Hoofdsponsor

1/35 1/35 conversie/sculpt Duitser Normandië. [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Fotoloze update :

Na wat experimenteren heb ik een methode gevonden om kleine, fijne gespen te maken uit loodfolie van wijnflescapsules. Alles wordt nu op deze wijze gedetailleerd. Een en ander werd dus reeds vervangen.

Ik heb mezelf weliswaar extra werk op de hals gehaald maar het vertaalt zich wel in fijnere detaillering van het figuurtje.

De steelgranaat links heb ik weggehaald en aan de rechterbretel heb ik een andere gehangen, compleet met een piepklein gespje.
Ja, soms moet een mens ook eens content zijn !
 
De linkermouw zit er op en ik ben erg tevreden want met wat voorbeelden binnen handbereik waren de plooien vrij snel in orde.


Als ik nu toch eens een camera had, doeme toch...morgen toch es dat Iers pintje in huis halen !
 
Hoej Guy toch!

toch, de wijze waarop je het beschrijft zegt me net zoveel als een plaatje :)

die camera's zijn toch niet meer zo duur...
 
Inderdaad Rene, ik weet het, de camera's zijn niet zo duur, maar op twee jaar tijd heb ik er evenveel versleten ! Nu overweegt de dame om ineens een serieus toestel aan te schaffen.

Vandaag heb ik de plooien van de linkermouw nog wat bijgewerkt. Gewoon enkele scherpere ertussen om wat meer tekening te krijgen...

De helm werd voorzien van een Milliput canvas cover.
Om het product zo dun als alufolie te krijgen heb ik met babytalkpoeder aan vingers en werkblad gewerkt.
Door een platgemaakt stukje te blijven wrijven over de gladde ondergrond verkreeg ik een quasi doorzichtig vliesje Milliput dat zich met wat concentratie goed liet modelleren.
Ik heb de cover in aparte lapjes canvas verdeeld op de helm om de idee van verschillende stukken aaneengestikte stof te bekomen.
Eerst bracht ik een te groot stuk aan op de helm en daarna sneed ik voorzichtig met een scalpel langs de lijn die ik nodig had. Euh, daarvoor moest ik wel eventjes 'trainen' !

Morgen begint het puntjes op de i gebeuren en dan kan ik met het volgende project aan de slag, ofwel :
* een tweede figuurtje welk ik nodig heb voor "Chiens Méchants !",
* het tweede huis afwerken (met het Mariabeeldje),
* een 11CV Traction Avant Citroën voor mijn "Wilkommen !" diorama.

Keuzes keuzes...
 
Altijd welkom he maat, de bierpul staat gereed ! Ditmaal niet met slappen thee !
Maar ik zou graag foto's willen plaatsen van de afgewerkte figuur als het eenmaal af is. Ik schat zo binnen een weekje...
 
Alle gespen en haken zitten erop en ik ben weer wat wijzer geworden mbt. dergelijke details : deze kan je best gewoon uit loodfolie snijden.

De knopen op zakken en drinkbus nog, een koker overweeg ik nog om op de rug te hangen, maar dan is het absoluut klaar is Kees !

Binnenkort roep ik Erik to the rescue voor het betere camerawerk.
 
Laatst bewerkt:
Och de naam speelt gene rol, het is belangrijker beste Erik dat de knopen op de zakken staan, de drinkbus gedetailleerd werd, de rechtse schouderpartij bij de smock nog met een millimetertje werd bijgewerkt, de kraagspiegels erop genaaid werden.

Resten dus nog, de koker op de rug of daar ergens, misschien een gasmaskerbus (maar hij hangt al zo vol ???) en tja, als ik nu nog enen verrekijker had he, dat zou mooi geweest zijn.
 
Oh Guy,
je brengt me op het zinderende idee om een fijne contest te organiseren.

Het is belangrijk dat hierbij GEEN foto's gezien worden, slechts fantasierijk commentaar over het proces en op de einddatum worden dan pas de plaatjes geshowed.

ach, het zoveelste voorbeeld van;

'in je beperking zit de veelzijdigheid'

René
 
Oh Guy,
je brengt me op het zinderende idee om een fijne contest te organiseren.

Het is belangrijk dat hierbij GEEN foto's gezien worden, slechts fantasierijk commentaar over het proces en op de einddatum worden dan pas de plaatjes geshowed.

ach, het zoveelste voorbeeld van;

'in je beperking zit de veelzijdigheid'

René

LOL ! Stel je voor, het zou nog plezant zijn ook !
 
Ja, maar dan zou het niet mogen beperkt worden tot WWII, of echte realiteit.
(Dany, wiens fatasie plotseling in actie schiet)
 
kijk kijk...^^

Zeker, alle categoriën moeten zo afgetast kunnen worden!

vb.

René's journaal 031209 - vignet 'Killing zone'

'me vanavond slechts gebogen over een uitgedroogde bloedstraal vanuit de mondhoek over de verfrommelde kraag op het epaulet van een bevroren lijk ener Duitser.
Zoals ik in het journaal van 021209 aangaf worstelde ik nog even met de vraag of ik zijn wit aangevroren helm ook zou voorzien van een gaatje. Het probleem waar ik hierbij tegenaan liep was of ik de kogel van achter of van voren de helm had willen laten verlaten.
Gek genoeg gaf het straaltje bloed me nog de meeste problemen. Welke kleur, en hoe ziet zoiets eruit bij -30 graden?

Ik hield het bij een roodbruin grillig streepje waar je het verwacht maar toch uitgemond in een duidelijk plasje ter hoogte van zijn kin.

gelukkig stopt deze kwelling eerdaags, dan kan ik U allen verlossen en de eindfoto laten zien.

zoiets...

ik vind het leuk, nu al! :8
 
Daarover moeten we het later zeker nog eens hebben !

Nu ontopic.

Er resten nog een paar zaken, een allerlaatste toevoeging, wat verfijnen/opkuisen, de linkermouw nog wat 'tunen', de rubans om takken in te steken (da's verdorie gene katte*** !)...

Voor het overige ben ik tevreden met het voorlopige resultaat.

BILD0045.jpg

Snel een nieuwe update van de afgewerkte en geprimede figuur.
 
zou ik ook zijn, Guy.

wat mooi.

zelf heb ik de rubans weggelaten.

is nog goed gelukt met de helm?
 
Hoi Rene, dat is geen schande, die rubans werden zelfs door Taesung H. weggelaten bij zijn 'getarnjackte' Duitsers !

De helm, dat heb ik in orde gekregen met heel dunne doorzichtige lapjes Milliput, telkens een stukje aanbrengen en vervolgens de couture uitsnijden op de helm zelf, tot ie compleet is. Ik wilde voornamelijk de scherpe rand van die helm weg, een beetje uitgezakte stof achteraan vond ik wel wat hebben.
 
ik reken mezelf ook tot de 'luie Aziaten' ( heb Indisch bloedt) :)

lach niet Guy, maar heb misschien een handzaam tipje sinds ik vermoed dat je hier toch wel mee doorgaat...

..ken je de oude passerdoos nog waar een opzetstuk in zat om lijnen met de passer te trekken? Het is een trekpen en hij lijkt nog het meest op een pincet.
De grap is dat je de dikte van de lijn kan afstellen met een moertje.

maar je zou hem zomaar kunnen benutten om twee lijnen perfect parallel te krijgen :dry:

groeten,

René
 
Dat is een goeie tip Rene, die ga ik zeker eens uittesten.

Ik hoop tegen het eind van de week het figuurtje in de primer te kunnen zetten.
 
ik heb maar twee dingen te zeggen:

- respect voor je geduld, het zou een leuke investering zijn voor de oude dag.
Stel je toch voor,...Ginneken©products :O

- en ik hou mijn hart vast als je eens 1/16 gaat.
Dat méen ik, respect voor je details.
Mocht je iets nodig hebben hoor ik het graag.

René
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan