Hoofdsponsor

1/24 Maserati Bora van Airfix [DONE]

Schaal 1/24 - 1/25
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb deze namiddag een laagje "Sols Plus" laten neerdalen op de body.
Dat is inderdaad zeer gebruiksvriendelijk materiaal om mee te spuiten. Morgen of overmorgen nog een 2e laagje erboven en daarna ga ik weer foto's maken om te publiceren.
De eerste resultaten zagen er toch veelbelovend uit. Laat ons hopen dat het gedroogde effect ook zo mooi zal zijn als verwacht.
 
Toch een kleine update:

Na 1 laagje Sols Plus (Parket Plus in Nederland). Er moet nog een extra laagje op. Ik ben zeer verrast met het bekomen resultaat.
Daarna moet ik deze wel nog eens polijsten.


1_airfix06413-27r.jpg

1_airfix06413-28r.jpg
 
Laatst bewerkt:
Voordat je weer een laagje er op spuit zou ik eerst de pannel lines eens kritisch gaan bekijken. Die zijn nu nog bewerkbaar zullen we maar zeggen. Dus je zou daar een klein laagje inkt bv. bruine inkt in kunnen laten lopen. Als je dan de inkt met water verdunt voor de helft dan worden deze wat donkerder. Je creert als het ware een schaduw. Vind je dit te donker kun je altijd keizen voor flesch. Maar ook deze verdunnen met 50 % water. Je zult zien dat de capulaire werking de rest doet. Dit zelfde geld voor het rooster voor de motor kap.

Maar al met al. De complimenten. Het ziet er nu super uit. Als dit gepolijst is kun je je haren er in kammen. :D
 
Goed idee oim dit nu te doen.

Wat helaas resulteert in het feit dat jullie weer een beetje geduld zullen nodig hebben om de vorderingen te kunnen bewonderen.boos
 
Geduld hebben we genoeg. Trouwens dat is toch het hoofdbestandsdeel van modelbouw. :) Veel succes en we wachten dus gewoon rustig af. Het is immers hobby toch.
 
Ik reageer even hier. Dat lijkt mij makkelijker, blijft het in het topic waar dat het hoort.

Wanneer je de tape van tamiya gebruikt. Moet je het randje waar de verf tegen aankomt even met de nagel aandrukken. Ik vrijf er altijd met de duimnagel even over heen. Dan met schilderen maak ik de kwast altijd even droog. Dan geeft de kwast niet zoveel verf af. Daarbij schilder ik altijd van de tape af. Doordat de kwast niet zo nat is is het risico minder en dan strijk je de verf van de tape af. Zo duw je de verf er dus niet onder. Het is een soort van drybruschen dus.



Mischien heb je hier iets aan voor de volgende keer.
 
Dominiek,
Toch een vraagje ivm met de Sols Plus.
Hoe heb je dat aangebracht, met spuitpistool of rechtstreeks
met de fles? Ik heb zo nog ergens een fles staan maar weet niet
meer hoe het werkt :confused:

Groetjes

Carl
 
Dominiek,
Toch een vraagje ivm met de Sols Plus.
Hoe heb je dat aangebracht, met spuitpistool of rechtstreeks
met de fles? Ik heb zo nog ergens een fles staan maar weet niet
meer hoe het werkt :confused:

Groetjes

Carl

Aangebracht met de airbrush. Onverdund, zéér gemakkelijk te spuiten. Wel zorgen dat je dunne laagjes (mist-coats) legt en telkens opnieuw overspuiten. Anders krijg je druipers.
Het zou, volgens wat ik heb gelezen en gehoord, ook moeten relatief eenvoudig aan te brengen zijn met een penseel, met een behoorlijk eindresultaat.
Achteraf is je schildersmateriaal ook zéér eenvoudig te reinigen. Namelijk met water, want het is op acryl-basis.
Positieve noot: 't geeft zelfs een fris geurtje af in de kamer waar je werkt. wacko
 
Oké, bedankt, binnenkort ga ik waarschijnlijk ook beginnen met een autokit die ik al een tijdje thuis heb liggen.
Die zou er moeten gaan uitzien als dit :

MP1203

ik kan dus alle tips goed gebruiken!

Ik heb begrepen dat je nogal wat 'problemen' hebt met het aanbrengen van de panel lines.
Alhoewel Rik het al wel heel duidelijk én met de nodige foto's heeft uitgelegd
heb je misschien ook iets aan deze link

How To Use Washes To Accent Panel Lines*::*BMC

Ik heb namelijk ook al wel hetzelfde probleem gehad als jij, namelijk dat je toch altijd wel het punt
ziet waar je begint met het inken...dus achteraf een wattenstaafje gebruiken om het surplus weg te vegen.

Groetjes

Carl
 
Oké, bedankt, binnenkort ga ik waarschijnlijk ook beginnen met een autokit die ik al een tijdje thuis heb liggen.
Die zou er moeten gaan uitzien als dit :

MP1203

ik kan dus alle tips goed gebruiken!

Ik heb begrepen dat je nogal wat 'problemen' hebt met het aanbrengen van de panel lines.
Alhoewel Rik het al wel heel duidelijk én met de nodige foto's heeft uitgelegd
heb je misschien ook iets aan deze link

How To Use Washes To Accent Panel Lines*::*BMC

Ik heb namelijk ook al wel hetzelfde probleem gehad als jij, namelijk dat je toch altijd wel het punt
ziet waar je begint met het inken...dus achteraf een wattenstaafje gebruiken om het surplus weg te vegen.

Groetjes

Carl

Je begint ook niet bepaalt met het gemakkelijkste modelleke... :rolleyes:
Wat betreft die panellines: dat is al een stuk beter dan de eerste test. Foto's volgen snel. Op het eerste zicht lijkt het nogal overdone, maar als je het bekijkt vanop een afstand heeft het toch wel iets extra.
In elk geval wacht ik nu al vol ongeduld op je bouwverslag.
 
Toch nog eens een kleinigheidje. Omdat je nu ook met wattenstaafjes aan de slag gaat. Moet ik erbij zeggen dat je geen maar dan ook echt geen solvent moet gebruiken. Inkt is op waterbasis. Ik wacht de foto's even af. En geef dan daarna kritiek. :D
 
Nog even geduld Rik. Ik heb daarnet een nieuw laagje P+ erop gezet en het ziet er veelbelovend uit, al zeg ik het zelf.
 
De panellines en roosters zijn nu ingekleurd met inkt (tip van Modelengeneer). De deurklinken, de stootstrips op de zijkant (of hoe die dingen ook mogen heten) en de ruitenwissers hebben ondertussen ook een kleurtje gekregen. Op die stootstrips moet ik hier en daar nog een kleine correctie aanbrengen.
Als laatste nog een laagje Sols Plus (P+) aangebracht ter bescherming van de lak.

2_airfix06413-27r.jpg

Je zult wel gezien hebben bij de foto hierboven, dat bij de achterkant het zwart niet perfect is afgelijnt. Dit kan geen kwaad, want de bumper wordt erover gemonteert.

2_airfix06413-28r.jpg

1_airfix06413-29r.jpg

Nog een kleine opmerking: de foto's zien er slechter uit dan de realiteit. Je foutjes worden hier veel meer opgeblazen. Sommige zaken zie je zelfs niet met het blote oog.
 
Laatst bewerkt:
Dat is een ongelovelijke verbetering. Erg mooi, ik kan niet anders zeggen. Ik vind dat donkere van de pannellines juist heel erg kloppen. Ben eens wat auto's van dichtbij gaan bekijken. En daar zit de pannelline eigenlijk zwart door de schaduw. Maar dat zou modelbouwgewijs dus te hard zijn. Applaus. :eek:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik hoop dat dit een tikfout is


he,he,he, ja, en dat voor een pabo studen. wackowacko
 
Hoi, hoe is het met de Bora. Toch niet gestopt vanwege de tikfout? Ik hoop het niet. Het is een mooi staaltje aan het worden.

Ik heb een mooie site gevonden. Die man gaat ook in op pannel lines. Hij maakt ze zelfs zwart wanneer hij een witte auto heeft. :D

BAR 006 Part III

Ik denk dat u hier wel wat aan heeft. Gewoon even kijken, machtig mooi wat hij maakt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan