Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
SciFi VF25 Messiah - Alto Custom [DONE]
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 18

Discussie: VF25 Messiah - Alto Custom [DONE]

Standaard VF25 Messiah - Alto Custom [DONE]

Hey jongens,

nu de Hellbringer in de kast staat een nieuwe verovering. Gisteren op FACTS deze VF25 op de kop getikt :

De VF25 is het paradepaardje van de nieuwe Macross Frontiers serie.

Deze kit is van Bandai op 1/72ste en is transformeerbaar

Komt er concreet op neer dat je van Fightermode naar Gerwalk tot Battroid kan gaan zonder het ding te breken

Is een eerstekeer dat ik zo iets maak.

De doos als ze opengaat, tot de nok gevuld :

En heel veel sprues :

Aangezien ik niet goed weet wat wel en wat niet geverf dient te worden wegens alles blijft beweegbaar steken we eerst gans het ding in elkaar zoals het bedoeld is, zonder lijm

Neusdeel met cockpit :

Aangekleed open (voor transformatie ):

en in Fighter/Gerwalk mode :

Straffe kerels die japanners, een zeer geinige kit
    Mijn blog :http://jadefalconguard.wordpress.com/

My Wallet is curled up in a corner, scared, lonely and wondering when the hurting will stop....
    the Wallets feels dirty, unkept fingers fondle it at all of his secret places...
    The screaming starts.......

Standaard

mooie kit

ziet er wel gedetailleerd uit

grtz

huge

Standaard

Yup, is idd vrij gedetailleerd. Zeer strakke paneellijnen en een ongelooflijk goed uitgekiende kit. Voor iemand die al eens een nieuwe tranformer heeft vastgehad (zo'n transformeerbaar speelgoed) heb je al dadelijk een idee van het onderzoek dat naar deze kit is gegaan.

My Wallet is curled up in a corner, scared, lonely and wondering when the hurting will stop....
    the Wallets feels dirty, unkept fingers fondle it at all of his secret places...

Standaard

Wow, dus dit kit is volledig "transformeerbaar" als hij af is Moet ge de onderdelen dan in elkaar klikken of worden ze geschroefd ?

"Wet Sellery"

Standaard

Hey Pascal, klopt volledig transformeerbaar. De kit klikt volledig in elkaar zonder schroeven. Voor het binnenwerk valt dat best mee, maar de buitenbehuizing zal meoten gelijmd worden om de naden weg te steken.

Een klein voorbeeldje :

Dit is 1 arm (incl. schouderrotatie) en telt 18 onderdelen

en zo komt hij er uit te zien in Battroid en/of Gerwalk mode

Een compleet geschifte kit. het onderzoek om deze te produceren moet ongelooflijk zijn geweest.

Oja, enkele voorbeelden van het toestel:

Fighter mode :

Battroid Mode :

Gerwalk mode :

Afhankelijk van hoe de onderdelen zich tov elkaar gedragen ga ik die van mij of volledig transformeerbaar houden of enkel de Gerwalk mode maken...we zien wel
    Laatst gewijzigd door Jadefalconguard; 19-10-09 om 22:35

Standaard

Wow. Die is dus gewoon echt geweldig.

Deze zou ik zelf in de gerwalk mode bouwen. Dan vast zetten. Er zijn te veel bewegende delen aan dit figuur om mooi te blijven. Alles dat beweegt laat de verf slijten. En ook word het snel gammel. Slijtage van het kunststof, daar is niets aan te doen.

Verder ga ik je zeker volgen. Welke kleuren gaat dit worden?

[mod]

Even streng zijn.
    De foto´s zijn wel een beetje aan de groooooote kant.
    Dus die grote foto´s graag even verkleinen aub.

[mod]
    Met vriendelijke groet, Rik ----------mijn site, www.furioza.nl

kurt
    Gast

Standaard

amai, een wel heel speciale kit, ik ga me op de eerste rij zetten om te volgenvel plezier ermee

Standaard

Sorry voor de grote foto's. Had een foute link gelegd

Kleurencombo is nog niet gekend. Het wit vind ik nogal wit dus ik denk dat ik mss voor een Flanker Splinter ga gaan of zo

Even streng zijn.
    De foto´s zijn wel een beetje aan de groooooote kant.
    Dus die grote foto´s graag even verkleinen aub.

Zoiets als dit :

Standaard

Dat lijkt mij een mooie combo.

Wil je je aan de originele kleuren houden? Waarom niet zelf iets bedenken. Of zit er iets meer achter.

Enne, idd, zoals de laatste alle foto´s zou fijn zijn.
    Jep, moeten wel even streng zijn he.....
    Met vriendelijke groet, Rik ----------mijn site, www.furioza.nl

Standaard

Fantastische kit en de tekenfilms zijn ook geweldig Zoiets wil ik ooit ook eens op de kast krijgen alleen al uit nostalgie.

Standaard

Tomas, Frontier is idd een van de betere Macross verhalen. Het mengt de originele Macross Saga (driekhoeksverhouding tussen hoofdrolspeler, een verwaande zangeres en een tweede vrouw ) met elkaar. Het blijft trouw aan de Macross II waar de Zentradi ook vriendelijk zijn geworden en zo kun je nog een paar gelijkenissen vinden met de vorige reeksen

Trouwens, Ranka lijkt wel heel sterk op de zus van Sarah Gnome uit Macross Zero

Rik, de kleurencombo zal niet wit blijven. Hoewel ik een grote fan ben van de Macross Saga vind ik de kleurencombo's vrij saai en naiëf. Ik heb geopteerd om met zoiets te gaan als dit :

Flanker kleurtjes, wordt nog leuk op de uitwijkende delen van deze kit

Zoals gezegd, ik heb een transformable nog nooit gemaakt dus heb ik haar volledig samen gestoken om een idee te krijgen van het eindresultaat en wat er allemaal te zien is

Front :

Side :

Onderkant :

En zoals je ziet, nog volledig posable :

Dan gaan we nu terug de kit uit elkaar halen en voorzien van verf

Standaard

Je bent ontzettend snel Jadefalconguard , maar ziet er goed uit , komen nu alle kleuren combo,s erop ?

dit soort modellen zag ik in 1978 voor het eerst ik geloof de serie heet Gatchaman ( strijd der planeten ) op woensdag middag

Hier een stukje film :

YouTube - Gatchaman Ep 33 p3

Standaard

Thx Bubble. Nu wordt hij weer gedemonteerd om de verf er op te leggen.

Gatchaman, was ik vroeger een verschrikkelijk grote fan van. Heb zel nog ergens een comic liggen ervan.

Standaard

Niet echt mijn ding, maar het ziet er zelfs ongeschilderd al waanzinnig uit.
    Is dat monteren en demonteren niet riskant?
    Of kan dit makkelijk?

Erik.
    Grtz Erik.
    Bezig aan een treintafel en hier en daar de diepvriezer uitladen.

Standaard

Erik, dan moet je dit ding life eens zien

Monteren en demonteren verloopt via de gekende "zachtjes aan" techniek en dan loopt het wel los. De 'buitenkant' truwens zijn vaak enkel maar met twee stops die vrij makkelijk los te krijgen zijn.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Soortgelijke discussies

1. schaal 1/24 of 1/25 - Revell: custom Ferrari 308 GTS QV [DONE]
    By B-art in forum Auto's
    Reacties: 20
    Laatste bericht: 21-07-11, 18:52
  2. schaal 1/12 - custom harley [DONE]
    By moggot in forum Motoren
    Reacties: 35
    Laatste bericht: 17-03-10, 19:03

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op: