Hoofdsponsor

RC Skûtsje [DONE]

  • Onderwerp starter mijn-kotter
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
hallo john

ja ik ga die nylon vervangen met kabeltje of dacron cefler (carbon)

ik denk zelf dat ik cefler of dacron het beste is
 
Hallo

Ik heb het berghout van het skutsje gemaakt van permanent repair dit voor de voor en achterkant omdat dit een vrijdikke balk moest zijn de zijkanten heb ik gemaakt van polystirol.
toen met halfrond eroverheen voor de afwerking en om het één gheel te laten zijn heb ik polyfix gebruikt.

2_IMG_1654.jpg 1_IMG_1654.jpg 1_IMG_1655.jpg 1_IMG_1656.jpg 1_IMG_1657.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ron gaat weer snel allemaal.

Maar dat word nu flink schuren man. Ben benieuwd hoe je dit strak gaat maken. ^^
 
Hoi Ron,

je staat niet stil.
Als je zo door gaat zul je deze winter nog een ander project extra gaan zoeken HAHAHA!!
 
ja rik het moet nog strak worden maar dat is geen probleem en net wat je zegt veel schuren :wacko:ik probeer zo veel mogelijk te laten zien hoe ik dit skutsje bouw

he john die heb ik al een nieuw projekt:dry: dit word??verassing hihihi:):
 
Laatst bewerkt door een moderator:
hallo

Wij hebben de romp even in de grondverf gezet,dit om zo beter te kunnen zien waar de on effenheden zitten .
Dan kunnen we morgen de romp even inwassen en de kleine gaatjes die nu nog in de romp zitten voor altijd dichten

1_IMG_1660.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wat een bouwsnelheid.
Die moet zeker van het jaar nog zijn te waterlating krijgen :D :D

Erik.
 
Hoi Ron,

Je heb me al verschillende producten laten kennis maken.
Zoals polyfix en permanent repaire.......
Kun je me eens iets meer vertellen over je bevindingen?
Die gaatje en onevenheden ga je die met spuiten plamuur te lijf?????
 
Hoi john die kleine gaatjes moeten opgevuld worden als je met verf of spuit plamuur er overeen gaat kom je nooit in de gaatjes daar zijn ze te klein en te diep voor je moet er iets indrukken dit doe ik met lak plamuur voor auto’s kan ook met kit zoals polyfix

Wat de permanent repaire betreft dit is net klei maar droog heel snel ik maak er soms onderdelen van omdat het net klei is kun je het goed vorm geven het droog alleen soms te snel en na dien kun je het goed schuren je kunt er ook randen mee opvullen maar het is geen plamuur

Polyfix is een kit waar je dingen me vast kunt zetten het is denk ik het zelfde als bison polymax het werk in ieder geval wel het zelfde ik lijm mijn dek er bijna altijd mee in het vult oneven heden op het is net als alle andere kitten met een natte vinger glad te strijken over schilderbaar weer en water bestendig
 
Hoi Ron,

bedankt voor je uiteenzitting over het materiaal die je gebruikt.
Ik steek er altijd wel iets van op hoor, zolang ben ik ook nog niet bezig!!!
Die polyfix kun je die gewoon bij een speciaal zaak krijgen?
 
ja die polyfix is van karwei en daar ook alleen maar te krijgen
en die van bison polymax bij elke bouwmarkt
 
Hey Ron,

Leuk om te zien hoe ge die kale polyester romp in een prachtig schip omtovert ^^

Groeten

"Wet Sellery"
 
Hallo allemaal het begint er steeds meer op te lijken we hebben geschuurd ge plamuurt en weer geschuurd ge plamuurt de meeste gaatjes zijn nu dicht er zitten nog een paar is de boven rand. die rand is nu aan de beurt we hebben de overlapping van de stalen platen nagebootst en de raampjes van de bedsteden er is gemaakt om deze raampjes er in te maken heb ik een mal gemaakt we hebben een raam van triplex gesneden en een gat in een andere stuk triplex gezaagd hier hebben wij een stuk plexiglas op gelegd en toen het plexiglas heet gemaakt met een föhn en vervolgens het stukje triplex in vorm van het raampje er in gedrukt.


1_voorbeeld.jpg 1_IMG_1680.jpg 1_IMG_1674.jpg 1_IMG_1675.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
8) wat een aangename verrassing ron.

ik hab er geen benul van dat er raampjes in moesten komen :O

dat heb je natuurlij als je op de zanderige gronden van de kempen woont en nooit een boot van dicht bij hebt bekeken :nowink:

het ziet er wel mooi uit hoor ook al moet ik er nog ff aan wennen ;)
 
ja dirk de meeste skûsje hebben raampjes en de meeste van die raampjes zijn ovaal en de oudere skûtsjes hadden deze raampjes ik heb er nogmaar twee gezien met dit soort raampjes en ik woon er tussen in:$

en nog een verassing ik ben nu jarig en dit skutsje is een van de kado's die ik gekregen heb van mijn vrouw en dochter en het skutsje wat ik bouw krijgt de naam van mijn dochter
 
o dat word weer een mooi feestje bij jullie :laugh:
gelukkige verjaardag ron en nog vele gelukkige jaren toegewenst.

het spijtige van verjaardagen op onze leeftijt is dat we weral een jaar ouder zijn :laugh: geniet er maar eens goed van ron ;)
 
Ik heb de gaffel van het skûtsje gemaakt veder heb ik de ringen op de top van de mast gemaakt voor de bouw van de gaffel heb ik een mal gemaakt om het houd de juiste vorm te geven en antje heeft de romp in de volgende laag grondverf gezet:$8)1_IMG_1688.jpg 1_IMG_1686.jpg 1_IMG_1689.jpg

Ik hoop dat er mensen zijn die er wat aan hebben ik heb alleen niet het idee dat het echt interessant is
 
Een beetje laat, maar van harte gefeliciteerd met uwe verjaardag Ron ^^

Het zijn weer hele knappe vorderingen die ge hier laat zien.

Waarmee hebt ge die rand en de overlapping van de stalen platen gemaakt ?

Groeten

"Wet Sellery"
 
hallo pascal

De rand hebben we met pretex opgezet dit kan tegen regen en vorst en zal toch enkele malen overschildert gaan worden.
Dus is goed te gebruiken.
Wij gebruiken het normaal om er beeldjes van te maken het wordt gebruikt om er materialen mee te verharder zoals textiel en dergelijk .
Het is goed aan te brengen en goed te schuren.
Ron had het eerst geprobeerd met plamuur alleen wilde dit niet de juiste vorm aannemen en daarom hebben we hiervoor gekozen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan