Hoofdsponsor

1/35 sd.kfz 7/2 met 37mm Flak en aanhanger [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik begin toch ouder te worden...

Of zijn dat die stukjes die steeds kleiner worden?
1_Klein.jpg

En nu ook begonnen met de tracks:
1_Tracks.jpg


Toch blij dat ik die lamp met vergrootglas gekocht heb!!O-oO
 
Dit is alvast een zeer mooie en veelbelovende start die je hier maakt :ohmy:
Ik ben heel erg benieuwd hoe je dit gaat afwerken...als beginneling :nowink:

Straks mag ik nog raad vragen aan jullie newbies.... ;)

Grtz,
Beyond
 
Gelukt zie ik. Mooi.

Enne, idd, die stukjes worden steeds kleiner. Daarom ben ik ook zelf bij de bootjes gebleven. :P

Nee hoor. Gewoon voorzichtig blijven doorgaan, komt dan helemaal goed.
 
Ik heb me laten verleiden...

met een setje metalen tracks...

1_Metal_tracks.jpg

Bouw van deze tracks ging eigenlijk vrij vlotjes, een uurtje of 4..., benieuwd hoe deze sloffen gaan passen :huh:

Patrick
 
Van welk merk zijn deze zolen? Ze zien ze wel goed uit voor een niet-kenner zoals ik.
 
Voor de liefhebbers / kenners:

dit is het merk van de tracks:
1_nagy_cikk1195678800pd5e3_h62hg.jpg


Grts,

P
 
Ik had het wel gedacht dat het Friuls waren...
Naar mijn weten de enige die track-links maakt in white metal ;)

Grtz,
Beyond
 
Is dat geen "Friul" ? :wub: het zou me sterk verbazen als het dat niet is.
Zatten de trekwielen niet in het doosje ? want meestal past de track van friul niet helemaal juist op het trekwiel van de kit.
Als ze erbij zitten zou je ze best vervangen om geen miserie te krijgen.
In ieder geval heb je zeker geen foute aankoop gedaan, ik ben zot van zulke tracks van friul :wacko:
 
Lap ! Beyond was me voor .....de snoodaard :laugh::laugh::laugh:
 
Snoodaard, ikke ?? :nowink:

:D :laugh::laugh::laugh:

Ben trouwens ook zot op die Friuls, makkelijk te maken (mits wat tijd) en levensecht door het gewicht...

Grtz,
Snoodaard, euh, Beyond ;)
 
Deze Friuls zijn inderdaad (tot mijn grote verbazing) vrij gemakkelijk te maken.
Eigenlijk zelfs iets vlotter te bouwen dan de originele van Trumpeter, die er trouwens eerlijk gezegd ook helemaal niet slecht uit zien eens gemonteerd. Maar een metalen slofke is toch wel wat "echter"...

Enne, de trekwielen zaten inderdaad in het dooske hoor Famo!

Grtz,

Patrick
 
Ik vind de kwaliteit er zeer goed uitzien hoor, is dit altijd zo met Trupeter??
Veel succes met de bouw.

hell no, alleen de recente dingen zijn iets of wat goed, de oude heb je stalen b*llen nodig, of een grootverpakking temesta :)
(T55 tracks,...)

szoit, kijk ernaar uit de verder ontwikkelingen, ik heb de gewone 7 versie hier nog ergen liggen, mischien een ideeken voor aan de zee...

zee you :):O
 
Patrick,

Mooie Fruils een goede aanvulling op deze kit.

Groet,

Swa
 
Nog enkele sfeerbeelden van het dashbord..

1_dash2.jpg

1_dash1.jpg

Ik heb dit ondertussen met een matte vernis afgewerkt om het blinkende effect van de decals (zo heet da toch?) tegen te gaan.
Is er ergens een product om deze stickerkes "proper" aan te brengen, ik dacht da ergens gelezen te hebben?

Grtz,

Patrick
 
Ja er bestaan producten, ik heb nu net zelf Set en sol gekocht, kun je zien bij het topic nieuw gekocht.
Dus het beste is eerst een laag blinkende vernis aan te brengen, om zo de Decals makkelijk te kunnen leggen, op een effen ondergrond dus, dan op de plaats waar de decal moet komen een beetje set met een borsteltje aanbrengen, en als deze goed droog is de sol er op doen ook met borsteltje, opletten de decal kan gaan rimpelen, maar zeker niet aankomen dit is een reactie en meestal komt het goed.
Deze info heb ik ook van het forum gekregen, hier vind je er ook info over http://www.modelbouwen.be/decals/
 
Ook Revell heeft zoiets in hun gamma, Decalfix.
Ik heb beide (Decalfix en Set&Sol)
Beide zijn goed naar mijn bescheiden mening...
Wel telkens een laagje vernis erover als alles goed droog is ;)

Grtz,
Beyond
 
Zeg PatrickR, ge zult toch de "portièren" laten openstaan é ? anders is ervan je chique daschbord niks meer te zien . Want als ik niet mis ben is de achterkant van de cabine voor een zeer groot deel afgesloten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan