Hoofdsponsor

1/16 sculpt armen en benen Duits figuur 1/16 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
apart wereldje lijkt me dat, Beyond...
Veel mooie en lege mensen.

het schaduwwerk ( checken of het uberhaubt nodig was sommige patronen aan te dikken), kraag aangepast ( ik schilder later trapezium emblemen)
En nog wat putjes in het hoofdje opgevuld na mijn laatste gietsessie.

dscf0400t.jpg


dscf0399z.jpg


dscf0396u.jpg


dscf0390.jpg


René
 
apart wereldje lijkt me dat, Beyond...
Veel mooie en lege mensen.

Daar sla je de nagel op de kop, sommige figurines zoals de jouwe hebben veel meer inhoud dan sommigen uit dat wereldje... Maar niet allen, ik ken een uitzondering.

Nu, even terug on topic, ik zie nu pas een foutje in je figuurtje, maar ik vrees dat het vijgen na pasen zijn (ik ben weeral eens één van de rapste :nowink: :sleep: -)
Ik heb terug een foto van jouw geleend om duidelijk te maken wat ik bedoel:



Zoals jij de jacke gemodeleerd hebt lijkt het alsof de torso gespannen zit in de jas, hoewel ik denk dat het in feite veel losser zou moeten zijn.
Meer een beetje zoals de groene lijn...

:unsure: sorry voor het laattijdig opmerken, maar het zou er waarschijnlijk wel beter uitzien...
Niet dat ik het beter kan hoor, helemaal niet, ik durf er zelfs nog niet aan te beginnen, aan dat modeleren/boetseren...

Ik heb veel respect voor getalenteerde mensen zoals jij ^^.

Grtz,
Beyond
 
ja jaaah!

'k weet Beyond.....

volgende keer beter..

;)
 
Sorry hoor, soms kijk ik zodanig naar de bomen dat ik het bos niet meer zie, en dan ineens (meestal veel te laat :@) zie ik het bos terug...

Maar zoals je zelf zegt, volgende keer beter....

Grtz,
Beyond
 
Beyond heeft dit goed gezien, en het is te laat mede door je goede schilderwerk. Maar dit wil niet zeggen dat het figuurtje daarom minder interessant zou worden. Als ik jou was Rene, zou ik onze Fritz rijkelijk behangen met spullen : bajonet in foedraal, gasmasker in metalen bus, kogeltassen (bijvoorbeeld voor de Mauser K98k, die zwarte lederen tasjes die per drie aan elke heup zitten weet je wel), een broodzak achterop de kont, een drinkbus, schop in foedraal, noem maar op. Zo kan je hem meer body geven en verdwijnt dit euvel als sneeuw voor de zon. En ik vind het nog mooi staan ook, zo'n tot de tanden bewapende vechtjas.
 
pfff..dat gaat nog wat worden in de toekomst, Guy.
Wil ook eens een wat blotere soldaat maken...
Moet zeggen dat de meeste reacties ook op andere sites wel over het armke ( linker- en rechter) gingen, de verhoudingen.

Dit is ook lastige materie, kreeg zelf nog van d'n Poppe een reactie over niet kloppende verhoudingen en plooiwerk dat fantasievol was aangezet en dat er voor de materie boeken in omloop waren waar ik me zeker in ga verdiepen.

Het was wel even met de billen bloot met het sculptje.
Volgende keer moet ik echt iets aan de hand van foto's doen.
Ze ook verkleinen of vergroten tot deze schaal en geduld betrachten met verfwerk.
Denk dat ik hier een lichte remmende voorsprong heb :nowink:
Verdraaid, ik zou zelfs van te voren wat moeten schetsen om eea te checken.

Feit is wel dat deze tak van sport bovenaan mijn verlanglijst staat omdat je hier hooguit een beperking in je veelzijdigheid vindt, kan alle kanten op.

En ik moet nog wat uitrustingsstukken nagieten, ook zo'n precies werkje...

Doet me allemaal denken aan een schaakboekje van Shamkovich...'Saving lost positions'...
Dat er dan opeens uit het niets een winnende zet komt, verstopt in de brei van het scala aan zetten dat alleen tot verlies leidt.

In mijn geval kunnen dat wat tools zijn, een tactisch bevestigde stahlhelm.
Zeker wat de camouflage aangaat heb ik iets bijgeleerd, niet gaan highlighten maar gewoon andere delen zwaarder beschaduwen (de highlight zit er dan ahw al)
Niet meer vanuit potje werken, maar voor deze vanuit een palet werken.

Misschien moest ik zelf maar eens een boekske maken : 'saving lost figurines' ;)

René
 
GUnit heeft daar inderdaad een prachtige oplossing voor het "probleem".
En voor deze atributen kan je nog altijd bij sommige merken gaan zoeken, sommigen verkopen deze apart... (vb Verlinden Productions)

Grtz,
Beyond
 
Ben voor eigen gebruik vanavond al wat malletjes aan het maken van tasjes, granaten, veldflessen en helmen.
Verlinden heeft ze inderdaad, maar het is wat aan de prijs.
Nu is resin ook niet goedkoop, maar het is wel zo leuk.
Vooral wapens zijn lastiger, moet je prepareren op plekjes waar het dicht zou lopen.
Denk wel als je graag wil sculpteren dit fijne extraatjes zijn ja.

René
 
ja die torso he
maar anders wel zeer geslaagd werk hoor
ik heb ergens ook nog een tweetal figuren die ik ietwat veranderde
en nog zou moeten aan voort doen twwe van dragon
op schaal 1/16 denk ik
als de haven fertig is dan .........
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan