"
 
Hallo Pascal

Zijn de zeilen ook werkend ? Of kan het scheepje enkele met de motor gaan varen ?


ik zal het je nog sterker vertellen deze boot heeft geen motor alleen zeilen ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
:laugh: ja ron ik doe je niet na zoon gevaarlijk maschiene blijf ik liever ver van weg.

maar bij jou gaat het als een fluitje van een cent zie ik 8)
 
Ja dirk zelf ik heb een hekel aan deze machine alleen ron kan er wel mee over weg dat geluk heb ik dan weer,alleen toen ie vanmiddag het zeil rondom genaait moest hebben mocht ik weer met naald en draad dat kan ron weer niet zou het misschien wel kunnen maar is te pijnelijk.
Zo werken we mooi als team en is het zeil zo goed als klaar en zal het morgen aan de gaffel worden gezet.

gr antje
 
Zo mooi samenwerken is toch heerlijk of niet, ziet er groot uit dat zeil of vergis ik me.

En mensen zo te zien zijn we uit de problemen om tafelkleden te laten stikken voor ons forum :) ik zie dat Ron dit goed kan hehe ;)
 
8) hoi antje mooi hoe jullie elkaar aanvullen met de verschillende werken, dat komt het model aleen maar ten goede omdat er 2 blikken naar het model kijken en je elkaar op fouten kunt wijzen moesten deze gemaakt worden.

dat is iets wat veel bouwers missen een 2 opinie, maar daar is het forum dan weer goed voor :)

ik wacht geduldig tot het zeil klaar is want ik wil je niet opjagen en straks een foto toont met 20 pleisters om jullie vingers van de naalden die er los door heen gegaan zijn :D
 
Hallo Allemaal

Vandaag weer even met het skutsje bezig geweest en heb het interieur gemaakt van de roef.

1_IMG_1706.jpg


1_IMG_1705.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan