Hoofdsponsor

1/35 1/35 conversie/sculpt Duitser Normandië. [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Jo modelbouwfanatici,

Franzke z'n broek zal niet meer afzakken, de bretellekes zijn bijna een feit. Aan elke bretel vooraan moet ik nog wel een lederen riempje toevoegen (bedoeld voor extra uitrusting, meestal munitietassen, maar dit ga ik niet doen). Morgen zijn deze klaar.

Een ganse dag vrij en kunnen doorwerken heeft zo z'n charmes, goede concentratie, en heb kans gezien om enkele gespjes uit Milliput te maken. Op de rugzijde heb ik twee oogjes voorzien uit PE want ik had er nog erg fijne voorhanden.

De helm bekleden met een camouflagecover uit Milliput staat daarna op het programma. Ik heb daarvoor wederom een heel gedetailleerde foto gevonden.

De Y-straps om jullie een idee te geven :

Y-StrapR.jpg

Tot later !
 
Laatst bewerkt:
Hey GUnit ik wacht vol ongeduld op
de volgende foto's van friederich zijn bretellen. :D
Het ziet er tot nu toe heel knap uit.
Ge gaat hem zeker naast een figuurtje van
Alpine mogen zetten. ;)
 
Ja jongens, gisteren begaf mijn werklamp het, vandaag was het de beurt aan mijn cameraatje. Ik kan geen foto's meer maken van mijn lopende projecten, knudde dus !!!

Spring donderdag wel eens binnen om foto's te trekken.
Ge gaat ons niet in spanning houden zene.

Erik.
 
nog bedankt voor de foto van het tuigje, Guy.

zo komen we er!!

groeten,

René
 
Djs, bedankt voor dat compliment, maar toch...

Erik, altijd welkom he, en ik ben blij dat je reporter van dienst bent geweest, zodat ik hier weer de reacties kan afwachten straks als je foto's geplaatst hebt. Dikke mercikes he maat !

Excerco, nee, geen bier, maar een slappe thee heb ik hem wel kunnen verkopen !

Rene, graag gedaan vriend, ik wist dat je er iets aan zou hebben. Vandaar ook de foto's van de rest van de uitrustingsstukken.

In afwachting van de foto's :

Wat moet ik nu nog doen :
* de zeer geschikte Dragon-arm nog wat bijwerken, completeren,
* de andere, gesculpteerde arm helemaal uitwerken,
* een linkerhand plaatsen met het waarschuwingsbord "Chiens méchants !",
* een camo doek over de helm prullen met héél dun Milliput,
* de bretellen, drinkbus, jas etc. verder voorzien van de breekbare details,
* een pistoolholster toevoegen,
* dingen die ik nu vergeet waarschijnlijk...
 
Ben zo eens op het onverwachte binnengevallen bij GUnit en had dan nog toevallig mijn fototoestel bij.
Van de gelegenheid gebruik gemaakt om Friedrich eens te laten poseren.
Zo loopt hij er momenteel bij.

PB191112.jpg

PB191113.jpg

PB191114.jpg

PB191115.jpg

PB191116.jpg

PB191117.jpg

PB191118.jpg

PB191119.jpg

PB191120.jpg

PB191121.jpg

Ok. Zijn bottinnen moeten nog gepoest worden, maar voor de rest is Friedrich wel tevreden over de vorderingen.

Grtz Erik.
 
Dat ziet er goed uit, jammer dat hij zo een raar armstompje heeft ;)
En hij heeft er precies plezier mee :laugh:

Nee echt, dit is een schoon figuurtje, maar zie ik daar nog een beetje flash aan de rechter wijsvinger?

Grtz,
Beyond
 
Beyond, ja he, dat armstompje, als dat niet cool is ? Zo bouw ik een ledemaat op want de eigenlijke afwerking heeft dan goeie grip op de ruwe Milliput.

Ik had het ook net gezien, de wijsvinger lijkt inderdaad nog een flashrandje te hebben, heel straf want ik heb daar stevig op zitten 'scheren' met mijn scalpel !!!

Daarom zijn foto's zo belangrijk, je ziet dan dingen die je niet zomaar kan zien tijdens het werken.

Ook op de rugzijde heb ik een onvolmaaktheid ontdekt bij het lederen riempje rond de bretel. Hier moet ik nog eens met het scalpel passeren om het een tikje smaller te maken, dit kan ik meteen doen als ik de laatste details zal opbrengen (hier moet nog een gespje komen).

Aan Erik, bedankt voor de foto's he !!!
 
En toen kreeg ik in de gaten dat Rene z'n figuur al Friedrich heet, dus heb ik hier maar een Franzke van gemaakt.
 
haha :D

Guy,
je had hem best Friedrich mogen noemen hoor.
Als we zo doorgaan zijn al de Duitse mannennamen vergeven.

Wederom mooie vorderingen.
Zelf maakte ik ook ringetjes.
Goedkoop ijzerdraad om iets taps toelopend gewikkeld, doorgeknipt en met platte tang geplet.
De gespjes maakte ik mbv een pincet die de hoeken afbakende, trok de draad in vier hoekjes en plette met de platte tang. De lelijkste kant camoufleren, er valt toch meestal een helft leder over.
maar op deze schaal van jou is dat een crime.

de putty dun houden als doekje op de helm is lastig.
Je trekt het weg en teveel maakt te dik.
optie is oud helmpje afvijlen en bijvullen dikker met putty, óf de helm voorbewerken met iets waar de putty goed op pakt, lijm of zo.
Maar de groene putty is net iets te dik ,denk ik he.
Kreeg bij een figuur van me zo'n dikke helm dat het meteen een jonger soldaat leek.

good luck beste Guy.

René
 
Dank je voor de mooie link Rene, ik kan deze perfect gebruiken om mijn figuur z'n bretellen nog bij te werken, zeg maar gerust corrigeren ! Maar ik zit er niet mee hoor, het moét gewoon kloppen !

Tx again mate !
 
ik kén het Guy.

nu suggesteerde iemand laatst dat de Zeltbahn mede gedragen wordt door zo'n extra A-frame.

pfffff, nog meer riempjes...


( mooie knutselruimte heb je trouwens..heb nét mijn grote vitrine weer teruggeplaatst in de woonkamer)
 
De Zeltbahn werd op verschillende manieren gedragen. De A-frame is daarvan een mogelijkheid.
 
...pfffff, nog meer riempjes...

Tja , SM-SSers .......

Guy jongen, ik ben hier een week niet op het forum geweest en zie dat je goed aan het vorderen bent.
Trouwens vandaag ook voor het eerst met milliput gewerkt om een stukje straat te maken en het viel best mee moet ik zeggen ,had het moeilijker verwacht.
 
Hey Famo, ik heb niet stilgezeten, maar toch had ik graag meer vorderingen gemaakt. Een pijnlijke schouder/elleboog/pols/vingers beslisten er anders over.
Maar het is wel erg leerzaam om te doen, je leert op die manier erg veel van de uitrustingen en hoe ze gedragen werden.

Nu dacht ik (zie laatste berichtjes van mijn kant) dat ik een fout had gemaakt mbt. de verzekering van de Y-straps vooraan bij de riem van het figuurtje. Ik was van plan om dit al helemaal te gaan wijzigen, tot ik foto's zag van maar liefst 4 manieren ! Wat ik gedaan heb, is dus juist en ik hoef niks te veranderen, gelukkig !

1) de haak van de Y-strap zit in het oog van de kogeltas, die op zijn beurt vastzit op de riem,

2) de haak van de Y-strap zit in een oog dat aan de riem zélf vastzit,

3) de haak van de Y-strap wordt onder de riem gehaakt, zonder ogen,

4)de haak van de Y-strap wordt vastgemaakt aan het oog van de dunnere riem van de bretel zelf, er ontstaat een lus waar de riem doorheen gestoken wordt.

Ik heb de derde manier gebruikt, deze lijkt tamelijk veel te zien op foto's en is het minst omslachtig denk ik.

Het zijn deze zaken die ik zo enorm belangrijk vindt om tot historisch correcte resultaten te komen, dit is echt het halve werk.
 
Guy, doe voor goed é man want anders zullen banbliksems u van het forum doen verdwijnen en zal er in Noord -Antwerpen alleen nog geween en tandengeknars zijn. Ge zult gebrandmerkt worden en tot het einde van uw dagen bespot worden.:O
Allez ,ik ben aan het liegen Guy. Het zal niet in Noord-Antwerpen zijn maar tot ver over de landsgrenzen :))
 
Guy, doe voor goed é man want anders zullen banbliksems u van het forum doen verdwijnen en zal er in Noord -Antwerpen alleen nog geween en tandengeknars zijn. Ge zult gebrandmerkt worden en tot het einde van uw dagen bespot worden.:O
Allez ,ik ben aan het liegen Guy. Het zal niet in Noord-Antwerpen zijn maar tot ver over de landsgrenzen :))

:ohmy: NOOOOOOOOOOOO !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan