Hoofdsponsor

1/35 Sd.Kfz.182 King Tiger Porsche turret [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi Swa,

Al dat werk loont wel de moeite de tracks gaan je model toch weer dat iets meer geen;)

Cheers,
André
 
De zimmerit ziet er zeker niet slecht uit.
De nieuwe schoenen zullen zeker de vele uurtjes
en de moeite lonen.^^
 
Ziet er veelbelovend uit, kan bijna niet anders dan een prachtstuk worden ;)

En het gewicht van de tank zal op schaal ook wel in orde komen...
Die tracks en PE zullen er wel voor zorgen :))

Grtz,
Beyond
 
Eens die tracks klaar zijn, zul je er geen spijt van hebben.
 
Mannen, we kunnen het er over eens zijn dat de tracks een grote verbetering zijn. Ik wacht nog even met posten van de pics van dit onderdeel tot alle PE zimmerit is aangebracht. Zodat je een compleet te zien krijgt, van zowel zimmerit als tracks.

Ik wilde alvast wel het "howto" uitleggen van zoals ik de PE heb bewerkt om beschadigingen te simuleren.

kingtiger1-1.jpg

Op een stuk dik aluminium (bv. veiligheidsbeslag van een deur) wordt de PE met tape vastgeplakt. Zorg dat het vlak en strak is aangebracht, en zorg dat je op tijd stopt met frezen.

kingtiger2-1.jpg

Op een laag toerental de Dremel voorzien van een bol-freesje zachtjes op het materiaal drukken. Regelmatig de dikte van het overgebleven materiaal controleren. Indien je met het bolfreesje onder de PE schiet heb je echt een vet probleem! Ik had dit namelijk eerst geprobeerd op een over gebleven stuk PE, echt de dan ontstane vervorming krijg je niet meer goed.

Ik ben ook bezig geweest met de bewapening, voor de MG 34's heb ik er voor gekozen ze te vervangen voor koperen exemplaren. Want ik ben er inmiddels wel achter dat er spreus in de kit zitten, die niet je van dat zijn. De echte missers in de kit zijn door Dragon daar in tegen wel vervangen.

kingtiger3-1.jpg

kingtiger4-1.jpg

De aluminium barrel was ook in de kit aanwezig, wat op zich een leuk extraatje is. Was het niet dat het gewicht niet gedragen kan worden en de barrel zonder hulp zal gaan afhangen. Eens kijken of ik in de kulas geen lood of iets dergelijks kan aanbrengen om dit te voorkomen. Anders zal ik genoodzaakt zijn een en ander vast te lijmen in positie.
Zie op de volgende pics de 88mm en de mg's na ze bijna zijn afgewerkt, hier en daar dient nog wat opschoonwerk gedaan te worden.

kingtiger5-1.jpg

kingtiger6-1.jpg

Tot zover de update, en ik hoop snel de pics te kunnen tonen van de zimmerit. Op- en/of aanmerkingen zijn altijd welkom.

Groeten,

Swa
 
mooi mooi mooi ,die barrels en een goeie uitleg over die zimmerit
 
Prachtig bouwverslag, vijf sterren !
 
je zou zin hebben om er ook een te starten, en zeker die tracks zullen op een volgend model van mij een plaats vinden;)
 
Ja dat ziet er mooi uit die barrels.

En bedankt voor de tip over de zimmerit ;)
 
Hier een update van de aangebrachte zimmerit en tracks.

Ik heb nog een sheet zimmerit te plaatsen onder de hull, ik ben nog aan het prakizeren wanneer ik het plaats. Nu of wanneer de hull gelijmd is?
Op zich kan ik een PE zimmerit iedereen aan bevelen omdat ik het vrij makkelijk vond werken. Je moet wel eens iets bijwerken met putty maar pasvorm is goed. Nu we het over putty hebben, ik heb nog een paar zaken bij te werken. Bijvoorbeeld de rand van turret.

Man man man, het was een heel werk met de tracks. Maar net als met de zimmerit ben ik zeker tevreden over het resultaat.

Nu de pics, man wat een probleem om onze tiger op een plaatje te krijgen. Groot met een serieuze barrel.

kingtiger7-2.jpg

kingtiger9.jpg

kingtiger13.jpg

kingtiger8.jpg

kingtiger10.jpg

kingtiger12.jpg

kingtiger11.jpg

Op en/of aanmerkingen zijn weer welkom. Let wel, alles nog dryfit dus niet teveel letten op een kiertje ofzo.

Grtz,

Swa
 
De Zimmerit ziet er goed uit. De tracks zijn wat te breed voor mij, maar het kan zijn dat ze zo waren.
 
Wouteb de tracks waren zo breed in die tijd voor het beteren bochtenwerk ;)

De PE etching zit er netjes op SWA maar nooit over na gedacht om de resin versie van Cavalier(hoop dat ik de naam goed heb) te gebruiken die is echt zeer goed en een zeer nette prijs.

Ron
 
Jawadde, eerst ga ik KNOCK OUT bij Draken 35's project, nu ga ik hier gewoon door de knieën van pure verbazing. Heel sterk gedaan dat aansluiten van je zim en je putty. Ik denk dat met smallere tracks dit gevaarte zo de grond zou zijn ingezonken. De tracks van de Kingtiger in La Gleize (!), als je daar voor staat krijg je bijna respect voor dit vehikel, zoveel jaren na z'n pensionering.
 
Swa jongen,
mooi werk dat je hier laat zien.
Pracht exemplaar van King Tiger word hier gebouwd.
Blijf volgen.

Erik.
 
Hey,:)

Swa, da's inderdaad een schoon ding aan het worden. Meestal volg ik in stilte maar ik heb een vraagsken.:8
Ik heb ook PE zimmerit liggen, op 1/72, en wil graag weten hoe je de zijkanten, sluitingen opvult. Ik heb geen ervaring nog met PE zimmerit maar wens dit in de toekomst wel te gebruiken, vandaar de vraag.:$

Gebruik je een putty om de sluitingen/openingen te vullen of iets anders, laat maar weten.:wub:
Bedankt daarvoor.
 
Het vele werk zie je zeker terug in het resultaat.
Heel mooi tot nu toe!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan