Hoofdsponsor

1/24 Maserati Bora van Airfix [DONE]

Schaal 1/24 - 1/25
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik ben er nog niet uit of ik ga proberen om die lijsten in chroom te spuiten of nietwacko

Maar ik kom een ander probleem tegen (zie foto):

1_bora_achteraan1.jpg

Volgens mij zijn dat luchtgaten, langs waar de moter zijn warmte kan afgeven. Helaas is op de bouwplannen niks te zien. Er is ook geen stukje voorzien om eronder te kleven.
De foto hieronder toont de luchtgaten volledig open. Dit is trouwens de enige deftige foto die ik heb gevonden die deze gaten DUIDELIJK toont.

Maar ik kan me moeilijk inbeelden dat in de realiteit, dit volledig open is.
Zijn er mensen die hier meer info over hebben?

1_bora_achteraan.jpg
 
Laatst bewerkt:
Het meest logische volgens mij, is dat er zich achter die gaten een rooster zal bevinden. Denk ik toch... ... ... .:confused:


Droop
 
Het meest logische volgens mij, is dat er zich achter die gaten een rooster zal bevinden. Denk ik toch... ... ... .:confused:

Dat dacht ik ook, maar er nergens een deftige pic van te vinden.
Misschien dat ik ga kijken om er eentje onder te hangen. Nu nog uitvissen in welke materie die zou moeten zijn, of beter, waar ik dit zou kunnen uit fabriceren of op de kop tikken.
 
Zo'n rooster kan je gemakkelijk uit een stukje vliegenraam maken. ;)


Droop
 
Zo'n rooster kan je gemakkelijk uit een stukje vliegenraam maken. ;)
Droop

Ik heb het altijd geweten dat je hier een aanwinst op het forum zou zijn.
Bedankt voor de tip, nu nog een raam verkrachten........cute
 
Ik heb de foto eens vergroot. En er zit op de foto ook een rooster. Dit is een rode. net als jou lijn die je er rondom getekend hebt. Als je goed kijkt zie je dat als een waas.

Daarbij koop je wel eens fruit in zo'n mandje. Die zijn vaak ook van een gaas achtig iets. Dat is prima te gebruiken voor dit soort doeleinden. Vaak zit bijvoorbeeld knoflook in van die fijnmazige netjes, ook heel goed bruikbaar. Even opspannen. En dan met een houtlijm verdunning verlijmen. Laten drogen. En je hebt een prachtig rooster. Nu alleen nog in de juiste kleur spuiten.
 
Ik heb de foto eens vergroot. En er zit op de foto ook een rooster. Dit is een rode. net als jou lijn die je er rondom getekend hebt. Als je goed kijkt zie je dat als een waas.


vergroot!!!!!
Mijn pc problemen zijn nog niet helemaal van de baan, ben hier nu bezig op de klaptop van madam. Hier staat jammer genoeg niet de juiste soft op om foto's te bewerken.

In elk geval weet ik het nu zeker en gaan we voor een oplossing hiervoor.
Bedankt gasten.
 
Een vliegenraam-stofje heb ik nog op een rol in mijn atelier liggen.;)

Moet je deze ook met een lijmverdunning eerst gaan bewerken? Of kun je die rechtstreeks schilderen en daarna plakken?
Ik heb raad nodig van de jongens met ervaring!!!
 
Eigenlijk zou je dit eerst moeten plakken en daarna schilderen.

Als je eerst gaat schilderen én dan pas gaat plakken, dan zal de lijm op de geschilderde delen niet goed 'pakken' en heb je kans dat je constructie terug los komt.

Dus: éérst plakken. ;)


Droop
 
ok, dat is 1 punt.
Maar moet dat gaas eerst bewerkt worden met een verdunde houtlijm om er stevigheid in te krijgen, houden, of niet?
 
Gezien de grootte van de gaasjes, denk ik niet dat dit zal nodig zijn.


Droop
 
Ik denk dat je horrengaas bedoelt toch? Tenminste zo noemen wij dat vliegen doek hier in Olland. :D Maar dat is dan waarschijnlijk van kunststof gemaakt. en daar houd geen lijm op. Of je moet kunststof lijm gaan gebruiken. En dat lost het kunststof weer een beetje op. Dan krijg je geen stevigheid in het doek. Is het doek van katoen. Dan kun je wel lijm gebruiken. Maar dan houtlijm verdunt met water. Dan kun je denken aan verbandgaas enzo. Dit is best te gebruiken voor het doel wat je wilt.
 
Ik ben ondertussen tot de vaststelling gekomen dat we een ganse rol van dat vliegengaas liggen hebben in de kelder.
Goed hé? :D
Dat moeten we dan niet meer speciaal gaan kopen.
Nu niet vergeten om de ramen die reeds erin zijn gekleefd, goed af te plakken. kwestie van geen witte waas te krijgen door de scheikundige effecten van secondenlijm.
Foto's volgen, wanneer het gaas is gekleefd en het stuur volledig geschilderd.
 
Eindelijk: Het is me gelukt om alles bijeen te krijgen - verf, materiaal, foto-apparaat :D

1_stuur.jpg

Het stuur:
Op de foto ziet het er weer minder goed uit dan in het echt.
Je moet rekenen dat dit stuur maar een diameter heeft van een stukje van 10 eurocent. Door de macro-modus van de camera, is alles enorm uitvergroot met als gevolg dat je werkelijk alles ziet.
De spaken zijn dus gespoten met Alclad Chroom en er zijn gaten in geboord van 0,85 mm.

Vanavond zou ik willen het stuur monteren en het rooster achteraan op het kofferdeksel produceren.
 
Laatst bewerkt:
Dat ziet er goed uit. Zeker met die macro functie.

Toch wel een tipje, als je de volgende keer het stuur onderhanden neemt. Dan zou je die gaatjes moeten later verlopen van groot naar klein, dat geeft optisch een ander beeld. Kijk maar eens naar een echt sport stuur. Die heeft dat ook, van groot naar klein naar het midden toe.

Iig qua maat gesproken, mijn complimenten. :D
 
Ik heb dat stuurtje live mogen aanschouwen, en ik kan jullie garanderen dat het verdikke klein is.
Die gaatjes zie je bijna niet of je moet er met je neus gaan opzitten. En dan nog. :eek:
Dus ik denk niet dat men het verschil zou kunnen zien tussen grotere en kleinere gaatjes. :)


Droop
 
Ik heb een stukje gaas van een vliegenraam gemonteerd, maar ben toch niet 100 % tevreden. Op zich is het wel goed gelukt, maar toch is de structuur naar mijn mening toch nog te grof.
Het stuur zit er ondertussen ook in gekleefd.

Foto's zal ik morgen online plaatsen. Ik heb de plaatjes al geschoten, maar moet ze nog op pc zetten en dat kan ik hier niet.

Wat moet er nu nog gebeuren?
- uitlaten monteren
- bumpers monteren
- achterlichten bewerken met doorzichtige verf, een stukje BMF eronder plakken en op hun plaats bevestigen.
 
Laatst bewerkt:
Ik had het grote raam volledig afgetaped voor het erin kleven van het vliegenraam door middel van secondenlijm. Dit in verband met anders het krijgen van een witte waas op het doorschijnende plastic door een chemische reactie van de secondenlijm.

Toen ik zonet de tape eraf wilde halen, merkte ik dat ik op 1 kant de plastic raam los had getrokken. Door een beetje voorzichtig wrikken heb ik dan het ganse raam terug los gekregen van de body.

Nu kan ik enkele zaken terug oplossen:
- het doorschijnende raam polijsten om een kleine vlek en enkele kleine krasjes weg te werken (zie howto van Droop)
- datzelfde raam onderdompelen in Sols Plus om zo een mooiere glans te verkrijgen
- BMF op de raamstijlen toepassen. Nu kan ik het toch gaan oefenen :rolleyes:
 
Ook ik heb er niets aan op te merken. ;)

Laat je wel even weten hoe het bmf jou bevalt. :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan