Hoofdsponsor

1/35 Zis 44 - Ambulance (Ukraine)

Status
Niet open voor verdere reacties.
P

PeterC

Guest
Hallo allemaal,

Dit wordt mijn vuurdoop!
Het betreft een modelletje op 1/35° van (een voor mij onbekend merk Ukraine. Het is een Zis-44 ambulance.

Het modelletje werd enkele maanden geleden gemaakt, maar ik had tijdens de bouw geen camera in de buurt zodat ik er geen bouwverslag van kan maken:$.

De bouwdoos:
_IMG_2598.jpg

Het uitgebreide plan:
_IMG_2600.jpg

linker- vooraanzicht:
_IMG_2587.jpg

linker zijzicht:
_IMG_2589.jpg

Bovenaanzicht:
_IMG_2592.jpg

Reacties?:ohmy: Graag!

Groetjes,
Peter
 
vuurdoop:huh:amai, zeer geslaagd in elk geval. een bijzonder model allesinds, nooit gezien? knap werk;)
 
Welkom, welkom aan alweer een krak.
Wat een vuurdoop zeg.
Pracht werkje.

Erik.
 
Zeer mooi wagentje ;)

Kan je soms eens wat meer vertellen over de bouw?
Zoals de fitting van de onderdelen, de details, eventuele aanpassingen,...
Misschien kan je ons vertellen wat niet op foto staat ;)

En wat ik graag zou willen weten, is de binnenkant gedetailleerd? of zou dit eventueel scratchwerk worden??

Grtz,
Beyond
 
Een bouwverslagje:

De doos werd aangeschaft op Intermodelbau 19xx in Dortmund en heeft (zoals nog veel) een tijdje in mijn kast gelegen.
De kit werd standaard gebouwd, recht uit de bouwdoos. Ik heb mij niet de moeite genomen om referenciemateriaal op te zoeken om details te verwezelijken (ik ben niet altijd purist). De kit ging vrij vlot samen (62 stukjes), veel gevijl en geschuur om de (verschrikkelijke) gietnaden de verwijderen. Stukjes van minimum 1 mm dikte samenkleven was geen enkel probleem. Het voertuig werd opgebouwd als chassis, cabine en (nog te openen) ambulance gedeelte. De ruiten werden in de ruwbouw nog niet gemonteerd.

In het ambulance gedeelte van de wagen is geen interieur voorzien. De binnenkant is vrij donker afgewerkt zoadat er bijna geen 'inkijk' is. De cabine is vrij rudemtair ingericht.

Het gehele model werd gespoten in Humbrol 150 (een 'soort' Russisch groen). Preshading werd niet toegepast (zal voor één van de volgende keren worden). Nadat het geheel enkele dagen had uitgedroogd, werden de plaatsen voor de decals met een polyurethaan glanslak in de vernis gezet. De decals werden aangebracht met micro sol en set. Na het drogen van de decals werd een laag matte acrylvernis aangebracht.

Na het drogen werd een filter van Humbrol 93 (zandkleur) en 150 (soort Russisch groen) aangebracht op de vlakke delen. Daarna enkele (dunne) washings van raw umber (olieverf) met Humbrol 33 (zwart).

Het chassis onderging enkele vrij donkere washings (met meer verf dan een 'normale' washing).

Na de washings volgden nog enkele drybrushings met (terug) Humbrol 150 gemengd met witte olieverf.

De banden werden enkel een beetje gedrybrushed met een zandkleur.

Na het schilderwerk werden de ruitjes geplaatst. Ik heb deze niet bewerkt.
Van verweerpoeders (pastelkrijtjes) ben ik afgebleven op dit model.

Zo, dat was mijn verslagje. Verdere vragen? Shoot! Kritiek? Graag!

Groetjes,
Peter
 
Mooi gebouwd en prachtig geschilderd:) Enige minpuntje misschien zijn de veegjes op het voorwiel en, en dit kan aan de foto liggen hoor, de kleur van het zand op de banden. Deze lijkt sterk op de chassiskleur.
 
Zeer duidelijk verslag :)

Mooi resultaat hoor (maar dat had ik al gezegd)

Jammer van het interieur van de ziekenboeg, zou een mooi resultaat teweeg brengen...

Grtz,
Beyond
 
Mooi gebouwd en prachtig geschilderd:) Enige minpuntje misschien zijn de veegjes op het voorwiel en, en dit kan aan de foto liggen hoor, de kleur van het zand op de banden. Deze lijkt sterk op de chassiskleur.

Je hebt gelijk: op de linker voorband is een (vergeten?) groene veeg te zien en inderdaad de zandkleur op de banden lijkt teveel op het groen en het ligt niet aan de foto :$.
 
Voor je vuurdoop zeer mooi gebouwd , geschilderd en verweerd. Applaus

Juist de banden zijn inderdaad iets minder.
Een kleine tip als banden vervuilen zit het vuil in de groeven
en is het loopvlak properder door het rijden.
Anders chapeau
 
Helemaal niet slecht voor een vuurdoop.
Zou zo voorstellen dat je je model maar komt tonen op de tafels van dit forum op de AC09 in het VTI te Deinze op 14/11/09.
En niet zeggen dat het ver van Uw deur is hé ...:D
 
Erwin,
Ik kom zeker eens langs op 14/11 (zeker om eens bij te praten met jou en Swaken, lang geleden trouwens dat we elkaar gezien hebben), maar om iets mee te brengen ben ik veel te bescheiden... en trouwens ik kan niet lang aanwezig zijn want ik moet die (late) namiddag nog gaan werken!
 
.........., maar om iets mee te brengen ben ik veel te bescheiden...

Bescheiden hoef je niet te zijn, het is een mooi model, en deftig afgewerkt....

....en trouwens ik kan niet lang aanwezig zijn want ik moet die (late) namiddag nog gaan werken!

Lang hoeft het niet te zijn om het eens te bekijken hoor ;)

Breng het gerust mee, al is het maar een half uurtje...

Grtz,
Beyond
 
:O.........Ja wat zeg je !!! als dat geen tof karretje is zeg , prachtig.
En terwijl ik je hier nu toch heb, van mij ook een welkom é ;)
 
Leuk model en netjes gebouwd en verweerd.
Ik hou wel van deze minder gewaardeerde modellen.
Ik hoop dit jaar of anders volgend jaar het militaire hoekje te bezoeken met een speciaal Russisch modelletje ;)

Ron
 
Het ziet er absoluut niet verkeerd uit, de banden, ok de collega's-bouwers hebben een punt maar dat is eventueel nog op te lossen zou ik denken. Het model spreekt mij erg aan, die kom je niet veel tegen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan