Hoofdsponsor

1/35 Sd.Kfz.182 King Tiger Porsche turret [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
... nu ik er plots aan denk, hoe plooi je dit naar behoren:

Zoiets kun je het best rollen, je legt je onderdeel op je snijmat en met een ronde staaf (bv de steel van je snijmes) begin je te rollen over je stuk, in jou geval in de lengte richting van je stuk. Je oefent een lichte druk uit op je staaf en je zal zien dat je onderdeel zal begin te krullen. Je doet dit tot je de gewenste vorm hebt bereikt.
Voor de eerste keer misschien eens proberen met eens proefstuk. Veel suc6.

Gr
 
Of je neemt een rond voorwerp dat een ietsje kleinere diameter heeft dan het stuk uit de kit en plooit de messing/koper daar rond. Goed aanduwen en aanwrijven.
Wanneer je alles weer loslaat zal je zien dat het plaatje messing/koper zich weer een beetje zal rechten, maar aangezien je het geplooid hebt op een kleinere diameter zal je normaal gezien de gewenste plooiing hebben.
 
Bedankt DJ weeral wat bijgeleerd,voor de rest is dit een super mooi gebouwde tijger...
 
thx voor de fijne uitleg. Kunnen we eindelijk ook eens gaan proberen.
terug on topic.. hoe meer ik er naar kijk hoe meer goesting ik krijg om mijn king tigerke af te werken.
 
De vetste Zimtijger die ik ooit zag !
 
Mannen bedankt voor de complimenten.

Op de uitleg aan Pastis wil ik nog wel toevoegen dat ik zelf altijd rol op een wat zachtere ondergrond dan mijn snijmat. Bijvoorbeeld een stuk opgevouwen stof, mijn ervaring is dat dit eenvoudiger en sneller werkt.

Nu heb ik nog een vraag. Wat denken jullie, zou ik deze kit een keertje ten toon kunnen stellen als een "naked kit"? Ik twijfel namelijk omdat dan alles natuurlijk afgewerkt moet zijn. Vaak laat ik nog zaken onafgewerkt omdat het dan eenvoudiger is te schilderen enz. Denk bijvoorbeeld aan sleepkabels, gereedschap en dergelijke.
 
Mannen bedankt voor de complimenten.

Op de uitleg aan Pastis wil ik nog wel toevoegen dat ik zelf altijd rol op een wat zachtere ondergrond dan mijn snijmat. Bijvoorbeeld een stuk opgevouwen stof, mijn ervaring is dat dit eenvoudiger en sneller werkt.

Nu heb ik nog een vraag. Wat denken jullie, zou ik deze kit een keertje ten toon kunnen stellen als een "naked kit"? Ik twijfel namelijk omdat dan alles natuurlijk afgewerkt moet zijn. Vaak laat ik nog zaken onafgewerkt omdat het dan eenvoudiger is te schilderen enz. Denk bijvoorbeeld aan sleepkabels, gereedschap en dergelijke.

ik zou die zeker in zetten als "naked kit". Gegarandeerd dat je met een medaille of twee naar huis komt.
 
Het gaat mij niet om de medailles, Pastis!!! Maar meer hoe krijg ik de kit naderhand nog zo afgewerkt dat het er nog realistisch uit ziet? Bijvoorbeeld hoe spuit ik de binnenzijde nog, met name de turret waar de ammoracks in zitten met de koperen shells. Ook sleepkabels en gereedschap zal een probleem geven denk ik? Want zo fijntjes kun je niet werken of je zal wel eens de rest van het model raken, vrees ik. Over de verwering nog maar niet te spreken, vandaar ik echt twijfel of het wel een optie is. Dus iedereen die hier een idee over heeft, houd ik me aan bevolen......

Swa in 2strijd
 
Goh Swa, ik snap je tweestrijd als ik zo je beredenering volg omtrent ondermeer het turret interieur. Ik denk dat je een echte keuze zult moeten maken tussen naked of painted. Ingeval je kiest voor schilderen dien je toch echt wel rekening te houden met onbereikbare plekken na volledige assemblage, vandaar...
Maar eerlijk is eerlijk, welke je ook kiest, dit is topwerk !
 
Swa,

Dit ziet er erg goed uit! Ben meer van het vliegend spul maar dit is wel heel erg gaaf!

Complimenten!
 
Even niet gevolgt ,,,, maar echt prachtwerk man .... zeer mooi .......
 
Ik zou gaan voor een naked kit, maar dan ook al de rest monteren zoals je sleepkabels , enz.
Want het zou spijtig zijn moest je bij de schilderwerken niet alles meer kunnen bereiken en daar dan staan met stukken waarvan te zien is dat ze geen kleur hebben.
Gewoon als je gedaan hebt een laagje vernis erover om je koperwerk te beschermen tegen oxidatie.
Allee dat is mijn gedacht, het is nog altijd jou model é.

Gr
 
Goh Swa, ik snap je tweestrijd als ik zo je beredenering volg omtrent ondermeer het turret interieur. Ik denk dat je een echte keuze zult moeten maken tussen naked of painted. Ingeval je kiest voor schilderen dien je toch echt wel rekening te houden met onbereikbare plekken na volledige assemblage, vandaar...
Maar eerlijk is eerlijk, welke je ook kiest, dit is topwerk !

zo denk ik er ook over.

Ik vind hem heel prachtig zo als ie nu staat.
Ik zou dat katje geen verfjas aandoen. zonde van al dat mooi koper zo weg te steken.
Maar het is nog altijd uw model. Dus zal je toch zelf moeten kiezen...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan