Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
RC Skūtsje [DONE]
Pagina 1 van 12 1234511 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 174

Discussie: RC Skūtsje [DONE]

Lightbulb RC Skūtsje [DONE]

hallo allemaal

ik ga nu iets doen wat ik zeker al 2 jaar van plan was een RC skūtsje bouwen dus wezen zoeken naar tekeningen en toen vond ik deze site Helderse modelboten vereniging "nieuwe Koers".
    waar ze skūtsjes hadden na gebouwd nu mag dat toeval zijn dat deze club ook in het wtc Leeuwarden is,waar wij ook staan met onze modellen en dat ze nog een polyester romp hadden die heb ik gekocht dat is een mooi winter project

Het s***sje is 1.20 lang en 25 cm breed.
    Gr Ron en Antje

www.miniatuurvisserij.nl

Standaard

Ah, mooi zo, dan kijken we al uit naar een nieuw verslag ;-)
    Dany
    Op de werkbank : Cn2t "Las"
    In de koelkast : Revell 1/400 Aļda

kurt
    Gast

Standaard

mooi project, benieuwd naar de eerste foto's en update

Standaard

H ier komen dan de eerste foto's van de romp van het s***sje.
    De eerste foto's zijn van zoals de romp uit de mal komt en de andere foto's zijn van na het weg snijden van de overbodige rand aan de boven kant.En dan ook de definitieve vorm van de romp
    Laatst gewijzigd door pantani; 29-03-10 om 08:51
    Gr Ron en Antje

www.miniatuurvisserij.nl

Standaard

ik heb de spanten op het hout getekend hier voor zijn veel manieren ik vind deze het makelijkst ik leg de tekening van de spant op het hout dan prik ik met een punese door de lijn van het spant dit doe ik het hele spant in het rond nu zitten er allemaal gaatjes in het hout en dan trek ik een lijn met een pen van punt tot punt en nu staat het spant op het hout en kan ik het uit zagen

Gr Ron en Antje

www.miniatuurvisserij.nl

Standaard

Ben weer even bezig geweest en heb een begin gemaakt met het s***sje.
    Heb de scheg en de boeg uit gelijnt en vast gezet en de spanten tijdelijk ingezet met een coktailprikker en ga nu het dek opbouwen en vanaf dat moment kan ik bekijken waar de opbouw en de electronica en als dat allemaal uit gedoktert is kan ik alles vast gaan zetten.
    Gr Ron en Antje

www.miniatuurvisserij.nl

Standaard

wat een mooie start weer ron ik ga op de voet volgen want het gaat weer iets mooi worden dat weet ik nu al

Standaard

Weer een mooie start.
    Hoeveel laagjes polyester zijn dit en welke soort, is te zeggen hoeveel gram glas mat is dit??

Veel succes verder hoor, blijf ik ook volgen.

Standaard

bedankt mannen voor de complimenten

en dirk ik weet het niet ik heb het casco niet zelf gemaakt maar ik denk dat het 125 of 180 grams is, drie lagen gevlochten niet ruwe het ziet er uit als een vliegtuig romp heel mooi
    Laatst gewijzigd door mijn-kotter; 11-11-09 om 16:40
    Gr Ron en Antje

www.miniatuurvisserij.nl

Standaard

Hoi Ron,

ik wens veel bouw plezier van al weer een mooi project!!!
    grtjes John
    -------------

varend schip: löschkreuzer weser
    tri stars sailingboot :p

schip in aan bouw: zee/visarend :eek:

Standaard

Bedankt john

Hallo allemaal ik heb de dekken er in gezet om het voordek te vormen moest ik het twee kanten op buigen dit is niet makkelijk maar goed te doen ik heb het eerst nat gemaakten vervolgens met de voorkant over een balkje van 5cm gelegd en onder het midden een stuk rond hout van 1.5cm en toen met lijmklemmen de zijkant naar beneden gedrukt en toen met een fonh droog gemaakt dit is het resultaat

Gr Ron en Antje

www.miniatuurvisserij.nl

Standaard

Ik heb de mast gemaakt het beslag moet er alleen nog op
    Om de mast te maken heb ik rond hout van 18mm doorsnee genomen om de voet van de mast te maken heb ik de onderkant vierkant ge schaaft daar heb ik eerst aan de zijkant houten latjes op gelijmd met epoxy en toen de voor en achterkant geschuurd en daarna daar ook latjes op gelijmd als hout heb ik essenhout gebruikt om dat essenhout lange vezel heeft en is mooi sterk en ligt

Laatst gewijzigd door pantani; 29-03-10 om 08:52
    Gr Ron en Antje

www.miniatuurvisserij.nl

Standaard

Zeer mooi Ron.
    Is dit een kit of enkel de romp aangekocht?
    Sorry, bovenaan staat romp gekocht.
    Hoe kom je dan aan verdere gegevens zoals een plan?
    Of is alles zelf verder ontworpen?

Erik.
    Grtz Erik.
    Bezig aan een treintafel en hier en daar de diepvriezer uitladen.

Standaard

hallo erik
    het is enkel een kale romp de rest moet je zelf ontwerpen
    er zit wel een cd bij met foto's en een verhaal hoe zij de s***sje gebouwt hebben, een s***sje heeft een paar richtlijnen waar je je aan moet houden als je een s***sje bouwt daardoor zijn er veel verschilen tussen de s***sjes en moet je zelf eigenlijk naar het s***sje toe om maten op te nemen
    Gr Ron en Antje

www.miniatuurvisserij.nl

Standaard

ziet er goed uit ron en essenhout zou ook mijn voorkeur hebben.

ligt de mast achteraan gewoon op de romp of komt hij daar ook in een soort van opvang V stuk ? het is mooielijk uit te maken op de foto

Pagina 1 van 12 1234511 ... LaatsteLaatste

Soortgelijke discussies

1. Bemanning skūtsje 1:14 [DONE]
    By mijn-kotter in forum Volledige figuren
    Reacties: 47
    Laatste bericht: 25-01-10, 01:23
  2. Friese Tjalk/ s***sje
    By mijn-kotter in forum Houten Schepen
    Reacties: 27
    Laatste bericht: 13-11-09, 21:23
  3. Varend - Sk-utsje
    By mijn-kotter in forum Afgewerkte projecten zonder bouwverslag