Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
sculpt armen en benen Duits figuur 1/16 [DONE]
Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 51

Discussie: sculpt armen en benen Duits figuur 1/16 [DONE]

Standaard sculpt armen en benen Duits figuur 1/16 [DONE]

Mensen,

Heb besloten wat te sculpten in navolging van mijn Heinz die ik licht corrigeerde met putty.

Deze keer probeer ik met fimoklei een stel armen en benen tegen een romp aan te werken.
    Ik hoop dat het lukt, tot zover bevalt fimo me omdat ik toch wel tijd nodig heb om iets uit te werken.
    Moet de afgebakken resultaten nog bezien.
    Vast staat dat de draden staal af te koppelen zijn en ik partieel alles kan afbakken.

had ook gekund...

groetjes,

René

Standaard

Tjonge leuk dat je dit zo even op het net zet. Daar zullen veel mensen wat aan hebben, Ik heb in het verleden wel eens een eigen figuur geprobeerd te maken, ook met putty. Maar makkelijk is niet. Ik kwam zelf steeds in de knoop met de plooien die in kleding zitten. Deze plooien moeten dan wel goed zijn, dus steeds voor de spiegel. Kijken, kijken, en kjiken. .. .. ..

Ik zal dit dan ook op de voet volgen.
    Met vriendelijke groet, Rik ----------mijn site, www.furioza.nl

Standaard

ik heb ontdekt Rick, dat het én het aanzetten van een leuke plooi is, maar ook de nabewerking met vijltje en schuurpapier.

Ik moet altijd eerst een ´moeder´ hebben die ik dan op mijn gemak bewerk later, eventueel met putty.
    Dit is fimo, het zaakje zit in de oven nu

en misschien een tip...ik pakte er doodleuk een 1-35 figuurtje van tamiya bij dat min of meer dezelfde houding had om globaal de vorm erin te houden

groeten,

René

Banned

Standaard

interessant om te volgen in de toekomst, dat is zeker.

Bijna Goddelijke forum Lid GUnit's schermafbeelding

Standaard

Hoi Rene, opnieuw weet je de mensen te verbazen met je modelbouwkunsten. Ik ben in elk geval aangenaam verrast, ditmaal vanwege je sculpteertalent.

De broek ziet er goed uit man, ik hou wel van die baggy look met lekkere plooien.

Volgende keer doen we gewoon een figuur he !?

Standaard

Hoej, Guy....

daar ligt wel de uitdaging ja......

Ik ben ernstig voor stapje voor stapje..
    ..maar ook perfectionistisch aangelegd. Ik vind de hoofdjes die in de handel zijn subliem en ik moet nog zien of ik deze kwaliteit behaal met de Fimo.
    Vast staat dat je met deze materie op je gemak kan strijken, weghalen, plooien en dezelfde hardheid behoudt die het in het begin ook heeft. Dat is fijn als je eens iets lastigers, als een hoofdje, wil maken. Kan je gewoon verder gaan wanneer het je uitkomt, of tussendoor foto's wilt maken.
    Bij miliput wachtte ik vaak op de stijfheid, dan wist ik dat ik nog 'even' had.

Maar Guy, ik weet niet precies wat dat het is, maar sinds ik je ken via de fora is mijn motivatie exponentieel gegroeid.
    Zie een bepaalde progressie en productie op gang komen bij me.
    Je weet mij in elk geval wel te voeden en zelfs terwijl ik dit schrijf krijg ik spontaan het idee om de torso van Günther gewoon als moeder te gebruiken voortaan.
    Om zo gedeeltelijk figuurtjes op te kunnen zetten en de delen later te assembleren.

Het doet me in de gauwigheid wel aan een stripje denken over een rijke oude man die graag het hart van een mooie jonge vrouw wilde veroveren.
    De vrouw wees hem af om zijn uiterlijk en hij wist van torso te ruilen met een gespierde jongeman.
    Ook dit bekoorde de dame niet genoeg, de schriele armkes waren niet in verhouding tot de stevige torso.
    Na nog een operatieve ruilsessie met de benen en armen van de jongeman bevond de dame de oude man te lelijk met zijn oude hoofd en ook deze werden geruild van plek.
    Deze onderhandse ruil ging gepaard met het hele vermogen van de man en op het eind vond de dame de man te arm en huwde de jongeman, thans in het lijf van de grijsaard

(mocht iemand weten in welke bundel dit verhaaltje staat, vernam ik het graag. Zoek deze macabere zwart wit bundel als jeugdsentiment)

De moraal is ongetwijfeld: weest blij met wat je hebt!

Nou, met zó'n moderater moogt ge blij zijn.
    Kijk, mensen verbazen met sculptsels is éen,
    maar mensen ráken met een leoke...da's fenomenaal.

groet,

René
    Laatst gewijzigd door Reneduret; 14-10-09 om 06:09

wouteb
    Gast

Standaard

Op de laatste paar foto's ziet het er zeer goed uit, René.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Reneduret Bekijk bericht
    Maar Guy, ik weet niet precies wat dat het is, maar sinds ik je ken via de fora is mijn motivatie exponentieel gegroeid.
    Zie een bepaalde progressie en productie op gang komen bij me.
    Nou, met zó'n moderater moogt ge blij zijn.
    Kijk, mensen verbazen met sculptsels is éen,
    maar mensen ráken met een leoke...da's fenomenaal.
    Hey Rene, je weet in de verste verte niet hoe graag ik zoiets verneem. Gewoon de idee dat ik andere mensen schijnbaar kan inspireren met mijn bouwsels, terwijl ik me hier zit op te trekken aan jullie mooie woorden en moeite heb om sommige van m'n eigen creaties te "tolereren", ik zit raar in mekaar vrees ik.

Wat mij betreft is het zonneklaar wat je op een forum komt doen, en dat is je eigen werk delen met anderen, zonder geheimen van de smid, alles op tafel gooien en de mensen laten grabbelen zoveel ze willen. En zelf ook mogen graaien in de toverdozen van collega's-bouwers. Een wederzijdse inspiratie die als een tornado aan snelheid wint en dan samen prachtige dingen verwezenlijken. Dat je daarbij ook nog vrienden maakt is mooi meegenomen !

Ik kijk uit naar je volgende update !

Standaard

Mensen,

grondverf en een wash om de sculpt beter te bezien.
    Torso wordt vervangen door een eigen brouwsel ( huidige zit te hoog).
    Denk aan grijs jasje met emblemen.
    De klei hardt uit als een harde kunststof. Je kan ragfijne delen afsnijden met een scalpel.
    Vijlen is iets lastiger, gaat met putty fijner.

in the end wil ik hem laten wenken naar zijn makkers met ene luger in de aanslag.
    Mogelijk een Gewehr 43 of een k98 voor wat lijnenspel.

René

Standaard

Ziet er goed uit op het eerste zicht. Goed dat je de broek zo even test, doe ik zelf ook. Krijg je meteen ook wat schaduwspel, waardoor je fouten goed kan ontwaren.

Hou ons op de hoogte Rene.

GUnit.

Standaard

updatetijd:

voor de karateliefhebbers onder ons...het gelijkt op een deel uit de eerste kata....dat klopt.
    Onbewust beïnvloedde het me wel om een evenwichtige houding te vinden.

Günther gaat wenken, roepen naar zijn kameraden van 'Nein, die Amerikaner sind nicht hier aber dahr!'
    Im jedenfall, hoop dat jullie een beetje zien wat voor soort jasje hij precies aan heeft.

in de oven nu en later wiederom bijwerken...

René

Banned

Standaard

eventjes offtopic: dat houdertje om je figuur mee vast te houden, welk merk is dit, waar heb je dit gehaald?

Standaard

verdorie Dominiek... het was in een modelbouwzaak alwaar een catalogus me voorgelegd werd.
    Ik heb smachtend 4 weken in de vakantietijd gewacht op het geval en toen brachten ze het over van een ander filiaal.

ik weet het niet.

vroeger zag ik het ooit in een military modeling staan, een beetje goede modelbouwzaak moet een catalogus hebben waarin scalpels, schroevendraaiers en draaibankjes staan.
    Dat is wat ik me herinner van de catalogus.

Hij kostte € 17,- of zoiets.

over een tijd kunt ge plaatjes inscannen en zo google laten zoeken.
    Voor zover het al niet bestaat...

R.

Standaard

de vorderingen van vanavond.

het duurt nog even voor ik kan schilderen.

René

Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste

Soortgelijke discussies

1. sculpt Britse para + Brengun 1/16 [DONE]
    By Reneduret in forum Volledige figuren
    Reacties: 152
    Laatste bericht: 21-02-10, 19:35
  2. sculpt Friedrich 1/16 [DONE]
    By Reneduret in forum Volledige figuren
    Reacties: 131
    Laatste bericht: 29-12-09, 13:48
  3. 1/72 sculpt Mariabeeldje. [DONE]