Hoofdsponsor

RC Skûtsje [DONE]

  • Onderwerp starter mijn-kotter
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja dirk ik zal wel willen maar ik het geen video camera maar zodra ik er een heb zal ik een filmpje plaatsen

ik ben nog even wezen zoeken naar andere zijldoek die wat meer op die van de echte skûtsje lijkt en die heb ik nu gevonden het is echte dacron zeildoek die ook op de echte skûtsjes zit (binnenkort foto’s
 
ok ron np als je geen camera hebt gaat het natuurlijk niet maar met de meeste foto toestellen kan je ook een filmpje maken. ik zou hem wel eens graag door het water zien klieven .

en een ander zeildoek geeft ook weer een heel ander beeld ik ben nieuwschierig naar het eind rezultaat ron .

en de schipper aan het roer vind ik echt wel heel mooi als ze zo op het water ligt
 
beste ron;
is het meschien een idee voor uw zeildoek?
toen ik nog in de vissery voer,droeg het machine personeel
vaak een bruin rode jumper,ik weet de nederlandse benaming
niet van dit ding.
het dek personeel droeg een blauwe jumper.
die stof,word by ons vaak gebruikt om er zeilen van te maken
voor statische model boten.
is maar een idee.
groetjes,ronny
 
Hallo allemaal

Vandaag voor het eerst gevaren met de nieuwe zeilen dit keer dacron hetzelfde wat op de echt skutsje ook zit .
Ze vaart nu nog beter en gaat nog sneller,dit is veel stugger materiaal

IMG_3330.jpg

IMG_3330.jpg


IMG_3343.jpg
 
dat ziet er mooi uit ron echt een pracht schip
 
Ron man je bent al weer klaar....

Even een kleine vraag voor de kiel/zwaard dat je hebt gemaakt. Hoe heb je dit nu presies verankerd, je kunt het verwijderen toch?
Verder die nieuwe zeilen komen echt goed uit. Ziet er gewoon erg mooi uit zo. Ik zou zeggen een hele verbetering voor het oog ook.

Enne, proficiat met het behaalde resultaat. Daarbij ook even een aantal plaatjes doorsturen he. Voor de gallerij.
 
Hallo

Het zwaard/kiel kan ik verwijderen deze heb ik in een bak gemaakt van polyester ,boven op het zwaard heb ik een bout gelast en deze gaat door de bak heen en zet ik dan aan de boven kant vast met een moer.
(ik heb eerst een houten constructie gemaakt in het laadruim van het skutsje daarna hebben we dit vol gegoten met polyester en het zwaard erin geplaatst met plastic erom heen zodat het de juiste vorm kreeg aan de binnen kant en ook goed afsloot.

En ja we hebben geprobeerd de foto's in de gallery te krijgen alleen lukte dit vandaag en ook gisteravond niet wij krijgen een fout melding bij het doorsturen dat de site niet in de lucht is.
Vandaar dat we nu maar weer even op de oude manier hebben gehandeld zodra het lukt komen ze ook weer in de gallerij.

ps zal zo nog een foto plaatsen van de bevestiging van het zwaard.

en bedankt voor de complimenten
 
hier een inkijkje in het ruim om een beeld tegeven van hoe het zwaard bevestigd is

IMG_3360.jpg

IMG_3361-1.jpg


IMG_3362.jpg
 
Dat ziet er goed uit, een flink eind boven de waterlijn. Dat is mooi om alles droog te houden. Komt daar helemaal geen water doorheen? Of heb je er ook nog een soort van rubberen afdichtiging in gemaakt.
 
nee rik er komt geen water meer doorheen, ik heb er geen rubber ring in het enige waar water doorheen kan is het gaatje waar de bout doorheen zit maar daar ben i k niet bang voor omdat die ver boven de waterlijn zit en als daar toch water doorheen komt dan liggen de luiken van het ruim ook voor de helft onder water en zal dat het grootste probleem zijn :wub:
 
hallo allemaal
Dit skûtsje is zo goed als klaar er moeten alleen nog een paar stoeltjes in ik zal binnen kort een paar fotos van het eind resultaat plaatsen ben zelf zeer tevreden over het resultaat.

ps nog een kleine waarschuwing maar niet onbelangrijk als je geen nieuwe verslaving wil moet je geen rc zeilboot gaan bouwen en zeker geen skûtsje:laugh: want wat is dat moooooi
ons volgende projekten zijn twee wedstrijd skûtsjes het skûtsje van joure met de naam oerol thús(wat overigens niet voor ons zelf zal zijn maar voor een kennis en het skutsje van ....... nog nader te bepalen welke wel weer voor ons zelf zal zijn.Ook pakken we de draad weer langzaam op van ons haven aanzicht wij hebben de afgelopen dagen onze werkplek weer even op nieuw ingericht en een het hok als ons berging gemaakt voor al onze bouw werken zal daar morgen even een foto van plaatsen.
 
We zijn dan ook in blijde verwachting op de foto's ;)
 
Kiel met ballast er onder dat is de goede methode, denk niet dat je met een schaal model van deze afmeting zonder ballast veel plezier aan RC varen kunt beleven. Bevestiging kiel boven de waterlijn, zo krijg je nooit lekken en de kiel heeft ook meer steun.ApplausApplausApplaus
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan