Hoofdsponsor

1/48 F-4G Phantom II 'Wild Weasel' [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
tjonge, wat ben ik jaloers dat jullie kunnen bouwen vandaag en ik aan het werk ben....boos

Mooi werk, Luc.
 
Hahahaha, Dominiek, er moét toch iémand het land recht houden terwijl wij ons amuseren? :p



Droop
 
Zo, en terug zijn de poorten van de spuithangaar open gerold en kunnen we terug een kijkje gaan nemen.
Nu heeft de Phantom z'n 2de deklaag gekregen.

Enjoy the pics:

1_F4G_Wild_Weasel_075.jpg

1_F4G_Wild_Weasel_076.jpg

1_F4G_Wild_Weasel_077.jpg

1_F4G_Wild_Weasel_078.jpg

1_F4G_Wild_Weasel_081.jpg

1_F4G_Wild_Weasel_084.jpg



En nog eens een foto'tje van het echte toestel.

1_68-0403_9003_01_F-4E_131TFW_KSTL_McCurdy.jpg


In de volgende stap gaan we de canopy volledig vast maken aan de romp en gaan de wieldeuren terug open.
Dan is het tijd voor het aanbrengen van de hoogglanslaag.


Droop
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Begint er al realistisch uit te zien, wat ik ook gezien heb is dat de tweede piloot (copiloot?) een beetje is meegespoten. Zijn handschoen en mouw is meegenomen.

Ik blijf je volgen. :D
 
Begint er al realistisch uit te zien, wat ik ook gezien heb is dat de tweede piloot (copiloot?) een beetje is meegespoten. Zijn handschoen en mouw is meegenomen.

Ik blijf je volgen. :D
Bedankt Rik, dit had ik zelf nog niet opgemerkt. wacko


Droop
 
Zo, de wieldeuren en airbrakes zijn open en ons Wezeltje staat nu voor het eerst op z'n eigen voetjes... euh... bandjes.

Het model heeft nu 2 lagen hoogglans gekregen en eens alles droog is dan worden de decals geplaatst.
De sludgewash komt daarna aan de beurt.

Mochten er mensen zijn die interesse hebben in hoe men een sludgewash maakt én aanbrengt, laten die dit dan eventjes in dit topic weten en dan zal ik er een 'how to' van maken.

Maar eer het zo ver is, eerst de foto's met de stand van zaken tot op heden:

1_F4G_Wild_Weasel_086.jpg
Het kleine wezeltje begint een groot beestje te worden.


1_F4G_Wild_Weasel_090.jpg
Door de hoogglans is het model nu klaar voor de decals.


1_F4G_Wild_Weasel_092.jpg
Er is nog veel werk aan de winkel.



Wordt vervolgd,

Droop
 
De sludgewash komt daarna aan de beurt.

Mochten er mensen zijn die interesse hebben in hoe men een sludgewash maakt én aanbrengt, laten die dit dan eventjes in dit topic weten en dan zal ik er een 'how to' van maken.

uitleg in een howto graag: dit is zéér interessant. Moest je kunnen (en met jouw ervaring mag dit geen probleem zijn), wil je dan de verschillende soorten washes eens bespreken?

Trouwens, je (k)Wezeltje begint al aardig op het reële model te lijken.:eek:
 
Je had eerst de pannellines zwart Preshadow gezet. Maar dat is nu niet te zien op de foto. Is dit in het echt nog wel te zien? En als dat ook dan niet te zien is. Waarom doe je dat dan?
 
Dat heb je goed opgemerkt, Rik.
Ik ging het daar later over hebben maar je bent me voor.

De matte Revell-lak die ik heb gebruikt was zo gevoelig voor vingerafdrukken dat het modelletje er in no-time al vol van stond. :mad:
Ik moest er maar naar kijken en er kwam al een vette vlek op.

Nou ja, noodgedwongen heb ik dan maar een extra verflaag aangebracht met als resultaat dat de preshading is verdwenen.
Stom hé?
Afijn, met de sludgewash zal nog het één en ander goedkomen. ;)


Droop
 
Decals

Vandaag heb ik op m'n gemakske, in de schaduw van de zonneluifel, me eens bezig gehouden met het aanbrengen van de decals op de Wild Weasel.
Formatielichten, registratienr en andere kentekens zijn nu een feit.
Mochten jullie op de foto's soms nog enige rimpels op de decals ontdekken, dan mogen jullie gerust zijn: het is de Sol die nog aan het inwerken is.

De foto's:

1_F4G_Wild_Weasel_094.jpg

1_F4G_Wild_Weasel_096.jpg

1_F4G_Wild_Weasel_098.jpg

1_F4G_Wild_Weasel_102.jpg

1_F4G_Wild_Weasel_100.jpg

In de volgende stap ga ik verder met de bewapening en dan is het bijna tijd voor de sludge wash.

Wordt vervolgd,

Droop
 
Jullie zullen wel gemerkt hebben dat ik getracht heb om op het model haaientanden aan te brengen. Dit naar het voorbeeld van enkele 1:1 modellen.

Deze poging vond ik niet zo geslaagd en daarom had ik besloten om ze terug te verwijderen.
Tip: decals kan je makkelijk met Micro Sol terug verwijderen. Eens ze beginnen te rimpelen kan je ze met een doekje makkelijk losmaken.

1_F4G_Wild_Weasel_107.jpg

Hier zien we de Weasel zonder z'n bijtertjes.

Het model heeft nu een extra, zéér dunne hoogglanslak gekregen en dit om:
a): de decals te beschermen.
b): als ondergrond voor de sludge.



Wordt vervolgd,


Droop
 
Die bijtertjes zijn niet helemaal in de lijn van het model. Ik snap dan ook gelijk waarom je ze hebt verwijderd. Voor de rest ziet het er zeer goed uit. Ik zou niet beter doen. :D Maar ik zie ook dat je je model zo op de tegels neer legt. Krijg je dan geen krassen?
 
Beste mensen,

Dit draadje wordt zo spoedig mogelijk verder gezet.
Momenteel ligt het een beetje aan de kant omdat ik ook bezig ben met de 'Howto' over de sludge wash.


Dus, nog eventjes geduld aub.

Bij deze alvast een klein voorsmaakje:

1_F4G_Wild_Weasel.jpg
De sludge is aangebracht


Droop
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Je moet verdorie goed weten wat je doet, eer je zo een prachtmodel gaat bevuilen! Persoonlijk zie ik ze ook liever geweatherd, maar ik vind het altijd moeilijk om ermee te beginnen, uit schrik dat het té wordt, of het model er onecht begint uit te zien.
Ik kijk al uit naar de 'How-to'!

Johan
 
Haha Johan, het voordeel van zo'n sludge is dat je dit steeds ongedaan kan maken (in geval dat het toch onverwachts verkeerd zou aflopen).

Met het oog op de 'howto' heb ik het model al goed onder handen genomen en ik kan je nu reeds zeggen dat het een pareltje aan het worden is.

Maar zoals gezegd, dit is voor later.

Nog eventjes geduld. ;)


Droop
 
Oei, da's vies geworden. Maar je zegt dat het nu al een pareltje aan het worden is. Dus ik wacht met spanning af. :D
 
Zo, de sludge is aangebracht en gesealed en de masking tape is van de canopy verwijderd:

1_F4G_Wild_Weasel_122.jpg
Zoals jullie kunnen zien heb ik de sludge héél subtiel aangebracht.
Niet alle panellines heb ik volledig geaccentueerd. Het hoe en waarom ik dit gedaan heb, zal uitgebreid in de howto te sprake komen.

1_F4G_Wild_Weasel_126.jpg
Let hier vooral op het neuswiel dat z'n deel van de weathering heeft gekregen.


1_F4G_Wild_Weasel_127.jpg

1_F4G_Wild_Weasel_141.jpg
De Weasel is nu volledig klaar voor z'n bewapening.
Jaja, aan dit projekt begint een eind te komen maar eer het zo ver is... ...


... ... wordt dit nog steeds vervolgd.


Droop
 
Dat ziet er toch weer heel anders uit zo. Geweldig, ik kijk uit naar de how to. Zal zeker van pas gaan komen. Dit zijn toch wel de resultaten.
 
De 2 kleine droptanks zijn gemaakt.
De twee halve delen die moesten worden samengevoegd, pastten zoals gewoonlijk bij Hasegawa wonderwel.
Het enige wat ik nog moest doen was gewoon de naadjes met nat P1000 mooi egaal schuren. Dit heb ik dan maar met een sopje gedaan zodat deze items al tijdens het schuren ook waren ontvet.
Kwastie van het mezelf eens gemakkelijk te maken. :rolleyes:

De centrale drop heb ik niet gemaakt omdat dit model op een voetje zal worden geplaatst. De grote tank zou dan logisch in de weg zitten.

De missiles heb ik dan ook maar hun sopje gegeven en alles staat nu te drogen.

Straks worden ze de spuithangaar ingebracht waar de spuiter-met-dienst ze in de gepaste kleur zal steken:

1_F4G_Wild_Weasel_145.jpg

Wordt vervolgd maar 't is bijna gedaan.

Droop
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan