Hoofdsponsor

1/35 1/35 conversie/sculpt Duitser Normandië. [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ha Guy,

je had ook een stempelafdrukje kunnen maken in miliput.
Dag erop insmeren met vaseline en aanduwen met verse miliput.( en ja, dat gelukt ook prima met kopkes :)

justement mes deux centimes,

groetjes,
René
 
Beyond, ik weet niet of ik naar AC kan komen, ik sta momenteel in het vervangend rooster, welk inhoudt dat ik de zieken en verlofgangers moet vervangen.

Rene, leuk, dat is iets wat ik eens ga "experimenteren".

Iig. het koppel werd nog een heel klein beetje verder gedetailleerd, en de onderkant van het jack werd aangezet. Vandaag probeer ik een foto van de vordering te posten.

Groeten jongens !
 
:huh:....:O
Euh Guy .... in verband met modelbouw.....wat kan jij eigenlijk niet?
 
Ho Famo, er is véél wat ik niet kan hoor, als ik hier op het forum rondkijk poppen mijn ogen soms uit van verbazing.

Vandaag heb ik tussen de bedrijven door alweer, wat kunnen verder modelleren aan de Fritzie.

De plooien die ik vandaag heb aangebracht aan de onderkant van de Tarnjacke, kwamen tot stand met ietwat opgesteven Milliput. Een gladgemaakte tandenstoker met een bolle en puntige kant, alsook de platte kant van mijn scalpelmesje deden het werk.

De camouflagevest is van het derde type, welk makkelijk herkenbaar is aan de twee zakken onderaan. Type I en II hebben ook zakken, maar die zitten dan ter hoogte van de borst.

Enkel de kleppen met knop doen langs de buitenzijde de zakken vermoeden, dus er zijn verder geen stiksels of zo te zien.

HPIM3028-1.jpg

HPIM3029-1.jpg

Ik heb wat moeten prullen met contrast en licht op de foto's om het werk van vandaag wat zichtbaarder te maken.

Morgen nog een keertje broek en onderkant bekijken en zonodig corrigeren. Morgen ga ik eveneens de boel eens opschonen, het ontdoen van restantjes die tijdens het werken terechtkomen op plekken waar ze niet gewenst zijn is immers ook nodig.

Het wordt steeds plezanter om te doen en straks heb ik toch nog 'ns een manneken op mijn diorama staan dat echt iets van mezelf is, en da's nog het leukste.

Tot morgen denk ik !
 
Laatst bewerkt:
Ontzettend mooie plooien, Guy!
En zo lekker scherp her en der, mooie dieptes in je stofje, nu al.

respect.

René
 
Het valt allemaal wel mee tot nu eigenlijk Rene. Geluk speelt me waarschijnlijk ook wel parten.

Anyways, vanachter aan de riem heb ik een zogenaamde Brotbeutel gesculpteerd, een tasje dat met twee lussen bevestigd werd, dmv. knopjes. De middenste lus heeft een platte haak die over de riem haakt.

De tas is nog niet klaar en heb een tussentijdse situatie vastgelegd :

* De plooien achterop de broek met de sag erin, zijn ondertussen ook verder afgewerkt.

11-7.jpg

10-7.jpg

Er moeten nog knopjes toegevoegd worden, alsook dus de haak bij de middenste bevestiging...

Dit onderdeeltje wou ik gewoon uit een of ander Dragon setje nemen, maar dit leek meer op een klomp gesmolten plastic dan een zak.

Morgen weer verder.

Bedankt voor het kijken mannen !
 
Guy,

wilde je serieus de haak uit een ander setje nemen.?
Wat dacht je gewoon van een stripje van folie..een half bolletje, is gewoon een gevouwen plaatje in het echt toch?

tenminste, ik wil in de toekomst meer gan doen met zelfversneden plakjes van de wijnflesfolie voor epauletten, Y-strips en zo.

top top top man!

René
 
Die broodzak ziet er toch veel echter uit dan diegene uit een doos...

Zeer mooi ;)

Grtz,
Beyond
 
Oeps mannen, ik heb me verkeerd uitgedrukt, het gaat om de hele broodzak als onderdeel, die ik niet mooi vond. Dat haakje ga ik inderdaad wel zelf fabriceren. Idd. wijnflesfolie is daar prima geschikt voor.
 
En weer even een tussentijds berichtje : ik heb een drinkbus en een gamel aan de broodzak gehangen. Nu krijgt het figuurtje meer reliëf want het wordt 'dikker" met al die gear, én ik hoefde de broodzak zelf niet verder te detailleren, omdat die details verloren zouden zijn gegaan onder de aangebrachte items. Morgen ga ik een opgerolde deken (?) maken, vastgemaakt met lederen riempjes, die bovenop de broodzak zal worden bevestigd. Hiervoor zal ik wel opnieuw een goeie referentiefoto ter hand nemen. Later volgt dan nog een gasmaskerbus en een wapen op de rug, en mijnheer kan reeds ten strijde trekken.
 
Het dekentje is een Zeltbahn, Guy.

Met drie makkers had je genoeg aanknoopbare delen voor een tentje :8

Heb je het flesje ook gesculpt, nee toch?

toch..?

:huh:
 
Het dekentje is een Zeltbahn, Guy.

Met drie makkers had je genoeg aanknoopbare delen voor een tentje

Toen ik mijn legerdienst deed hangde er ook zo'n stuk tent aan mijn stormgordel, maar het verschil met de duitsers van toen was dat we maar met 2 moesten zijn om al een tent te kunnen maken.
 
Rene, nee gelukkig heb ik dat niet hoeven maken. De Dragon drinkbus en gamel voldeden zeker. Juist, dat was het Rene, de Zeltbahn ! Prima, die heeft ook een leuk patroon en mooie kleuren !

Inderdaad Famo, zo'n half tentje, ik herinner me dat ook nog !
 
Nog een tip uit mijn hart...
..als je zo graag een helmdoekje wil maken, trek het dan op deze schaal niet over een helm met putty.
Oogt veel te dik.
Heb voor dit doel een reeks 1/16 helmen die kaal al veel te klein zijn, dan zou het kunnen.

en de mouwflapjes waren ook weleens naar binnen getrokken (krijg je dit verhaal, welke pijl is langer <---> of >---< , kon weleens van pas komen op het eind)
en de smock was reversible, maar dat laatste is echt de jus hoor.Het patroon is al lastig genoeg om te schilderen.

voor de zomervariant pak ik een basis van german grey en schipper dan op een palet tussen anthraciet (voor de grote eilanden) aubergine en huidskleur voor de binnenste eilandjes.
Herfst basis aubergine/ gewashte huidskleur , wolken van donkergroen en lichtgroen.

en maak je denk je op het eind een nauwsluitende smock, of wordt hij losjes zodat je nog een grijze kraag erover kan zien...?

groetjes,

René
 
Hoi Rene, ik denk dat ik het bij een gewone helm ga houden, de blote boel. Over de mouwen, die vind ik het leukst om te maken met de fronseltjes naar buiten toe, zodat de flapjes zichtbaar zijn. De smock was inderdaad reversible, al naargelang het jaargetijde. Als ik ergens op mijn figuurtje een stukje binnenkant zou hebben, zou ik dit zeer zeker in twee versies schilderen, dit maakt het weer wat leuker voor de kenner ! Over de kleuren, ik heb een vast kleurenpalet waar ik al 30 jaar mee vertrouwd ben, in olieverf trouwens, daarmee kan ik mits wat geduld de perfecte kleuren distilleren...de enige moeilijkheid is telkens weer in dezelfde kleurfamilie terecht te komen tijdens een volgende fase. Maar dat loopt wel los.
De smock zou ik graag losjes open hebben, met de veters losjes ingesnoerd, zodat ik inderdaad nog wat kraag van de onderzittende jas kan meepakken, altijd mooier zo vlak bij mekaar, een camo met strakke kleur onder.

Nu ben ik in m'n huis aan het werken, maar ik hoop vanavond toch weer es een foto te kunnen zetten !

Groeten jongens !
 
Da's wel knap, olieverf, Guy.
Maar wel fijn voor schaduwpartijen, lekker nat in nat.
Ben zelf meer een wasser en filter graag, zou ik met olie geduld moeten hebben.
Ben zelf twee daagskes vrij na een weekenddienst maar moet wat voorbereidingen doen om mijn sparebox aan te vullen.
als je het nog zo kunt noemen, ga letterbakken vullen met essentiële zaken die telkens de basis vormen voor mijn poppen.

pas op je vingers!

René
 
G,

Ik ben nu al benieuwd naar de pics want het ziet er nu al veelbelovend uit.

Groet,

Swa
 
ja mensen sebiet kunnen ze hun fabrieken sluiten
puik werk hoor jawadde
 
Hola jongens, ik heb niet stilgezeten, al was het alweer tussen de renovatieklussen door (voornamelijk stof, stof en nog 'ns stof opkuisen, wat is gipspleister toch een vuiligheid !).

Maar het gaat om een update, dus foto-tijd :

Misschien is het wel leuk voor de liefhebbers om wat afbeeldingen van de uitrustingstukken te tonen.

Hier ziet u een schopje gedragen op de heup, gebruikt als voorbeeld voor mijn eigen figuurtje :



Een aantal Zeltbahnen, zo'n rol heb ik ondertussen gemaakt en op z'n plaats bevestigd (deze kon zoals Rene al zei, gebruikt worden als 1/3 deel van een tent, maar werd ook gebruikt als poncho en puur ter camouflage = snipers ondermeer) :



De gamel was van een soort aluminium waarop de zwarte verf maar moeizaam bleef zitten, dus prima voor ons figurenschilders ! :



De drinkbus met beker die bovenop zit, uit hetzelfde metaal gemaakt als de gamel, dus steevast wat verweerd :



De broodzak, meerdere versies zijn mogelijk, deze gebruikte ik als voorbeeld :



Voorlopige toestand vanaf de linkerzijde :



Van bovenaf :



Volgende stappen zijn knopen aanbrengen op de zakken vooraan, slotjes op de riempjes van de Zeltbahn. En dan wordt het stilaan tijd om verder te gaan met de kleren.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan