Hoofdsponsor

1/35 Sd.Kfz.182 King Tiger Porsche turret [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Prachtig model.
Mooie details.
En wat een uitleg krijgen we hier gratis en voor niks.
Doe zo verder zou ik zeggen.

Erik.
 
Knap gedaan je aanpassings werken
En een schitterende uitleg over de history
 
goed de fouten weggewerkt
 
Swa,

Je resultaat is verbazingwekkend, zeker op deze schaal.
Wat ik me wel afvraag is, wat gebruik je om te solderen? Vet, tin, verf?
 
@ExSerCo (en degene die het ook interessant vinden natuurlijk):

Voor het solderen gebruik ik nu na een tip van m'n broer het volgende:

OLBA cleaner (voor het ontvetten, ik schuur dus niets)
"Normale" S39 soldeervloeistof van Griffon
"Print" tin-lood 60/40 0,7mm ook van Griffon
Sinds kort heb ik ook de beschikking over soldeerdraad van 0,25mm van Aber (enkel heb ik dit nog niet gebruikt)

Wat ik eerst doe is de te solderen onderdelen ontvetten met een kwastje en vervolgens breng ik na droging de soldeervloeistof aan met een ander fijn kwastje.
Daarna vertin ik het te solderen onderdeel (let op: zeer dun!!!), waarna ik het onderdeel op zijn positie breng en het daar tijdelijk fixeer (ik heb hier bijvoorbeeld wat a la Swa aangepaste paperclips voor).
Dan houd ik de soldeerstift "even" op het onderdeel en je ziet als het goed is de soldeer vloeien en het onderdeel enigzins (tiende mm's) zakken omdat je lichte druk uit oefent.
Hierna schoonmaken en je hebt een veel en veel stevigere verbinding dan met lijm (wat je natuurlijk al bekend is gezien je topic van de BR52).

Het soldeerstation staat trouwens bij mij op 400 C. Een Weller 40D digital, wat een zeer goede investering is gebleken nu ik ermee aan de gang ben.
 
waarna ik het onderdeel op zijn positie breng en het daar tijdelijk fixeer (ik heb hier bijvoorbeeld wat a la Swa aangepaste paperclips voor).

En wat is hier zo speciaal aan? Want ik ondervind altijd problemen om alles op zijn plaats te houden en te solderen tegelijk.
 
En wat is hier zo speciaal aan? Want ik ondervind altijd problemen om alles op zijn plaats te houden en te solderen tegelijk.

Hmmmmm, nu snap ik je vraag niet helemaal Dominiek? Spreek je over de aangepaste paperclips?
 
Yep Swa, diene techniek is hier in mijn ateliertje gekend
 
Yep Swa, die aangepaste paperclips is wat ik bedoel.
 
Yep, dan heb ik je toch goed begrepen! Wat ik met die paperclips doe is het in de vorm van de te solderen "samengevoegde" onderdelen buigen, op zo'n wijze dat er een lichte spanning ontstaat tussen de onderdelen. Als ik binnenkort weer aan het solderen ben zal ik een foto nemen van een paar dingen, dat zal waarschijnlijk meer zeggen dan woorden.
 
Hierbij een kleine update, wel een waar het nodige (fijne) werk in zat:wacko::@:

kingtiger36.jpg

Motordek voorzien van de roosters.

kingtiger37.jpg

kingtiger38.jpg

De achterzijde voorzien van de update van LR, de verdere pics in detail.

kingtiger39.jpg

kingtiger40.jpg

kingtiger41.jpg

De houten blok voor de krik zelf gescratcht daar ik bij het orgineel de PE er niet netjes bij kon plaatsen.

kingtiger42.jpg

De sleephaken zullen zo aan het model worden gehangen, dus niet op zijn eigenlijke plaats.

Hoop dat jullie het wat vinden, tot de volgende.

P.S. zal nu voor een tijdje in de kast gaan, daar ik verder wil met mijn Famo en Luchs, en als ik de update binnen heb uit HK ga ik eens iets geheel anders doen. Maar later meer hier over.
 
Laatst bewerkt:
Wat een vooruitzicht ! Geweldige build, kan zo in de boekjes ! En de foto's zijn om van te snoepen ! Proficiat, voor mij is dit al meer dan geslaagd !
 
Mooi werk met die PE en ik kan begrijpen dat er wat tijd in zit.
Als ik kijk naar die vleugelmoertjes amai.
Die sleephaak goed gevonden om deze daar te hangen.

Mark
 
Schone details allemaal
 
Waarom ziet het er bij iemand anders altijd zoveel beter uit dan wat ik zelf kan....

Ik heb nog zoooooveeeeel te leren...

Knap werk, ik kwijl erbij ;)
 
Mannen, allemaal bedankt voor de complimenten dit stimuleert om verder te doen. Alleen ben ik op het moment een beetje PE moe, ik krijg het idee dat het moeten is geworden en dat is natuurlijk niet de bedoeling van een hobby. Je moet er mijn inziens van ontspannen en niet gestrest van worden. Ik denk dat het op het moment wat teveel van het goede is, een berg PE bij de "Luchs" "Famo met aanhanger" en dan deze King Tiger weer!? Ik verlang een beetje naar een recht uit de doos kitje, en ik denk dat het dat even gaat worden.
 
Als moeten word dan ben je inderdaad niet goed bezig want dan is het plezier snel weg in deze hobby en ga je snel postzegels verzamelen (is niets mis mee uiteraard) :laugh:

Ach ze hadden PE nooit moeten uitvinden :wub:

Ron
 
Mannen, allemaal bedankt voor de complimenten dit stimuleert om verder te doen. Alleen ben ik op het moment een beetje PE moe, ik krijg het idee dat het moeten is geworden en dat is natuurlijk niet de bedoeling van een hobby. Je moet er mijn inziens van ontspannen en niet gestrest van worden. Ik denk dat het op het moment wat teveel van het goede is, een berg PE bij de "Luchs" "Famo met aanhanger" en dan deze King Tiger weer!? Ik verlang een beetje naar een recht uit de doos kitje, en ik denk dat het dat even gaat worden.

Mijn volgende wordt opnieuw een recht uit de doos toestand, zeker weten iets van Tristar, lekker gedetailleerd van zichzelf. Ik snap het, tegenwoordig doe je niet mee als je geen halve kilo van dat gele goedje aan je project hebt hangen, geloof me, er komt snobisme bij kijken soms !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan