Hoofdsponsor

1/72 VF25 Messiah - Alto Custom [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jadefalconguard

Well-known member
Registered
Lid geworden
7 jul 2008
Berichten
832
Hey jongens,

nu de Hellbringer in de kast staat een nieuwe verovering. Gisteren op FACTS deze VF25 op de kop getikt :

1_box.jpg

De VF25 is het paradepaardje van de nieuwe Macross Frontiers serie.

Deze kit is van Bandai op 1/72ste en is transformeerbaar :ph34r:

Komt er concreet op neer dat je van Fightermode naar Gerwalk tot Battroid kan gaan zonder het ding te breken :laugh:

Is een eerstekeer dat ik zo iets maak.

De doos als ze opengaat, tot de nok gevuld :

1_inhoud.jpg

En heel veel sprues :

1_sprues.jpg

Aangezien ik niet goed weet wat wel en wat niet geverf dient te worden wegens alles blijft beweegbaar steken we eerst gans het ding in elkaar zoals het bedoeld is, zonder lijm :ohmy:

1_neus.jpg

Neusdeel met cockpit :

2_cockpit.jpg

Aangekleed open (voor transformatie ):

1_aangekleed_open.jpg

en in Fighter/Gerwalk mode :

1_aangekleed_dicht.jpg

Straffe kerels die japanners, een zeer geinige kit
 
mooie kit

ziet er wel gedetailleerd uit

grtz

huge
 
Yup, is idd vrij gedetailleerd. Zeer strakke paneellijnen en een ongelooflijk goed uitgekiende kit. Voor iemand die al eens een nieuwe tranformer heeft vastgehad (zo'n transformeerbaar speelgoed) heb je al dadelijk een idee van het onderzoek dat naar deze kit is gegaan.
 
Wow, dus dit kit is volledig "transformeerbaar" als hij af is :O Moet ge de onderdelen dan in elkaar klikken of worden ze geschroefd ?

"Wet Sellery"
 
Hey Pascal, klopt volledig transformeerbaar. De kit klikt volledig in elkaar zonder schroeven. Voor het binnenwerk valt dat best mee, maar de buitenbehuizing zal meoten gelijmd worden om de naden weg te steken.

Een klein voorbeeldje :

1_arm_dicht.jpg

Dit is 1 arm (incl. schouderrotatie) en telt 18 onderdelen :huh:

en zo komt hij er uit te zien in Battroid en/of Gerwalk mode
1_arm_open.jpg
:ohmy:

Een compleet geschifte kit. het onderzoek om deze te produceren moet ongelooflijk zijn geweest.

Oja, enkele voorbeelden van het toestel:

Fighter mode :
vf-25f-fighter.gif


Battroid Mode :
57-vf-25-Messiah.jpg


Gerwalk mode :
vf-25f-gerwalk.gif


Afhankelijk van hoe de onderdelen zich tov elkaar gedragen ga ik die van mij of volledig transformeerbaar houden of enkel de Gerwalk mode maken...we zien wel
 
Laatst bewerkt:
Wow. Die is dus gewoon echt geweldig.

Deze zou ik zelf in de gerwalk mode bouwen. Dan vast zetten. Er zijn te veel bewegende delen aan dit figuur om mooi te blijven. Alles dat beweegt laat de verf slijten. En ook word het snel gammel. Slijtage van het kunststof, daar is niets aan te doen.


Verder ga ik je zeker volgen. Welke kleuren gaat dit worden?

[mod]

Even streng zijn.
De foto´s zijn wel een beetje aan de groooooote kant.
Dus die grote foto´s graag even verkleinen aub.

[mod]
 
amai, een wel heel speciale kit, ik ga me op de eerste rij zetten om te volgen;)vel plezier ermee
 
Sorry voor de grote foto's. Had een foute link gelegd :(

Kleurencombo is nog niet gekend. Het wit vind ik nogal wit dus ik denk dat ik mss voor een Flanker Splinter ga gaan of zo

Even streng zijn.
De foto´s zijn wel een beetje aan de groooooote kant.
Dus die grote foto´s graag even verkleinen aub.

Zoiets als dit :
F-14A_NSAWC_Camo-01.gif
 
Dat lijkt mij een mooie combo.

Wil je je aan de originele kleuren houden? Waarom niet zelf iets bedenken. Of zit er iets meer achter.

Enne, idd, zoals de laatste alle foto´s zou fijn zijn. :P
Jep, moeten wel even streng zijn he.....
 
Fantastische kit en de tekenfilms zijn ook geweldig :) Zoiets wil ik ooit ook eens op de kast krijgen alleen al uit nostalgie.
 
Tomas, Frontier is idd een van de betere Macross verhalen. Het mengt de originele Macross Saga (driekhoeksverhouding tussen hoofdrolspeler, een verwaande zangeres en een tweede vrouw ) met elkaar. Het blijft trouw aan de Macross II waar de Zentradi ook vriendelijk zijn geworden en zo kun je nog een paar gelijkenissen vinden met de vorige reeksen :8

Trouwens, Ranka lijkt wel heel sterk op de zus van Sarah Gnome uit Macross Zero

Rik, de kleurencombo zal niet wit blijven. Hoewel ik een grote fan ben van de Macross Saga vind ik de kleurencombo's vrij saai en naiëf. Ik heb geopteerd om met zoiets te gaan als dit :

1_colorscheme.jpg

Flanker kleurtjes, wordt nog leuk op de uitwijkende delen van deze kit :wub:

Zoals gezegd, ik heb een transformable nog nooit gemaakt dus heb ik haar volledig samen gestoken om een idee te krijgen van het eindresultaat en wat er allemaal te zien is

Front :
2_voor.jpg

Side :
2_zij.jpg

Onderkant :
2_technology.jpg

En zoals je ziet, nog volledig posable :

5_top.jpg

Dan gaan we nu terug de kit uit elkaar halen en voorzien van verf:P
 
Je bent ontzettend snel Jadefalconguard , maar ziet er goed uit , komen nu alle kleuren combo,s erop ?

dit soort modellen zag ik in 1978 voor het eerst ik geloof de serie heet Gatchaman ( strijd der planeten ) op woensdag middag

naamloos.JPG



Hier een stukje film :

YouTube - Gatchaman Ep 33 p3
 
Thx Bubble. Nu wordt hij weer gedemonteerd om de verf er op te leggen.

Gatchaman, was ik vroeger een verschrikkelijk grote fan van. Heb zel nog ergens een comic liggen ervan.
 
Niet echt mijn ding, maar het ziet er zelfs ongeschilderd al waanzinnig uit.
Is dat monteren en demonteren niet riskant?
Of kan dit makkelijk?

Erik.
 
Erik, dan moet je dit ding life eens zien :):

Monteren en demonteren verloopt via de gekende "zachtjes aan" techniek en dan loopt het wel los. De 'buitenkant' truwens zijn vaak enkel maar met twee stops die vrij makkelijk los te krijgen zijn.
 
Knettergek topic, om te beginnen het model, nooit gezien zoveel mogelijkheden ! En dan Jadefalconguard, jouw snelheid, daar kan een Transformer niet tegenop. Ik kijk bijgevolg uit naar deze verbazingwekkende bouw ! GUnit.
 
Bedankt GUnit, maar het helpt dat de kit bedoeld is om in elkaar te steken. We zijn nu begonnen met verven. Dat zal heel wat langer duren, want er zijn toch wel heel wat details aanwezig voor zo'n kleine schaal
 
JadeFalconGuard,
er ontbreken nog enkele pics, maar deze staan niet bij ons maar waren afkomstig van ergens anders.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan