Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
1/48 F-16 Wild Weasel [DONE]
Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 53

Discussie: F-16 Wild Weasel [DONE]

Standaard F-16 Wild Weasel [DONE]

1:48 F-16 Wild weasel word een tussendoortje.
    Dit een level 3 kit maar is er ook aan te zien, er zitten echter bitter weinig onderdelen bij deze kit, maat is goed om men spuitkunsten terug bij te schaven.
    Hier dan enkele foto's van de inhoud en de start van dit project.

Ook wel wat gietresten die op deze kit plaats vinden.

Zal dus lekker kunnen schuren, al maakt dit het klussen des te aangenamer, als alles onmiddellijk past zonder te schuren en dergelijke heb je er minder plezier aan vind ik dan he

Nu maar hopen dan onze goeie vriend Scotty snel aan de verf kan geraken of ik zit terug klem

Tot zover deze intro
    Laatst gewijzigd door pantani; 30-11-10 om 16:18

Boseau
    Gast

Standaard

Dirk, check even mijn post in het Testor's topic! Er zitten blijkbaar chemische producten in hun verven waardoor deze niet geïmporteerd mogen worden binnen de EU!

Het product in kwestie heet tolueen of beter methylbenzeen (C6H5CH3), ge wilt niet weten hoe "goed" dit voor de gezondheid is

Grtz

Ps ben blij dat de vliegtuigmicrobe je heeft aangestoken!
    Laatst gewijzigd door Boseau; 29-10-09 om 12:22

Standaard

Heb ik gedaan
    En ja hoor, ik bouw graag vliegtuigjes, heb er dan ook nog een paar liggen om te maken waaronder nog een Phantom en een Spitfire, maar voor deze wacht ik tot de F-16 af is, en zo heb ik terug wat meer airbrush en verf ervaring op gedaan

kurt
    Gast

Standaard

vliegtuigen, het enige waar ik me nog nooit aan gewaagd hebveel plezier en succes met de bouw

liftmaster
    Gast

Standaard

Veel succes met het project!

Standaard

Veel succes met deze Daar bij Revell hebben ze precies wel de gewoonte om sinkholes op de meest leuke plaatsen achter te laten Was bij mijn f-22 kit ook al zo

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tomas Bekijk bericht
    Veel succes met deze Daar bij Revell hebben ze precies wel de gewoonte om sinkholes op de meest leuke plaatsen achter te laten Was bij mijn f-22 kit ook al zo
    Ja he, op de deuren zit het er vol van, dus dat word plamuren en schuren.
    En bedankt voor de reactie's mensen

Standaard

update 1-11-2009

Een klein beetje verder gedaan, heb de stoel samen gelijmd en de joystick gelijmd op zijn plaats, en heb de romp van het vliegtuig genomen om deze mooi op te schuren daar er veel gietresten aanwezig zijn.

merlijn432
    Gast

Standaard

Succes met deze kit!
    Heel benieuwd hoe deze er uit komt te zien

Grtz

Standaard

Bedankt hoor, ik ben eigenlijk ook wel benieuwd, het is een zeer eenvoudige kit hoor, maar ik zal er toch iets moois proberen van te maken.
    Hier volgt een update.

Zoals je kunt zien zie je de stoel liggen die al eens de primer heeft ontdekt net zoals het instrumenten paneel die de na de lak de decals mag verwachten.
    Ook de uitlaat zie daar staan waar je alle flappen er zelf moet op lijmen.De fuel tank zie je daar ook liggen waar nog wat plamuur en schuurwerk aan is.

Hier dan een foto met de onderdelen klaar voor plamuur werk.

En dan tenslotte de geschuurde onderdelen in de verf afdeling al voor een eerste keer de primer ontvangen.
    Dan morgen nog eens checken op eventuele verbeteringen en dan misschien nog een 2de primer beurt, hier heb ik grijze primer van Tamiya gebruikt, is eens om te kijken al dit beter werkt op plastic dan die van de Action, niet dat ik van de primer van Action mis tevreden ben dat niet, maar ik heb ze staan dus eens uittesten.

En to zo ver deze update.
    Laatst gewijzigd door pantani; 27-02-10 om 01:14

Boseau
    Gast

Standaard

Hey Dirk,

De primer van Tamiya, bedoel je daarmee een spuitbus? Want je kan ook héél makkelijk een primerlaag spuiten met gewone AB verf. Gewoon wat druk toevoegen en minder verf gebruiken en je legt een mooie basislaag, althans bij mij was dat toch goed gelukt op die manier. Zo kon ik ook de oneffenheden waarnemen zonder gebruik te maken van spuitbusverf. Ik gebruik hiervoor light ghost grey (Tamiya refentie AS-26 of Gunze's FS36375)!

Kleine opmerking (maar zoals je weet is dit altijd constructief bedoeld), maar ik zou in het vervolg de tailsectie al op de romp bevestigen en van daaruit beginnen met schilderen ( het landingsgestel en details voeg je erna toe).

Groetjes en ik blijf volgen!

Bijna Goddelijke forum Lid GUnit's schermafbeelding

Standaard

Dirk aan de vliegtuigen ! En ik maar denken dat hij een botenman is !!!
    Veel succes met deze, ziet er degelijk uit op't eerste zicht.

Standaard

Hehe, bedankt mannen.
    Boseau, die staart zal ik er ook opzetten zodra ik begin met alles in elkaar te lijm, maar ik vind het makkelijker om alles eerst appart te primen en bij te werken en dan eerst de stoel er in lijmen, daarna de 2 romphelften regen elkaar en kan ik dan nog makkelijk op zijn rug leggen omdat de Tail er nog niet opzit
    Als ik dan aan de onderkant bijna klaar ben, dan pas zou ik tail er op lijmen en zo alles spuiten.
    Dus ik zal geen verf aanbrengen zonder dat de gehele romp van mijn vliegtuig klaar is om het kort samen te vatten.

De primer die ik gebruikte is inderdaad de spuitbus van Tamiya.

Dus in feite kun je gewone verf, vb Vallejo 866 gebruiken om een primer laag te leggen, dit moet niet specifiek primer verf zijn, of zie ik dit mis, ik dacht dat primer een speciale verf was?????

Banned

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pantani Bekijk bericht
    ik dacht dat primer een speciale verf was?????
    Dit dacht ik nu ook.
    Ik was van mening dat primer van een andere samenstelling was, om zo de hechting tussen de eigenlijke materiaal en de verflagen optimaal te maken.

Standaard

update 06-11-2009

De schietstoel heb ik in de lak gezet, testors 4700 en ook al de zetel in een donker groene kleur.
    Ik hoop dat je de kleuren een beetje kunt zien.

Dan hier een foto terug van de stoel en de banden van het landingshestel, wat een mooi verf he, ik kan er maar niet over zwijgen, ik zal zoals Dominiek mij al vroeg, een procentje moeten vragen aan de leverancier van Testors omdat ik zoveel reclame maak van deze lekkere verf.

Tot zover deze update
    Laatst gewijzigd door pantani; 27-02-10 om 01:16

Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste

Soortgelijke discussies

1. schaal 1/48 - F-4G Phantom II 'Wild Weasel' [DONE]
    By Droop in forum Militaire vliegtuigen / Helikopters
    Reacties: 52
    Laatste bericht: 03-07-08, 20:34
  2. schaal 1/48 - Phantom F-4G Wild Weasel
    By Droop in forum Afgewerkt project militaire vliegtuigen / Helikopters
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 17-05-08, 23:00