Hoofdsponsor

1/48 F-16 Wild Weasel [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.

pantani

Well-known member
Registered
Lid geworden
3 dec 2007
Berichten
3.289
1:48 F-16 Wild weasel word een tussendoortje.
Dit een level 3 kit maar is er ook aan te zien, er zitten echter bitter weinig onderdelen bij deze kit, maat is goed om men spuitkunsten terug bij te schaven.
Hier dan enkele foto's van de inhoud en de start van dit project.


1_IMG_4050.jpg 1_IMG_4050.jpg


1_IMG_4051.jpg


1_IMG_4052.jpg

1_IMG_4053.jpg

1_IMG_4054.jpg

1_IMG_4055.jpg

1_IMG_4056.jpg



1_IMG_4057.jpg

1_IMG_4051.jpg

Ook wel wat gietresten die op deze kit plaats vinden.
1_IMG_4057.jpg

Zal dus lekker kunnen schuren, al maakt dit het klussen des te aangenamer, als alles onmiddellijk past zonder te schuren en dergelijke heb je er minder plezier aan vind ik dan he ^^
1_IMG_4056.jpg
Nu maar hopen dan onze goeie vriend Scotty snel aan de verf kan geraken of ik zit terug klem :D

Tot zover deze intro
 
Laatst bewerkt:
Dirk, check even mijn post in het Testor's topic! Er zitten blijkbaar chemische producten in hun verven waardoor deze niet geïmporteerd mogen worden binnen de EU!

Het product in kwestie heet tolueen of beter methylbenzeen (C6H5CH3), ge wilt niet weten hoe "goed" dit voor de gezondheid is ;)

Grtz

Ps ben blij dat de vliegtuigmicrobe je heeft aangestoken!
 
Laatst bewerkt:
Heb ik gedaan :D
En ja hoor, ik bouw graag vliegtuigjes, heb er dan ook nog een paar liggen om te maken waaronder nog een Phantom en een Spitfire, maar voor deze wacht ik tot de F-16 af is, en zo heb ik terug wat meer airbrush en verf ervaring op gedaan :)
 
vliegtuigen, het enige waar ik me nog nooit aan gewaagd heb:8veel plezier en succes met de bouw;)
 
Veel succes met deze :) Daar bij Revell hebben ze precies wel de gewoonte om sinkholes op de meest leuke plaatsen achter te laten :dry: Was bij mijn f-22 kit ook al zo :@
 
Veel succes met deze :) Daar bij Revell hebben ze precies wel de gewoonte om sinkholes op de meest leuke plaatsen achter te laten :dry: Was bij mijn f-22 kit ook al zo :@

Ja he, op de deuren zit het er vol van, dus dat word plamuren en schuren.
En bedankt voor de reactie's mensen
 
update 1-11-2009

Een klein beetje verder gedaan, heb de stoel samen gelijmd en de joystick gelijmd op zijn plaats, en heb de romp van het vliegtuig genomen om deze mooi op te schuren daar er veel gietresten aanwezig zijn.

1_IMG_4075.jpg
 
Succes met deze kit!
Heel benieuwd hoe deze er uit komt te zien :D

Grtz
 
Bedankt hoor, ik ben eigenlijk ook wel benieuwd, het is een zeer eenvoudige kit hoor, maar ik zal er toch iets moois proberen van te maken.
Hier volgt een update.

Zoals je kunt zien zie je de stoel liggen die al eens de primer heeft ontdekt net zoals het instrumenten paneel die de na de lak de decals mag verwachten.
Ook de uitlaat zie daar staan waar je alle flappen er zelf moet op lijmen.De fuel tank zie je daar ook liggen waar nog wat plamuur en schuurwerk aan is.
1_IMG_4097.jpg
1_IMG_4097.jpg

1_IMG_4098.jpg 1_IMG_4098.jpg

1_IMG_4099.jpg
1_IMG_4099.jpg


Hier dan een foto met de onderdelen klaar voor plamuur werk.

1_IMG_4100.jpg 1_IMG_4100.jpg

En dan tenslotte de geschuurde onderdelen in de verf afdeling al voor een eerste keer de primer ontvangen.
Dan morgen nog eens checken op eventuele verbeteringen en dan misschien nog een 2de primer beurt, hier heb ik grijze primer van Tamiya gebruikt, is eens om te kijken al dit beter werkt op plastic dan die van de Action, niet dat ik van de primer van Action mis tevreden ben dat niet, maar ik heb ze staan dus eens uittesten.



En to zo ver deze update.
 
Laatst bewerkt:
Hey Dirk,

De primer van Tamiya, bedoel je daarmee een spuitbus? Want je kan ook héél makkelijk een primerlaag spuiten met gewone AB verf. Gewoon wat druk toevoegen en minder verf gebruiken en je legt een mooie basislaag, althans bij mij was dat toch goed gelukt op die manier. Zo kon ik ook de oneffenheden waarnemen zonder gebruik te maken van spuitbusverf. Ik gebruik hiervoor light ghost grey (Tamiya refentie AS-26 of Gunze's FS36375)!

Kleine opmerking (maar zoals je weet is dit altijd constructief bedoeld), maar ik zou in het vervolg de tailsectie al op de romp bevestigen en van daaruit beginnen met schilderen ( het landingsgestel en details voeg je erna toe).

Groetjes en ik blijf volgen!
 
Dirk aan de vliegtuigen ! En ik maar denken dat hij een botenman is !!!
Veel succes met deze, ziet er degelijk uit op't eerste zicht.
 
Hehe, bedankt mannen.
Boseau, die staart zal ik er ook opzetten zodra ik begin met alles in elkaar te lijm, maar ik vind het makkelijker om alles eerst appart te primen en bij te werken en dan eerst de stoel er in lijmen, daarna de 2 romphelften regen elkaar en kan ik dan nog makkelijk op zijn rug leggen omdat de Tail er nog niet opzit ;)
Als ik dan aan de onderkant bijna klaar ben, dan pas zou ik tail er op lijmen en zo alles spuiten.
Dus ik zal geen verf aanbrengen zonder dat de gehele romp van mijn vliegtuig klaar is om het kort samen te vatten.

De primer die ik gebruikte is inderdaad de spuitbus van Tamiya.

Dus in feite kun je gewone verf, vb Vallejo 866 gebruiken om een primer laag te leggen, dit moet niet specifiek primer verf zijn, of zie ik dit mis, ik dacht dat primer een speciale verf was?????
 
ik dacht dat primer een speciale verf was?????

Dit dacht ik nu ook.
Ik was van mening dat primer van een andere samenstelling was, om zo de hechting tussen de eigenlijke materiaal en de verflagen optimaal te maken.
 
update 06-11-2009

De schietstoel heb ik in de lak gezet, testors 4700 en ook al de zetel in een donker groene kleur.
Ik hoop dat je de kleuren een beetje kunt zien.
1_IMG_4106.jpg
1_IMG_4106.jpg
Dan hier een foto terug van de stoel en de banden van het landingshestel, wat een mooi verf he, ik kan er maar niet over zwijgen, ik zal zoals Dominiek mij al vroeg, een procentje moeten vragen aan de leverancier van Testors omdat ik zoveel reclame maak van deze lekkere verf.
1_IMG_4107.jpg

Tot zover deze update
 
Laatst bewerkt:

En dan een foto van hoe de stoel er nu uitziet, staat er los in moet nog verder schilderen aan de riemen en dergelijke.
De Decals heb ik er al op geplaatst met set en sol.

1_IMG_4117.jpg


1_IMG_4117.jpg





 
Laatst bewerkt:
ziet er mooi uit dirk, al ken ik niets van vliegtuigen, ik zie toch als het netjes gemaakt is, knap;)
 
mooie start
zou hem een beetje verweren de pit.

Mark
 
Ik zal nog zien mark, zal kijken hoe en wat ik er van kan maken :)

update 09-11-2009

Na de nodige plamuur en schuurwerken heb ik deze onderdelen nog een primer beurt gegeven.
1_IMG_4122.jpg 1_IMG_4122.jpg
En nog een paar onderdelen samen gelijmd en de nodige plamuur aangebracht om de sinkholes te verbergen.
1_IMG_4125.jpg 1_IMG_4125.jpg

Einde update
 
Laatst bewerkt:
Mannekes mannekes mannekes, deze kit zal waarschijnlijk morgen de vuilbak van aan de binnenkant mogen zien, niets maar dan ook niets past op deze F-16, zelf de tail kun je niet behoorlijk monteren,die moet men gewoon op de romp lijmen zonder pen en gat,maar natuurlijk is alles zo krom dat dit ook niet lukt, aan geen kanten, het onderste en bovenste gedeelte van de romp is zo krom als een banaan, is bijna niets van te maken.
Dit is dus de laatste keer dat ik een Revell kit koop, allee misschien niet de laatste, maar dan zeker geen niveau 3 niet meer.
Ik heb nog een Spitfire liggen van Revell, hopelijk past deze beter.

Ik probeer er moren nog iets van te maken, lukt het niet, ja dan gaat deze de vuilbak in, of leg ik hem aan de kant om eventuele stukjes plastic te gebruiken bij andere vliegtuigen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan