Hoofdsponsor

1/35 1/35 conversie/sculpt Duitser Normandië. [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dank u vriendeke, ik kom er wel, maar toch heb ik een steek laten vallen bij de behandeling van mijn figuurtje tijdens het sculpteren.
Er is wat minuscuul residu op en tussen de details van de schoenen gaan zitten, heb al 90 % kunnen wegpoetsen maar toch ga ik hem vanaf nu in een stukje tape draaien.
Als ik nu niet àlles weg zou krijgen is dit niet echt een probleem eens het figuurtje in het diorama ingebed wordt. Deze Fritzie komt namelijk toch tussen het gras en de planten te staan.
Dat wordt trouwens weer een avontuur apart, want ik wil vingerhoedskruiden enz. proberen te 'bouwen'.
 
Man man GUnit, jij verlegt wel je grenzen hé makker ;)

Ziet er heel erg mooi uit, maar opgepast hé, als de fabrikanten dit gaan zien, gaan ze nog vragen om voor hen te sculpteren...

Super...

Grtz,
Beyond
 
Guy,

ik hoop dat je dit met enige regelmaat blijft doen, naast je diorama's.
Vind het echt retestrak en fijn van snee.

ga je er ook eens eentje maken met een 'afwijkende' houding?

René
 
Hoi Rene, ik vind dit al moeilijk genoeg op dit ogenblik. Maar als ik geoefend zou geraken, ga ik er een volgende maken voor op "Chiens Mèchants !". Ik had er graag eentje tegen de muur gezet, op z'n kont in het gras, links wegkijkend naar deze kerel.
 
och och, wat zou dat mooie plooitjes opleveren...:8

ik heb zelf nog wat kopjes gemuteerd en en opnieuw afgegoten. Nu nog een spannende houding zoeken voor een nieuw figuur.....
Maar de tarnjacke is wel tof om te doen.

R.
 
Jawadde GUnit dat is een kunstwerkje dat
ge hier aan het maken bent. Kwam gewoon effe zien
bij de figuren want zelf ben ik nog nie zo ver
en viel hier van mijne stoel Awch :D :D

Heb me wel al eens gewaagd aan milliput
maar verder dan zandzakjes ben ik nog niet geraakt. :wacko:
 
Guy, Man man man wat laat je toch weer zien. Super gewoon weg.
 
Amai dank u mannen, plezant om zo'n enthousiaste én snelle reacties te lezen.

Ik ga morgen zeker een nieuwe update bij mekaar milliputteren.
De kraag van de jas onder de Tarnjacke is aan de beurt.
 
Pfieuw, een "peetje" sculpteren, ik kan nog geen treffelijk diorama maken. Maar zal het ooit wel eens proberen.......ooit.:$
 
Hey Famo, maar gij zijt wel dé man met de bangelijkste strooikar ooit gezien in Modelbouwland...dus niet te bescheiden he...lol.
 
Oh oh oh, even een tussentijdse geschreven update...

Vandaag heb ik de rug van de smock gesculpteerd, en daarvan ben ik aardig tevreden. Maarrrrrrrrrrrr...na uitharding wilde ik de opgestikte linten (om takken in te steken(, toevoegen met Milliput en dat wou maar niet naar mijn zin worden. Ontelbare keren geprobeerd en noppes ! En ik wil per sé die krengen netjes sculpteren ! Ik vrees dat ik voor deze job toch mijn toevlucht moet zoeken in de fijnere Milliput White.

Morgen zal ik ongetwijfeld opnieuw een poging wagen, dorie toch !
 
Niet opgeven hé GUnit, ik weet dat je het kan.

Soms moet men wel eens leren uit de tegenslagen hé ;)

Grtz,
Beyond
 
Hey Beyond, zo is dat. Na een nachtje erover slapen heb ik besloten om te wachten met de fijnste details zoals ook de knopen op de jaszakken en langs de flanken van de drinkfles.

De linten zal ik maken met een fijnere soort Milliput.

Vandaag moet ik weekenddienst draaien, dus veel zal er niet gebeuren. s' Avonds sculpteren vermijd ik want ik ben een voorstander van natuurlijk licht.

Morgen ga ik de voorzijde van de smock proberen toe te voegen. Dit wordt net iets ingewikkelder allemaal en ik zal veel tijd moeten hebben waarin ik niet gestoord word. Allereerst is er de geveterde voorkant van de smock ! En ik wil een steelgranaat onder zijn riem steken, dus die moet ik meepakken in het plooienwerk bovenaan.

Met de achterzijde ben ik tevreden.
Ik heb daarvoor een heel dunne hoeveelheid product in propjes opgezet om die nadien naadloos in mekaar te verwerken tot één geheel.

Tot later boys !
 
Laatst bewerkt:
Hoi mannen, toch nog even een geschreven update van de zaken.

De kraag van de zgn. Feldbluse werd vandaag vrij voorspoedig gefabriceerd. Een referentiefoto van een Duitser in Normandië, met - jawel ! - Tarnjacke en Feldbluse (kraag eroverheen geplooid) heeft me hierbij goed geholpen. Ik ga, omdat deze foto echt heel duidelijk is, de sluiting van de smock op dezelfde wijze namaken.
Op de kraag zal ik later nog de rang en de SS markering maken. Deze voeg ik bij de rest van de finale details op het einde van de rit.
 
Je maakt het wel spannend hoor, tweede update zonder foto's ;)
Ben razend benieuwd...

Grtz,
Beyond
 
Hehe Beyond, ik ben er met twee foto's van de werken vriend. Ik weet ook graag of jullie iets geslaagd vinden of niet, en daarbij komt, uitleg zonder foto's, 't is toch een pak minder interessant...

21-3.jpg

20-4.jpg

Tot morgen ! En dan met foto's van een aangezette voorkant.
 
Het is toch ongelooflijk hoe veel realistischer dat zo'n zelf gesculpteerd figuurtje is.
Er zijn op de markt maar zelden zo'n fijne figuurtjes te vinden :(

Je zal wel met een probleem zitten maatje als je "gewone" figuurtjes op je dio zal plaatsen ;)

Zeer mooi resultaat hoor, echt topniveau...

Grtz,
Beyond
 
Beyond, dat valt heel goed mee hoor. Maar ten dele heb je wel gelijk natuurlijk, er zijn immers merken die net iets kleiner uitvallen (Dragon), die minder scherp detail in hun modellen verwerken...
Maar gelukkig zijn er evengoed die er perfect bij passen : Alpine figuren bijvoorbeeld, zijn topkwaliteit en voorzien van werkelijk àlle mogelijke details. De sculpteerder van dat merk werkt gemiddeld één tot anderhalve maand aan één figuurtje waar hij twee hoofdjes bij levert.

Het is daarom dat ik zo mijn best moet doen Beyond, ik ga er van hem zeker eentje gebruiken ! Hopelijk ga ik niet op m'n snufferd dan...
 
Ja jongens, gisteren begaf mijn werklamp het, vandaag was het de beurt aan mijn cameraatje. Ik kan geen foto's meer maken van mijn lopende projecten, knudde dus !!!

Voorlopig dus enkel geschreven updates.

Vandaag heb ik genoeg tijd gehad om een begin te maken met de Y-strap (bretellen), bij de rug.

Met een heel klein bolletje Milliput heb ik een ringetje gemaakt door er ter plaatse met de achterkant van een heel fijn boortje in te duwen, exact in het midden en met gelijke druk. Een vlijmscherp rond ringetje was het resultaat. Daarna sneed ik een gerold stukje van dun Milliput op maat om er een lederen riempje van te maken. Met een naald prikte ik er gaatjes in.

De voorzijde van de smockvest is eveneens in orde, enkel nog wat subtiele plooikes toevoegen. En dan de bretellen hier nog buiten beschouwing gelaten, want die zijn morgen aan de beurt.

Ja, dorie toch, en weten dat ik vandaag twee dagen verlof genomen heb voor dinsdag en woensdag om eens goed door te werken, een leuke update had het resultaat geworden aanstaande donderdag !!! Niet dus !
 
Dan wachten we wel een paar dagen langer op de foto's. Wat je hier al hebt laten zien is het zeker waard om iets langer te wachten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan