Hoofdsponsor

1/35 Sd.Kfz.182 King Tiger Porsche turret [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Inderdaad Gunit het lijkt er wel op soms.....geen PE dus ook geen goed model :huh: terwijl juist de afwerking, het verouderen, het belangrijkste is.

Ron
 
Prachtig gedaan, knap Swa!

Kurt voor mij een te koesteren bericht, daar het je laatste was op een build van me..

@G & Ron: ik kan me wel wat vinden in jullie opmerkingen echter denk ik dat het ook gedeeltelijk aan jezelf ligt. Ik gebruik namelijk nooit de gehele PE set (varieert meestal van 50 tot 75%), ik kijk namelijk of de PE echt een verbetering is voor het model of dat ik mezelf enkel meer werk bezorg wat toch niet uit de verf komt. Daarnaast kan het op sommige kits een mooie aanvulling zijn, vooral op de wat gedateerdere.
 
Kurt voor mij een te koesteren bericht, daar het je laatste was op een build van me..


Typisch Kurt, een duw in de rug, bewondering gegoten in slechts een paar alleszeggende woorden. Ik ga die gast missen, en ik zal niet de enige zijn.
 
Zo net even het topic door zitten nemen, man, man, man wat een vakmanschap. :O

Dit is toch wel heel erg mooi gedaan allemaal. Ik weet niet veel van takjes enzo. Maar met al dit kleine grut overal, je moet het maar kunnen. Ben dan ook benieuwd naar de rest van de bouw.

Vooral zo doorgaan en veel plaatjes maken. :laugh:
 
Na lange tijd hebben we weer eens tijd gehad om verder te gaan aan de KIng Tiger. Het is veel hakenwerk waar vanalles aan komt te hangen, sleepkabels, tracks ed. Door de Pe Zimmerit had ik wel de mogelijkheid alle onderdelen erop te solderen, wat een sterke verbinding tot gevolg heeft. Nadeel was dat ik alle bevestigingspunten kwijt was door de Zimmerit. Dus hiervoor had ik vooraf een schets gemaakt waar alles thuis hoorde. Daarna veel meten en passen om alles nejes uitgelijnd op zijn plaats te krijgen. Verder hebben we de nodige grepen vervangen door koperen versies. Het is dus wel bijna allemaal Pe of metaal wat de klok slaagt bij deze update. De pics:

KingTiger2-2.jpg

KingTiger5-2.jpg

KingTiger4-2.jpg

KingTiger6-2.jpg

KingTiger3-2.jpg

KingTiger7-1.jpg

De stokken voor het schoonmaken van de loop heb ik ook in metaal gemaakt.
Ze passen dan ook natuurgetrouw in elkaar.

KingTiger8-1.jpg

Als extra heb ik ook besloten om ammo racks en ammo toe te passen omdat ik het luik aan de achterkant open wil laten.

KingTiger1-2.jpg

Hoop dat jullie het wat vinden.
 
Strak werk Swa
 
prachtige tiger! Voor wat dienden die metalen platen die op het luik achteraan de turret zijn bevestigd?
 
jawadde ,das een mooi staaltje modelbouw dat ge hier neerzet
Wat je eventueel nog zou kunnen doen is sommige soldeernaden (en de gesoldeerde stukken ook) eens goed opkuisen met een glasvezelpen, want volgens mij staat er nog een restlaag op (zwartgrijze restant). Tis maar tegen dat je begint te AB-en, de verf een goeie vasthechting zou hebben op een zuivere ondergrond.

Wel een ferm beestje.
 
Dat is ook bijna ne kopere,strak werk en mooie toevoeging van de ammo rek.

Mark
 
Mannen, allemaal bedankt voor de comments.

@Mad ice: ik denk dat die platen er zitten voor het bevoorraden van ammo te vereenvoudigen. Het was namelijk vrij lange ammo (ca 1,1m) met een gewicht van ruim 10kg. Dat je dan bij het bevoorraden met je granaat steeds achter randen blijft steken lijkt mij niet alles. Maar zeker ben ik hier niet van, is meer een gedacht van mezelf! Het was trouwens ook een ontsnappingsluik, misschien dat het daar nog wat mee te maken heeft. Dus als iemand anders een andere verklaring heeft, houd ik me ook aan bevolen.
@Famo: bedankt voor de tip, hoe gebruik jij hierbij je glasvezelpen? Kort of lange haren? Ben namelijk bang als het te stug (kort) is dat ik de Pe vervorm.
 
Strakke boel man ! Wat een mooi zicht al die bling !
 
Ik denk Swa dat ge best de pen tamelijk kort houd en een beetje voorzichtig te werk gaat vooral als ge dwars op de PE wrijft. Op langere lassen en stukken kan je al een beetje meer druk op geven. Tis natuurlijk een beetje balanceren op een slappe koord é vooral als het om kleine en fijne PE-stukjes gaat en die niet te verwringen.
Het hangt er ook een beetje vanaf als je een zachte of harde glasvezelpen gebruikt. Met zo'n harde kan je best tin restanten afkuisen alsook je PE. De zachte daarentegen kan je betere gebruiken om je PE te pollieren en PVC op te kuisen. De harde gebruiken op pvc is niet zo aan te raden daar je gewoon in je pvc krast.
 
Famo bedankt voor de tips, zal zo zeker te werk gaan. Maar wanneer spreek je van een zachte of harde glasvezelpen? Als ik bij degene die ik heb over de glasvezels heenga voelt het net aan als de harenb van een kwast. Zal de zachte zijn neem ik aan??
 
Knappe bouw Swa! Ik ben nog maar net terug op't forum na een vakantieperiode en zie nu voor de eerste keer dit monster. Ziet er véélbelovend uit!

Groeten, Erwin.
 
swa , just je topic eens doorgenomen

wauw , zit vol van knap gebouwde details .t'is genieten van je foto's in opbouw
en wat opvalt is dat er hier ook zeer net gewerkt wordt

tom
 
@ Erwin en Tom: jullie ook bedankt voor de comments. Proberen zo verder te doen.

Vandaar een kleine update van tijgetje. De finish is in zicht zullen we maar zeggen want nog maar wat kleine dingen af te werken. Maar wel waar de nodige tijd in kruipt!:O Ben ook bezig om tot een compositie komen van de schurtzen.

KingTiger16-1.jpg

KingTiger15-1.jpg

Denk dat het gaat worden als de vorige foto's weergeven!? Nu nog wat pics in detail.

KingTiger14-1.jpg

KingTiger13-1.jpg

Dankzij de macro blijkt er nog wat schuurwerk, bedenk me net met de foto dat ik ook het onderste stuk Zimmerit onder de hull niet moet vergeten.:$ Niet schrikken van de naad, upper en lowerhull moeten nog aan elkaar gezet worden.

KingTiger12-1.jpg

KingTiger11-1.jpg

KingTiger10-1.jpg

KingTiger9-2.jpg

O ja, moet de ammoracks ook nog verder in een steken. De finish wordt net weer door Swa zelf verlegd, hehe.:nowink: Niks haastwerk gewoon lekker verder, ben er tenslotte nog maar een paar jaar aan bezig.:laugh::laugh:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik vind hem nu al af. laat dat verfwerk maar zitten.

Super Tijgerken.
 
....wanneer spreek je van een zachte of harde glasvezelpen? Als ik bij degene die ik heb over de glasvezels heenga voelt het net aan als de harenb van een kwast. Zal de zachte zijn neem ik aan??

Ik denk het ook.
Als je de haren zo een 3-tal millimeter uit de pen draait en het voelt aan als een harde bundel dan is het een harde , voelt het tamelijk zacht aan dan is het die andere.
Je kan dat ook eens testen op een stukje pvc door er eens op te wrijven. zijn het serieuze krassen dan is het een harde, een zachte heeft de eigenschap om je pvc te pollieren.

Prachtige fotoos van een prachtig model
 
... nu ik er plots aan denk, hoe plooi je dit naar behoren:
kingtiger14.jpg

heb er altijd schrik om hier aan te beginnen...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan