Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
1/24 - 1/25 Maserati Bora van Airfix [DONE]
Pagina 1 van 9 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 126

Discussie: Maserati Bora van Airfix [DONE]

Banned

Lightbulb Maserati Bora van Airfix [DONE]

Het oorspronkelijke eerste berichtje is gemodereerd en gewist
    Laatst gewijzigd door Camaro69; 15-10-14 om 19:53

Standaard

Hey,

Laat je ons dan wel meegenieten van de bouwsels. Ben wel benieuwd.

Enne jou scheepje. Die krijgt het wel koud in de koelkast hoor. :eek:
    Met vriendelijke groet, Rik ----------mijn site, www.furioza.nl

Banned

Standaard

Tuurlijk zullen jullie meegenieten. Dit was in de eerste plaats een test voor het album. Het verslagje komt eraan met foto's, als ik iets meer tijd heb. Het is working time voor de moment.

In elk geval: dit is de doos

Een stukje van de handleiding. Hier kon ik kiezen voor gesloten of open lichten.

Het eerste laagje Andrea Blue van Vallejo gespoten. Zoals je kunt zien is de kit nu héél mat. Ik heb trouwens geöpteerd voor de gesloten lichten.

De achterkant:
    Daar kijkt toch iedereen naar (gelijk naar de vrouwtjes)

De linkerzijde

En de voorzijde, met de gesloten lichten. Ik vond dat hij er stoerder uitzag zo.

En jawel, je gelooft het of niet, maar die verschrikkelijke Murphy heeft zijn ding weer gedaan. Blijkt dat ik op één of andere manier stof heb gevangen met het rechtse spatbord.

De voorbumper, dieniet echt volgens het referentiemateriaal is. Ik heb ontdekt dat er 3 soorten voorbumpers zijn geweest, maar geen enkele zoals deze. Die extra's erop, zullen er dan ook moeten aan geloven.

Na het herspuiten:
    Eerst heb ik met fijn waterschuurpapier (korrel 2000 en daarna korrel 3200) de stofjes weggeschuurd, tot op de grondlaag. Daarna weer lekker de betreffende plek in het blauw gespoten, waarna ik het ganse model een lichtenevel heb gegeven met blauw. Dit om te voorkomen dat er kleurverschillen zouden zichtbaar zijn.

[IMG]http://www.modelbouwen.be/PP/images/2/large/1_airfix06413-9r.jpg[/I
    Laatst gewijzigd door ExSerCo; 10-08-08 om 10:40

Banned

Standaard

Eén van de onbewerkte velgen.
    Waarom toon ik deze denkt u? Wel, zoals je ziet is deze gegoten in 1 stuk. Op het echte model is buitenrand aluminium en de wielkap chroom. Raar hé? Ik heb dit gechecked bij verschillende bronnen en het was inderdaad zo.

[

Heb ik toch wel eventjes een kemel geschoten zeker.
    De velg was eerst volledig gespoten in aluminium (Alclad). Naderhand moest ik het wieldeksel in chroom spuiten. Waarik niet aan gedacht had, was hoe ik in godsnaam die velg moest afplakken, om daarna het wieldeksel te kunnen spuiten zonder die aluverf te overspuiten.
    Hieronder zie je de maskol die ik heb gebruikt. Dit is een vloeibaar goedje, dat in de fles tebewaren is, maar eenmaal eruit, een transformatie ondergaat naar een soort rubber.

Het is normaal paarsvan kleur, maar ik had vergeten enkele fotootjes te maken, alvorens de velg te spuiten.

Laatst gewijzigd door ExSerCo; 10-08-08 om 10:47

Standaard

Mooi werk maat

Heb me ook zo'n potje maskol aangeschaft, om de onderdelen die niet gespoten moeten worden deze mask aan te brengen, aan hun uitleg te horen kon je dit er redelijk gemakkelijk terug van verwijderen, is het niet?

Nu, doe vooral verder en ben benieuwd naar uw volgende update

Banned

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pantani Bekijk bericht
    Mooi werk maat

Heb me ook zo'n potje maskol aangeschaft, om de onderdelen die niet gespoten moeten worden deze mask aan te brengen, aan hun uitleg te horen kon je dit er redelijk gemakkelijk terug van verwijderen, is het niet?

Nu, doe vooral verder en ben benieuwd naar uw volgende update

Wel maatje, je vraagt en wij draaien. Gezien ik al een tijdje bezig aan het bouwen was, heb ik nog wat vervolgmateriaal voor op mijn verslagje.

Hierbij een fotootje van de Maskol die ondertussen was gespoten. Deze kon zeer eenvoudig met een tandenstokje worden verwijdert, zonder restjes achter te laten en zonder de onderliggende verf te beschadigen.

Hier zie je een foto van de gespoten velg (links) en eentje met enkel aluminium erop (rechts).

Nu de wielen zijn gespoten,moeten ze nog voorzien worden van de letters erop. De kunst bestond erin deze met een witte viltstift te bewerken op de voorgedrukte letters. Daarna werd het overtollige wit, wat nog niet droog was, met een kraspen verwijdert.
    Toen alles droog was, heb ik deze letters met een matte vernis bewerkt. Ik heb dit vooraf wel getest op een binnenkant van een bandje om te zien of het zou lukken.

Ondertussen staan er al enkele laagjes blanke lak op en de decals die ik erop wou.

Tot zover de stand van zaken.
    Het volgende op de agenda is nu de body polijsten (ik had misschien beter dit eerst gedaan, alvorens de decals te kleven), het interieur beginnen afwerken, en bmf (Bare Metal Foil) kleven op de raamlijsten.

Laat de kritiek maar komen.
    Laatst gewijzigd door ExSerCo; 10-08-08 om 10:51

Standaard

Kritiek, volgens mij ziet het er toch al mooi uit hoor, alleen denk ik dat je beter wacht to op het laatste om je decals aan te brengen, je wil altijd wel nog iets veranderen of bijwerken en dan sta je daar met die decals op je ontwerp, had ik vroeger ook met men vliegtuigjes.

Dirk

Banned

Standaard

Ik ben dan ook nog maar een beginnerke dat nog veel moet leren hé.

Standaard

Hoi dominiek,

mooi werk dat boratje. Dit is een van mijn favorite auto's. Verder is het de lelijke eend. En een paar amirikanen. En dan op stip een. De opel manta. Maar goed. Verder je weet het, houd ik niet van auto's. Maar goed. Ik kijk wel altijd omdat het modelbouwen hiervan erg mooi is. Maakt mij niet uit wat mensen bouwen dus. Maar goed. Wat ik eigenlijk wil vertellen is. Een maatje van mij heeft ook auto's gedaan. Rally auto's. Hij kraste altijd de portierdelen verder in. Dan ging hij spuiten. (in de orginele lak van de fabrikant) Waarna hij er met een laagje donkere verf bruin en zwart verdunt de schaduw in zette. Dit liet hij als het ware gewoon er in lopen doormiddel van de punt van de kwast in de gleuf te zetten. Het trok dan als het ware uit zich zelf in door de capulaire werking. Ik snap wel dat dit nu niet meer kan. Maar je zou dit alsnog bij een volgend model natuurlijk kunnen proberen.

Banned

Standaard

goede tips, die kan ik zeker gaan gebruiken voor een volgend model.

Waarom dient dit forum anders?

Banned

Standaard

Wel, een kleine update dan maar van het interieur.

Het volledige interieur eerst in mat zwart gespoten.
    Daarna de zetels in de juiste kleur gezet, tapijtjes gemaakt en de vesnellingspook geschilderd en op zijn plaats gekleefd.

Laatst gewijzigd door ExSerCo; 10-08-08 om 10:51

Standaard

Ziet er netjes uit
    komen daar nog veiligheids riemen ofzo op?

Keurig gespoten ook trouwens

Banned

Standaard

over die riemen had ik nog niet nagedacht. (een nieuwe uitdaging in het verschiet)

spuitwerk is gedaan met Vallejo Acryl en een Badger 150. Deze combinatie begin ik nu onder de knie te krijgen, maar dat was met vallen en opstaan.

Banned

Standaard

Wat betreft die veiligheidsriemen: die laat ik in dit model achterwege, gezien er zo weinig detail in het interieur zit. Anders voel ik me verplicht om véél méér detail toe te voegen om er iets van te maken.
    Ik heb besloten om me op de buitenkant te concentreren.

Bij deze een foto van de voorbumper.
    Alclad II chroom en de stootrubbers nadien in het zwart geschilderd.

Laatst gewijzigd door ExSerCo; 10-08-08 om 10:53

Standaard

Toch denk ik dat een riempje meerwaarde geeft. Dit is toch wel een van de dingen die goed kunt zien in een auto. Je zou ook het versnellingspookje nog in de alclad kunnen zetten, wel de knop zwart houden. Die mat, hoe heb je dat gedaan. Ziet er goed uit.

Pagina 1 van 9 12345 ... LaatsteLaatste

Soortgelijke discussies

1. Real Space - Saturn V 1/96 & 1/144 van revell en airfix .... [DONE]
    By bubblegum in forum Ruimtevaart & Science Fiction
    Reacties: 102
    Laatste bericht: 16-12-09, 14:03
  2. schaal 1/24 of 1/25 - Maserita Bora (Airfix)
    By ExSerCo in forum Afgewerkt project auto's
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 05-07-08, 19:44
  3. Vliegend Militair - Airfix 1:72 Lysander
    By Jurrie in forum Afgewerkte projecten zonder bouwverslag
    Reacties: 7
    Laatste bericht: 20-06-08, 00:44

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten