Hoofdsponsor

1/48 F-16 Wild Weasel [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
oei oei,:huh: ik ken dat gevoel, laat hem desnoods een paar dagen in de doos zitten voor je hem wegdoet, en inderdaad voor stukken kan hij zeker nog dienen. ;)
 
Pantani, erg jammer dit te moeten horen.

Maar, skill 3 betekend niks qua niveau bij Revell, enkel dat er een bepaald aantal stukken in zitten. Wanneer er nog een aantal meer zouden inzitten, gaan ze gewoon spreken van skill 4.
 
Dirk,

Kan je hem niet zelf pinnen? Als je de onderkant mooi vlak krijgt boor je 2 gaatjes aan de onderkant van het tailstuk en vul je de rest op met putty, eens opgedroogd boor je daar ook 2 gaatjes in.

Dit is een fototje van mijn build, zoals je kan zien heb ik het stuk tussen de tailvin en de fuselage ertussen uit gehaald en een resin stuk in de plaats gestoken. ik heb deze gepind zoals hierboven beschreven en heb dan vervolgens een plastic putty (Vallejo) gebruikt en de boel verder opgevuld.

1_iphone_016.JPG
 
Ja dit kan waarschijnlijk wel op deze manier, maar dit zal ik dan met vele onderdelen moeten gaan doen, het is echt een beetje overdreven hoe deze kit in elkaar zit, ik zal morgen proberen duidelijke foto's te maken van de problemen die ik zie, bedankt voor de uitleg en de foto.
 
Hey Dirk,

Jammer van de pasvorm, maar dat hoort er nu eenmaal bij hé :angry:

Als ik kijk naar uw foto's, denk ik dat de staart aan de onderkant hol is, dus pinnen zal niet zo makkelijk gaan.
Wel heeft de romp - op de plaats waar de staart moet komen - een gleuf, als ge langs de binnenkant een fllink stuk plasticard door die gleuf steekt, kunt ge de staart op die manier stevig vast zetten. Wel voldoende dryfitten om te kijken of het stuk plasticard goed van lengte én dikte is.

Wat betreft de pasvorm van de romp : niet opgeven Dirk. Zet de beide romphelften eens op elkaar met wat klemmen of tape, en neem dan wat foto's. Er is vast en zeker wel een oplossing om de romp mooi op elkaar te krijgen ^^

"Wet Sellery"
 
Ho,,,, Pinnen gaat wel hoor. Maar we moeten wel weten waar we mee bezig zijn. Ik denk dat je hier toch met wat kunst en vlieg werk de boel in een goed resultaat kunt krijgen. Maar maak eens een foto van je probleem. Dan kunnen we beter meekijken.
 
Komaan Dirk, we krijgen dit wel opgelost. Je pit is al zo mooi gedaan, spuitwerk ziet er netjes uit! Dan gaan we ons toch niet laten kennen door zo'n misfit issue van Revell?

Maak even wat foto's van de onderkant van de tailsectie en de plek waar hij op de fuselage moet komen! Komt wel goed!

Success!
 
Ok, dan toch een update

Zoals op de foto te zien is heb ik de staartvleugel of tailwing er op gelijmd en dan zoals Boseau me toonde bewerkt met plamuur.
Moet wel nog beetje bijgeschuurd worden.
1_IMG_4131.jpg
1_IMG_4130.jpg

1_IMG_4131.jpg
1_IMG_4130.jpg
 
Laatst bewerkt:
heb je mooi opgelost en inderdaad jammer van de pasvorm.
Je bent aardig opweg.

Mark
 
De montage van de staart ziet er heel mooi uit Dirk ^^

Nu dit gelukt is, zal de rest ook wel in orde komen. Voor elk probleem is er een oplossing.

Groeten

"Wet Sellery"
 
Voila, terug eens begonnen met modelbouw.
Heb de staart er af gedaan, omdat ik niet echt tevreden ben van de manier waarmee hij is vast gelijmd op de romp.
Ik ben terug tewerk gegaan met pen en gat, namelijk, messing pen en gat, een gaatje geboord in de romp waar de staart moet komen.
In de staart heb ik achteraan een klein blokje hout gelijmd, en daar dan het gaat je in geboord en een stukje messing in vast gelijmd, ook vooraan een gaatje in de staart en er een stukje messing in vast gelijmd.
Deze heb ik daarnet nog op de romp gelijmd, en aan de binnenkant ook vast gelijmd met CA lijm, deze loopt nu niet meer weg.

1_IMG_6590.jpg

1_IMG_6589.jpg

Zo, ik ga nog wat verder doen, foto's volgen, mooiere deze keer :)
 
Succes met de bouw. Het is al een heel tijdje geleden, dat je nog eens aan een vliegtuig bezig was.
 
Bij het opruimen van mijn garage kwam ik een doos tegen met een F-16 in.
Dus ga ik hier met interesse blijven volgen.
Zet hem op Dirk. :)

Erik.
 
Klein beetje verder gedaan, maar momenteel op zoek naar referentie materiaal om mijn cockpit en andere delen van dit wondermooi vliegtuig een beetje bij te scrachen, allee, een kabeltje en een ditje en datje erbij doen, om het iet wat meer presence te geven.

Dus foto volgen weldra :)
 
Een klein beetje verder gedaan met de cockpit en de schietstoel, ook al de air intake klaar gemaakt om te spuiten, en de sidewinders staan ook in de primer.
De pitot heb ik vervangen door een stuk van een naald.

IMG_6599.png


IMG_6603.png

IMG_6600.png

IMG_6604.png


Hier heb ik het stuk kneedbare klei gebruik om een houder van te maken voor de saté prikkers, zo kan ik makkelijk alle kleine stukjes laten staan om te drogen.

IMG_6607.png
 
Ziet er goed uit mooi werk en begint mooi te vorderen.

Mark
 
Lijkt me een draak van een kit (opliggende panneellijnen, slechte pasvorm, veel vijl en schuurwerk) maar je weet er toch wat van te maken.
Het idee van de naald als pitot is goed gevonden al is zo'n pitot niet overal even dik.
Misschien dat je de basis kan verdikken door een stukje tape errond te draaien en te sealen met een druppel secondenlijm of iets dergelijks?
Als je het geheel straks spuit zie je er niets meer van.
Ik ben de laatste om te muggeziften over de correctheid van een model hoor maar ik denk dat het gewoon mooier zal staan in deze schaal.
 
Neen, je hebt gelijk, ik ging het met putty of zo proberen, maar met tape is het goed doenbaar, bedankt.
Deze kit is infeite een test kit voor verweren en een beetje scrach, is inderdaad een ramp van een kit, nog nooit zoiets meegemaakt, geen aanrader, maar is goed om uit te testen ;)
Ik probeer er nog iets van te maken.
 
Ik heb ook nog een 1:48 F-16 van Tamiya liggen, wat een verschil van kwaliteit zeg, ik kan bijna niet wachten om er aan te beginnen, ik ben een beetje gebeten van het vliegtuig bouwen momenteel, ik amuseer me echt kostelijk in die plastic wereld hehe
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan